recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG & 4K Opskalering ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG & 4K Opskalering ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG & 4K Opskalering ?
    Sendt: 22-September-2015 kl. 02:00
Nu har jeg prøvet det med opskalering af 1080p signal til 4K på mit LG tv UF695V i 55".

Må sige at jeg ikke kan se den store forskel.....det er måske en anelse skarpere men så skal man også sidde virkelig tæt på.....jeg mener helt up front  :-)

Men er det bare sådan eller hvad ?

Den indgang på tv'et jeg bruger står det 4K HDMI....2.2 eller lign....dem er der 2 stks af. Så går ud fra der er ingen forskel på de indgange. 

Jeg hentede noget 4K demo på nettet og smed det på en USB hdd.....så kan man fandme set forskel. 

Men det med opskalering af 1080p til 4K er bare noget reklame halløj. Det virker ikke hos mig.

Eller gør jeg noget forkert ?
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 08:42
Hvad har du tidligere set på TV'et?

Alt hvad du viser på skærmen bliver opskaleret til 4k, Hdmi der er 4k kompatible kan, modsat andre, modtage et 4k signal.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Men det med opskalering af 1080p til 4K er bare noget reklame halløj. Det virker ikke hos mig.

Hej.

Nej der er ikke nogen forskel. Billedet viser den information der nu engang er i signalet. Og signalet får ikke tilføjet noget ekstra fordi at du opskalerer. I den sidste ende vises alt på skrærmen i 3840×2160 pixels.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-September-2015 kl. 10:16
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 01:28
Hmmm.....jeg har sat tv'et til at opskalere fra et 1920x1080p signal. Men tv'et viser ikke 3840x2160p i info bjælken. Kan det have noget med mit HDMI kabel at gøre ??........det er bare et helt alm kabel som er købt i tidernes morgen. Tror ikke det er et decideret 4K hdmi kabel.Det var et af de ret billige ting. 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2365
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 03:54
Den info du ser på skærmen er ang. det signal tv'et modtager.

Det vil bruge det antal pixels der nu engang er brug for.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 08:27

TVet kan jo i sagens natur kun vise i den opløsning som panelet har, så derfor Scales alt ganske automatisk til den opløsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 09:08
Mit gamle LG plasma viser kildens opløsning, hvilket giver god mening. Så selvom der står at kilden er 540i eller 720p, så vises det nu en gang i 1920x1080 :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 12:30

Nu har jeg prøvet det med opskalering af 1080p signal til 4K på mit LG tv UF695V i 55".

Må sige at jeg ikke kan se den store forskel.....det er måske en anelse skarpere men så skal man også sidde virkelig tæt på.....jeg mener helt up front  :-)

Men er det bare sådan eller hvad ?

Ja, 

Hvis du vil have bedre billede, skal du have et kildesignal i 4K. F.eks. Netflix's 4K-streams eller de kommende UHD Blu-ray-film.

Opskalering og "Hz" systemer er de mest misvisende marketing-begreber, som tv-producenterne endnu har fundet på. Desværre også dem som den brede befolkning har taget mest til sig.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2015 kl. 17:44

Som tidligere skrevet, det signal der kommer til TVet, hvad enten det er fra Tuner eller fra et externt input VIL automatisk blive vist i panelets opløsning, altså Scalet til 4K.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu