|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
yep! Så virkede det, og så kunne jeg få en del bedre billed på. for de ændringer jeg har her på PC, ser en del anderledes ud end dem på PS3 opsætningen.. Men ok.. tak for hjælpen indtil videre, jeg fik ihvertfald farver kalibereret og indstillet en del bedre end standarden, det var målet, selvom det kostede lidt at lære software og farve styring på tv at kende. |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Det lyder godt, at der kom hul på bylden. Du kan jo vælge at bruge PS3'eren som referencekilde og kalibrere TV'et efter den. Derefter kan du kalibrere output'et på PC'en, således at den leverer det bedst mulige signal til den kalibrering af TV'et som er lavet med/til PS3'en.
|
|
![]() |
|
staack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 707 |
![]() |
Vil disse instillinger forbedre mit PG6000? eller er de udelukket til PQ modellen?
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Det er jo ikke farligt at prøve...mener da også en PG6000 har expert1 indstillinger med ISF muligheder? Men prøv, desværre kan du ikke måle om det virker, så det bliver jo ved synet om du selv kan bruge det..og første gang jeg så dem, som de skulle være var jeg også en del overrasket da farver bliver en del mere matte, sådan er det nu bare når det skal være mere rigtig.
|
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hey gutter. Er det muligt at kalibrere fjernsynet til at have et bedre/mere korrekt billedet end X10'eren? PQ6000 er vel det samme tv blot i 42" eller der andre forskelle?
|
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
![]() |
Well, ærligt talt så vil jeg nok være i tvivl, hvis du kalibrerer begge skærme og sammenligner så tror jeg desværre at en panasonic vinder lidt der.. bantam lyder til at vide en del om disse kalibreringer, så måske kan han svare dig bedre på dette.. jeg er rimlig grøn og mine forsøg her var lige så meget et forsøg på at forbedre. og lidt bedre er det, men perfekt er det ihvertfald ikke.. Han kan sikkert bedre sige om PQ6000 kan komme op på panasonic niveau ved korrekt opsætning. |
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
Billedet ser MEGET mere mat ud, men sådan er det korrekte billede jo. Det kræver nok bare noget tilvænning.
Jeg kører med de indstillinger Pendec har smidt op, indtil jeg lige selv får leget med Video essentialts. Regner med du smider indstillingerne her pendec, hvis du kommer frem til noget andet, end tidligere postet ![]() |
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
![]() |
Har prøvet lidt nye indstillinger, 1: Jeg har forsøget mig med en lysere variant, som skulle kaldes "ISF Dag", den er dog meget lys.. Her brugte jeg primært kun konstrast/brightness og gamma i expert1. krævede en del justeringer men er slet ikke tilfreds med billed her..selvom kalibrering blev ok. |
|
![]() |
|
davidskp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Jeg har lige fået mit 42PQ6000 idag og har siddet og leget med
instillingerne. Det skal lige siges at jeg er nybegynder til det her så undskyld hvis der kommer dumme spørgsmål :) Er der forskel på Expert1 og Expert2 som udgangspunkt? Det ser umiddelbart ud som om folk fremhæver at de har brugt Expert1 til at kalibrere Er der forskel på 50" og 42" mht. indstillinger? Jeg har prøvet med de settings som foreslås her i tråden, men synes at farverne bliver fuldstændig udvaskede - nærmest gråtoner (lidt overdrevet). Jeg fandt en anden kalibrations-indstilling på avforums.com: Avforums.com Den ligger umiddelbart langt fra de indstillinger som foreslås her (bl.a. meget højere kontrast) - hvordan kan det være? (og hvem har "ret"?). Farverne er en del kraftigere (måske for kraftige?) Lige nu har jeg sat indstillingerne herfra på Expert1 og dem fra avforums på Expert2. Hvad vil I foreslå at jeg kører med? Redigeret af davidskp - 18-Juni-2009 kl. 22:44 |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Grunden til, at farverne virker udvaskede kan være, at lysstyrken bliver for lav, når man bruger farvestyringssystemet (CMS) til at lægge primær- (og komplementær-) farverne på plads i gamut'en (CIE-diagrammet, "farvetrekanten") . Dette er et problem for PG6000 og jeg har en formodning om, at PQ6000 opfører sig tilsvarende. CMS'en i PG6000 virker ikke som man skulle tro det, når man måler på skærmen - og det kan være en fordel at undgå at røre CMS'en i det hele taget. Jeg har dog ikke målt på en PQ6000, så jeg kan kun gætte relativt kvalificeret. Det er iøvrigt altid er ret dårlig idé at kopiere hvidbalance (farvetemperatur) og farvestyringsindstillinger (CMS) fra andre skærme, da der kan være store variationer mellem apparaternes opførsel - også pga. uens ældning/alder af panelerne. Så svaret på dit spørgsmål kan være, at de måske begge har ret - men kun på de skærme, som de selv har kalibreret. De kan jo osse begge være forkerte - det kan man ikke sige noget om uden flere måledata.
|
|
![]() |
|
davidskp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Tak for svaret :)
Er der noget jeg kan gøre for at sikre relativt naturlige farver uden selv at køre fuld kalibration? Er der nogle "generelle" indstillinger som man kan gå efter eller er det for individuelt for skærmene til at kunne sige? |
|
![]() |
|
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
generelt halverer jeg alle indstillinger.
Altså 50 % kontrast, lys osv osv., og indstiller billedet på det der hedder "biograf", samt slår ALT ekstra billedbehandling fra. Derefter kan man sidde og lege lidt med det. Men allerede det, hjælper meget IMO. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |