recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 50PS3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 50PS3000

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
joras12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 23:44
Præcis.. Men venter stadig på nogle pics af det smukke apperat :D!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:24

Oprindeligt skrevet af joras12 joras12 skrev:

Du siger at den består af en spejlblank glasplade, men er det ikke kun ps8000 der gør det? altså vi er enige om at du har købt ps3000?

Som LG's engelske side viser, så er udseende ikke det samme som på PS8000 og PQ6000 serien.. så der må foreligge en fejl, når LG's egen side ikke viser den med en stor flade af glas? altså ikke PQ6 eller PS8 design.

Til top
ErikOdinsvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 13:51

For at lige få det på plads med hvor jeg købte tv'et : TV'er er købt på aktion på QXL hos et firma der hedder NemoIT - han har købt det hos Pixmania - Pixmania's lager af dette tv er i Frankrig - derfor modtog jeg tv'et fra Paris via fraktmand.
Det med den spejlblanke glasplade: ps8000 har en glasplade der går helt ud til kanten - det jeg har købt (ps3000) her en blank plastik ramme på ca. 4 cm. hele vejen rundt - MEN selve skærmen er jo en glasplade - og den reflektere din stue hvis du har en lys stue eller ser tv midt om dagen. - men som sagt er jeg meget tilfreds med købet - hvis du ser tv om aftenen og du har valgt at trykke strøm spare på (tre step: off, small, big) - afgiver tv'et stort set ingen efter varme (når man mærker ovenpå er det stort set ikke varmt - selv efter en hel aften)

Jeg kommer her med 3 billeder - de kan ses på min hjemmeside under menuen Picture med navnet "LG50PS3000" ude til venstre

www.en-datronik.dk

læg mærke til det sidste med reflektioner.

Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 15:09
@ErikOdinsvej

Du kom mig i forkøbet, men jeg poster lige de største standardbilleder af 50PS3000, det er lykkedes mig at google. De er uden reflektioner men hold fast, hvor kan 50PS3000 give genskin, når der provokeres dertil på dine billeder.

reddie i en anden tråd - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61323&PN=1 &TPN=1 - og undertegnede er meget interesserede i et billede lige fra siden af dit tv, så vi kan se, hvordan det ser ud i forhold til LG 42PQ6000, som bliver en del slankere foroven.

Så hvis du har mod på at gribe kameraet igen.

Ved at google billeder er det ikke muligt at finde billeder lige fra siden eller bagfra, så også tak for billedet af tilslutningerne bagpå.

Jeg fjerner lige et afsnit om den heldækkende glasskærm her. Du skriver jo klart, at plastrammen ligger yderst med glasrammen indenunder.
Det var sådan lidt design og rengøring kontra 42PQ6000, jeg tænkte på.

Jeg er dog meget betaget af et 50" FullHD plasma tv i den prisklasse, så jeg glæder mig til at høre mere om dine synsindtryk, når du har set en film eller to.

Og så lige en sidste ting. Hvis du ikke er blevet rent digitalt seende? Hvordan er 50PS3000's tvmodtagelse via det analoge signal? 42PQ6000 får pæn omtale for dette i en test i ekstrabladet. Rettelse - jeg ser lige, at du har tilsluttet en analog antenne. Det fangede jeg ikke lige i første omgang, så det må ligge lige til højrebenet.

Årsagen er, at jeg har Yousee kabeltv - og i det mindste før jeg får et FullHD-tv, er jeg ikke hooked på skulle betale for kanalerne to gange, da jeg skal have Fuldpakken, før jeg evt. tilkøber HD-pakker. Var det bare muligt fra Grundpakken, men det er en anden snak.

Sikken svada, men jeg håber du/(I) holdt ud - og her er så standardbilleder af LG 50PS3000 til almen orientering.

Redigeret af Jørgensen - 07-Juni-2009 kl. 16:04
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 17:37

Jeg sender et par billeder til på hjemmesiden :-) billederne du har hentet fra nettet er jo fra GL's egen fotograf - og han skal jo nok sørge for at man ikke ser reflektioner - så sælger de jo ikke tv'et !
plastik rammen (som jeg syndes er pæn) er ca. 3 mm dyb indtil glaspladen og ud over det er der ca. 1 cm. sort kant langs rammen på glaspladen fra rammen og indtil hvor selve billede bliver vist.
Jeg har jo sagt smukke ting om billede kvalitet på tv'et  og det holder jeg stadigvæk på, men jeg har endnu ikke set HD på tv'et endnu !
jeg er Stofa kunde med analog signal (jeg kunne købe en box osv.) men det gør jeg ikke endnu - kommer senere - jeg har bestilt en blu-ray player og når den kommer skal jeg have lånt/lejet/købt nogle dvd'er så jeg kan se fuld HD :-)
mht. mit stofa kabelnet så er billede meget fint på de fleste kanaler - nogle enkelte med forstyrrelser - mit gamle 27" LCD viser samme forstyrelser, så jeg er sikker på at det er signalet og ikke Tv'et.

en ting jeg endnu ikke har nævnt: menuerne til TV'et er utrolige gode med let forstålige hjælpe tekster - der er sket meget på den front !

- og vedr. HD : mange der har HD tv ser ikke HD (og ved det måske ikke)
de har måske ikke signalet (ligesom jeg) og tror at det billede de har er HD (fordi de har et HD tv)!

Jeg kan anbefale at følge Davids mini kursus på nettet - det er gratis og giver mange fakta og nyttig information vedr. HD tv samt lyd, består af 7 små videoer. - her er linket hvor man kan tilmelde sig og derefter modtage et link til en video pr. email hver anden dag (7 stk. ialt)

http://besthometheaterguide.com/

Hvis i ikke vil vente på disse link med video, er her de første 6 ud af 7 link:
(sidste link har jeg ikke modtaget endnu)
http://besthometheaterguide.com/l1tvres
http://besthometheaterguide.com/l2hddvd
http://besthometheaterguide.com/l3remotebliss
http://besthometheaterguide.com/l4tvcats
http://besthometheaterguide.com/l5programdvr
http://besthometheaterguide.com/l6speakcon

Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top
PlasmaOskar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 18:36
 Erik - Tillykke med dit flotte tv.

Hvordan fungere DVB-T – er der danske undertekster og ved du om der er indbygget mpeg4 ?

Er refleksioner på samme niveau som ps 6000 og eller ps8000 ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 19:04
@ErikOdinsvej

Tak for din ulejlighed med at tage flere billeder til dit site. http://www.en-datronik.dk/
De viser tydeligt, hvad jeg/vi har ytret tvivl om.

Så er det med glaspladen på plads også. Det glæder mig endvidere, at den analoge modtagelse funker tilfredsstillende, til Yousee måske bliver mere medgørlige i deres HD-udbudspolitik. Hvis jeg kan vente så længe

Nu er det jo et DVB/T-tv og skulle vel egentlig have en DVB/C til vores fremtidige brug på kortere eller længere sigt, når springet til digital modtagelse via kabel tages, men det løses vel nemt og bekvemt med en modtagerboks, antager jeg, måske fx en af disse PVR-modtagere med harddisk i? Eller er jeg forkert på den?

Jeg er ved at undersøge via mit boligselskab, om vi lejere her i afdelingen pt. er bundet op på at have minimum Grundpakken som følge af eventuelle nyere tekniske investeringer.
Er jeg ikke forpligtet, kunne jeg også finde på at koble en DVB/T stueantenne på dette tv og nøjes dermed. Mere tv ser jeg heller ikke, og der kommer dog en HD-kanal fra DR til efteråret.

Tak for linkene til besthometheaterguide.com. Jeg har lige set den første. Basal, men underholdende, men indholdet af de øvrige ser også interessante ud.

Jeg må indrømme, at det tegner til, at jeg springer på mit første fladskærmstv med dette plasma-tv og pensionerer mit trofaste 100 Hz CRT. Nok er LG 42PQ6000 smartere designet med sin frontramme af glas, ligesom mine omtrent 550 dvd-film sikkert kommer udmærket til rette på dette tv.

Dog er den beskedne forskel op til LG 50PS3000 med FullHD foruden de ekstra tommer besnærende. Og hvis der skulle smutte en BluRay-afspiller med i kurven en dag, skulle billedet gerne være mere optimalt end ved ned- og omskalering på et LG 42PQ6000 med sine 1024x720 pixels.

SP-pengene er ikke ankommet endnu, så har du lyst til at skrive/anmelde dit tv yderligere, når du får brugt det noget mere, så vend endelig tilbage

Har du i øvrigt set denne side fra flatpanels.dk om forsigtig indkøring af ens nye plasma-tv? Fx noget med kontrast under 50 % de første 200 timer med mere.

http://flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction=showful l&id=1167305835

Nå men tak for hjælpen. Det har været en god hjælp til at komme en købsbeslutning nærmere. Lidt pudsigt egentligt - jeg havde læst mest om Panasonic og deres gode kvalitet, da jeg fik øjnene oppe for LG 42PQ6000's design, der så førte mig videre til din skærm.

Skærmen ligner et virkeligt godt køb, specielt hvis der oven i købet er hold i, at den deler panel med LG 50PS8000, som en anden i tråden antager.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 07-Juni-2009 kl. 19:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 19:14
@PlasmaOskar

LG 50PS3000 har DVB/T med MPEG 4 dekoder. Det med undertekstning kan jeg ikke svare på, men det ville da være mest logisk om et DVB/T signal også understøtter undertekster

Det med reflektering på dette PS6000 kan du se på "ErikOdinsvej"'s site; http://www.en-datronik.dk/ ude til venstre under "Pictures", "LG50PS3000", hvor der er en række billeder.

Som han skriver, er tv'et fotograferet, så reflekteringen falder særligt ugunstigt ud, for som han skriver, kommer tv-billedet udmærket igennem under mere almindelige forhold.

Jeg ved ikke, hvordan det ser ud på et PS8000, men efter hvad jeg har læst mig til, er plasma-tv mere lysfølsomme, reflekterende, end LCD-tv, men den gene tager man vel gerne med for det bedre billede med plasma

Som en anden skrev, kan der blændes ned for vinduerne om dagen og slukkes for lys, der måtte være i vejen om aftenen.
Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 07-Juni-2009 kl. 19:31
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af PlasmaOskar PlasmaOskar skrev:

Erik - Tillykke med dit flotte tv.

Hvordan fungere DVB-T – er der danske undertekster og ved du om der er indbygget mpeg4 ?

Er refleksioner på samme niveau som ps 6000 og eller ps8000 ?

Tak tak - mht refleksioner er tror jeg helt bestemt at det er det samme problem - mange steder på nettet og i reviews har jeg læst at alle plasma skærme har dette problem - men jeg personligt er helt parart til at mørklække min stue fremfor at vælge LCD - jeg var på en messe engang hvor de viste den samme film på hhv. LCD og Plasma - jeg ved godt at sådanne test skal tages med forbehold - men jeg var overbevist !

Undertekster vedr. digital modtagelse ved jeg ikke - jeg har ikke læst det noget sted - men at den kan modtage mpeg4 skulle være god nok.
- det med digital modtagelse, hvilken reciever osv. syntes jeg er mindre vigtig når man vælger tv - inden for det sidste år er der sket så meget på denne front at du ikke kan være sikker på at du køber et "fremtids sikkert" tv - du kommer sikkert til at købe en eller anden box der varetager digítal modtagelse og så et HDMI kabel mellem box og tv - og så bruger du alligevel ikke den indbyggede modtager.

Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 20:21

Tak for jeres tilbagemeldinger. Det er ikke sikkert at DVB-T tuneren understøtter danske undertekster. For nogle år tilbage købte jeg en DVB-T boks i Sverige som have problemer med de danske undertekster på en af kanalerne. ( jeg mener at det var TV2)

Never mind – det er stadig utroligt at man kan købe en fuld hd 50 ” plasma til ca. 7000 kr.

Er der nogle butikken i storkøbenhavn der har en PS3000 i udstillingen ?

Eller evt. nogle af de andre fuld hd LG modeller ?

Til top
Hugoianer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 20:38
LG's PQ2000 er Boxer godkendt, så mon ikke de øvrige nye modeller også er ???  Så der burde da ikke være problemer med tekster.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 20:40

PS3000 er bare ikke en dansk model så du kan ikke være sikker.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu