recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 50PS3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 50PS3000

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 20:50
Det bliver ikke plasma i denne omgang Hvad har jeg dog gjort?

Da min lillebror hørte, hvad jeg puslede med, tilbød han mig sit 5 mdr. gamle 40" LCD Sony KDL-W4500 til en pris, jeg ikke kunne sige nej til med vægophæng og det hele, da han vil til at have B&O i stedet.

Jeg havde ellers lige været i Ekspert og fået en snak om LG 42PQ4200, som jeg endte med at foretrække frem for LG 50PS3000, hvor fedt det end kunne være at få de ekstra tommer og FullHD.
Designet med den heldækkende glasplade som front på LG 42PQ6000 vandt i sidste ende.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 09-Juni-2009 kl. 20:51
Til top
ErikOdinsvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 00:21

Ja - inden jeg fik mit 50" så syntes jeg at mit 27" lcd var ok  - og hvis du havde noget mindre før, er jeg sikker på at du nok bliver glad for det selv om du havde tænkt dig 50"

anyway tillykke med det. - jeg har selv modtaget med posten en blu-ray player, mærket samsung BD-P4600 til knap 2.400,-  nu mangler jeg blot et HDMI kabel der er bestilt men ikke kommet endnu.

og den lokale videoudlejnings butik har blu-ray til 39 kr. for nye (premiere) og 25 kr. for gamle - så det... 

Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 18:39
Tak skal du have. Lige nu har jeg et 32" 100 Hz billedrørstv, så med de 40" bliver det da lidt større.

Jeg må indrømme, at jeg er lidt i syv sind med ovenstående LCD kontra plasma, for jeg skal trods alt ikke lægge alverden mere for at få denne LG 42PQ6000. Nå, men så får jeg prøvet LCD og hjulpet min lillebror

Tillykke med din Samsung BD-P4600 Blu-Ray-afspiller Jeg håber du lægger en kommentar op, når du forhåbentlig har nydt billederne et stykke tid.

Med den favorable pris på min brors tv kan jeg springe direkte på en Blu-Ray-afspiller også, så jeg skal til at undersøge det nærmere.
Jeg har mange dvd-film, men en sælger fra Ekspert påstod i går, at jeg ville opleve en bedre billedkvalitet fra mine dvd-film ved afspilning på en Blu-Ray afspiller.

Omvendt synes jeg også, at jeg har læst, at Blu-Ray netop ikke afspiller dvd-film lige så godt. Men det er måske for de særligt indviede at se forskel.

Med mit udstyr - denne Sony W4500 og en Blu-Ray-afspiller helst under kr. 2.000-3.000 gør det nok ikke den store forskel?
Ellers har jeg stadig en almindelig Yamaha DVD-afspiller, så jeg må forsøge mig frem til den tid.

Mvh. Jørgensen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 20:12

Lige en kommentar vedr. blu-ray afspiller og alm. dvd så tror jeg ikke at du kommer til at se forskel - jeg fik set en alm. dvd på mit nye udstyr og det lignede det jeg var vant til.

min afspiller kan afspille film og pic og mp3 fra usb key og det gør den fint - hvis jeg sætter samme usb key direkte i tv'et kan jeg kun afspille mp3 og pic - den kan ikke se film på keyen - men det vidste vi jo godt.

Det med at købe dyrt udstyr og måske vente til der er penge nok er mange gange noget med ens personlige økonomi og råderum - jeg personligt har ikke problemer der og ser nok sådant på det : hvor meget tid bruger jeg på at se tv/film og musik frem for hvormeget tid man bruger på andet. - For mig (53 år) er jeg meget hjemme og så skal udstyret også være i orden så man kan nyde det, så der andre ting jeg ikke bruger penge på istedet.

Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top
Hugoianer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 20:51
Nu tilfører bluray jo heller ikke detaljer til et billede som ikke var der i forvejen men det burde da gerne udglatte kanterne ganske pænt, medmindre det ikke er en funktion alle Bluray afspillere har indbygget ? Flere nyere DVD afspillere har også denne funktion så måske har du den allerede i begge
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 21:29
Hej ErikOdinsvej

Tak for din kommentar vedrørende blu-ray og afspilning af dvd-film.

Havde ikke lige googlet din model, men det er jo en af dem i det nye organiske design. Virkelig flot og med gode faciliteter, ser det ud til.

Jeg har tidligere haft nogle B&O-anlæg, så brud med kasseformen fortjener bestemt et ekstra kig. Det var før, mit uddannelsesvalg og B&O's prisstigninger gik hver sin vej.
Din Samsung-model er nu med i buketten, hvor jeg også overvejer en Panasonic DMP-BD60, som får pæne roser herinde.

Derudover har jeg lige set en billig LG BD370 til kr. 1.600.
Det kunne også være en af de billigere Samsung-afspillere i denne prisklasse, men fælles derfor vil jo nok være, at eventuelle problemer med afspilning af dvd-film vil være mere synlige - igen hvis det er til at se for det uøvede øje. Jeg forestiller mig at det må være en slags flimren i et eller andet omfang, hvis det med Panasonic's model og fremvisning af PAL-signalet fra dvd-skiverne har noget på sig, som en er inde på.

Men bliver man bevidst om det, er det selvfølgelig et irritationsmoment, hvor man så vil ærgre sig over at man ikke lagde de sidste penge på bordet for at få en model, hvor der også er tænkt lidt på bagudkompatibiliteten, selvom det i sagens natur er sjovere at tænke fremad med tanke på den flotte billedvisning, jeg har set på blu-ray.

Ellers kunne jeg opgradere min Yamaha DVD-S557 til en med HDMI, men i prisklassen 800-1.400 på www er det nok ligegyldigt i forhold til en dyrere blu-ray-afspiller.

Apropos dit pengeafsnit har jeg besluttet at forkæle mig selv med disse SP-penge. Da jeg går ledig pt. - om end jeg har skaffet mig et praktikforløb - er der selvfølgelig mindre at gøre med i hverdagen.

Og ja - vi bruger penge alt efter, hvad vi interesserer os for. For mit vedkommende er det bøger i vidt forskellige genrer, så hvis jeg poster mit setup på et tidspunkt, så vil det nok være et af de få, der som lydakustik bruger stigereoler med bøger i to rækker på hylderne.
Ikke at det hjælper, da min stue har en dårlig akustik pga. gipsplader i loftet og en højde i rummet fra 2 meter til godt fire meter.

Og så tilbage til din tråd. Undskyld jeg kom uden for emnet, selvom jeg var ret sikker på, at der ville komme til at stå LG 50PS3000 eller snarere LG 42PQ6000 på mit fladskærmstv.

Mvh. Jørgensen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 21:52
Jeg har haft min blu-ray for kort tid til at komme med en vudering MEN en fejl har jeg opdaget - blæseren som sidder på den kan høres når der er stille på filmen - og det kan irretere ! - ellers kørere den som smurt :-)
Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 22:08
Ok - ja det er jo også værd at medtage i sine betragtninger. Jeg har en HDD/DVD-optager, som høres en del, så jeg burde være tilvænnet, men stilhed er nu at foretrække.

Godt du ellers er glad for den!

Mvh. Jørgensen
Til top
joras12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 13:58
Nåååh, lad mig høre, er der nogle der har prøvet TV'et af med en gang blue ray endnu? PS3 gaming? Og noget SD materiale via digital signal? ;)
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 13:24
Er det danske eller UK modeller man køber, når man køber en PS3000? Synes ikke jeg kan se den på deres hjemmeside  
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 22:29

Hej Rod83

Jeg ved erlig talt ikke hvilken model jeg har købt (altså lande model)
men jeg har ikke fortrudt hvad jeg har købt - det er simpelt hen det bedste
billede jeg har set og forøvrigt er menuer, hjælpe tekster m.m. på dansk
(vist nok 32 sprog at vælge imellem)

jeg har nu mit HDMI kabel og fået set HD for første gang (blu-ray film)
- meget imponerende !

Eneste irreterende faktor er reflektioner fra vinduer, lamper osv. - jeg kan godt dreje det så jeg ikke har disse reflektioner (herefter "ref.") - men så ser men dem i den anden stol (hvor konen sidder)

disse problemer ser jeg dog kun når det er alm tv og tv avis o.l.
hvis jeg skal se film ruller jeg ned og ikke tænder lamper som kan ref.

Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 22:52

Jeg glemte at nævne at LG50PS3000 er på den engelske LG side - før jeg vidste det, skrev jeg til LG og spurgte hvorfor den ikke var på deres hjemmeside - svaret var at det var en helt ny model så den var endnu ikke på deres hj. side - men jeg ville kunne finde den på den engelske side.

http://www.lge.com/uk/tv-audio-video/televisions/LG-plasma-t v-50PS3000.jsp

Venlig hilsen
Erik Nielsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu