recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 55" 55UF772V byt til nyt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 55" 55UF772V byt til nyt

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Stop lige en halv...
Forklar mig hvorfor man skulle disable en funktion som denne? 
Vil du gøre det fordi du synes den er ligegyldig, eller vil du gøre det fordi den ikke virker og ydermere skaber problemer?

Jeg formoder, at der er en eller anden form for mening med funktionen. En mening der nok ikke er tilsigtet at skabe problemer eller negative oplevelser, snarer tværtimod.



Ahrg, Kandersen....skal vi nu ikke lade være med at gøre "store forbrugersager" ud af noget som kan ordnes blot ved at disable funktionen..?....


Ordnes??
Lad mig lige forstå det ret - Du mener altså, det er forbrugeren der skal "ordne" problemer som disse for producenterne? 
Er det din personlige opfattelse, at det er det du betaler for, når du køber et produkt i dag, at du som forbruger skal "ordne" problemer for producenterne?



- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;)
I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 17:14
Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt

Redigeret af Kampus - 07-December-2015 kl. 17:15
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt


- måske at han er blevet angrebet af Koreanske tordenfluer ;)    
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt


- måske at han er blevet angrebet af Koreanske tordenfluer ;)    

LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

 
- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;)
I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :)

Må jeg så bare sådan for god ordens skyld høre lidt om, hvor din personlige grænse går?

Kampus udtaler sig formodenlig ud fra, at der er tale om en funktion som han ikke mener er vigtig. I relation til den personlige holdning, så er det som sådan okay at have det sådan. Men det ændre jo ikke ved, at produktet har et problem, uanset hvilken holdning man har. Det formoder jeg vi er enige i.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt

Det gør han netop, producent svigt som i den grad er stigende, og samtidig er de enormt skadelige.
Man behøver vel bare nævne de utallige Samung episoder. Eller Sony der i op til et år efter købs dato tilføjer funktioner, som burde have været der fra start. Eller mere Sony med deres Xperia Z mobiler, der først var vandtætte og 1½ år efter er de ikke vandtætte mere. Philips og deres Android TV som også har store problemer med Wifi forbindelse der ikke fungere, (forestil dig et smart tv, der ikke kan forbinde til nettet. Det lyder ikke skide smart).

Ens for stort set alle disse er, at produkterne har fejl fra den første dag de sælges på markedet. Fejl som nogle forbrugere må leve med, eller finde krumspring for at kunne leve med. Alene det at en forbruger er nået herind og har beskrevet et problem, det fortæller at han sandsynligvis har døjet med det i noget tid (nogle dage i dette tilfælde). Hvorfor skal det overhovedet være sådan. Var det en del af aftalen, da han lagde sin penge hos forhandleren for produktet.. nej vel..

Men jeg kan forstå, at du/i åbenbart synes, at det er helt i orden. 
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 06:06
Jeg ejer selv det nævnte tv, og jeg døjer ikke med genstart af denne slags. Tilgængelige har jeg ekstrem clouding. Og så er der små andre finurligheder.
Før dette tv havde jeg et f8005 og det var satne et lorte tv. Aldrig har jeg oplevet så mange fejl. Så hvis du vil bytte tv'et for at købe et andet så skal du ikke vælge Samsung fordi de er godt nok ikke meget bedre.
Min lillebror har et Phillips og hans fucker også total op.

Jeg ville prøve at disagree opdateringer og se om det løser problemet. Hvis det gør så er det jo fint. Så kan du prøve om et par måneder om en opdatering evt løser problemet. Helt og lykke.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

 
- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;)
I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :)


Må jeg så bare sådan for god ordens skyld høre lidt om, hvor din personlige grænse går?

Kampus udtaler sig formodenlig ud fra, at der er tale om en funktion som han ikke mener er vigtig. I relation til den personlige holdning, så er det som sådan okay at have det sådan. Men det ændre jo ikke ved, at produktet har et problem, uanset hvilken holdning man har. Det formoder jeg vi er enige i.



- Jeg kan ikke svare dig på hvor min personlige grænse går - er et hypotetisk spørgsmål/problemstilling.

Men, som allerede skrevet, så synes jeg at i denne specifikke "problemstilling", at du skyder langt over målet ("overreagerer")
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt


Det gør han netop, producent svigt som i den grad er stigende, og samtidig er de enormt skadelige.
Man behøver vel bare nævne de utallige Samung episoder. Eller Sony der i op til et år efter købs dato tilføjer funktioner, som burde have været der fra start. Eller mere Sony med deres Xperia Z mobiler, der først var vandtætte og 1½ år efter er de ikke vandtætte mere. Philips og deres Android TV som også har store problemer med Wifi forbindelse der ikke fungere, (forestil dig et smart tv, der ikke kan forbinde til nettet. Det lyder ikke skide smart).

Ens for stort set alle disse er, at produkterne har fejl fra den første dag de sælges på markedet. Fejl som nogle forbrugere må leve med, eller finde krumspring for at kunne leve med. Alene det at en forbruger er nået herind og har beskrevet et problem, det fortæller at han sandsynligvis har døjet med det i noget tid (nogle dage i dette tilfælde). Hvorfor skal det overhovedet være sådan. Var det en del af aftalen, da han lagde sin penge hos forhandleren for produktet.. nej vel..

Men jeg kan forstå, at du/i åbenbart synes, at det er helt i orden. 


Kandersen, du er jo sædvanligvis en mand som ligger stor vægt på "korrekthed", såvel retorisk som "forbruger-wise".
Derfor er det ærgerligt at du selv forfalder til at pådutte mig ( & Kampus) holdninger, som jeg på ingen måde har givet udtryk for - jeg har da aldrig anfægtet de ting du opremser

Skal vi ikke forholde os til ("diskuterer" det jeg rent faktisk har skrevet/udtalt mig om; at jeg synes at du overreagerer i den specifikke sag! ( - og at du fortsat "kører på", understreger blot hvad jeg mener med at "overreagerer"....)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


- Jeg kan ikke svare dig på hvor min personlige grænse går - er et hypotetisk spørgsmål/problemstilling.

Så lad mig svare dig - Du vil sandsynligvis reagere, når det er en funktion der rammer dig. Ikke dermed sagt, at du ikke er i stand til at se tingene fra andres sider, men en egentlig reaktion kommer nok først, når en given funktion ikke fungere for dig, som du vel at mærke skal bruge. Og alt afhængig af hvilke/hvor mange krumspring du skal ud i for at få denne funktion til at virke, det vil nok være der et sted, hvor din grænse ligge. Det er jo netop det argument du bruger i denne her sag.
Så ja det er retorisk.

Set i det samlede billede, så er det også bla. det som er årsagen til, at vi ser flere og flere produkter der fejler, fra start. Og folk der sætter deres lid til at en opdatering nok løser det, på et tidspunkt, eller at de kan, som du netop forslår, bare slå en "ligegyldig" funktion fra.
Jeg ser det på en lidt anden måde.
1. Hvis funktionen er ligegyldig, så burde den måske slet ikke være der.
2. Skal man ud i alverdens krumspring (fx skrive et indlæg på et forum) for at finde ud af at slå en ligegyldig funktion fra. Du skal jo huske, at udgangspunktet er, at funktionen generede brugeroplevelsen. Hvis den ikke genererede, så var indlægget sandsynligvis aldrig kommet. Derfor er det udgangspunktet.

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Men, som allerede skrevet, så synes jeg at i denne specifikke "problemstilling", at du skyder langt over målet ("overreagerer")

Isoleret set, ja så kan min reaktion virke voldsom. Men vi har jo netop mange sager "isoleret set". Og der er tilsyneladende ikke tendens til, at det ændre sig. Og slet ikke, når forbrugerne "lever med det" eller rådes til at slå funktioner fra, så de kan "leve med det". Det er jo ikke den rigtige løsning. Det håber jeg vi er enige i?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 11:38
Lille problem - stor diskussion!

Næh du, for et årstid siden, besluttede DR ar fjerne 5.1 surround lyd og erstatte med stereo. Fordi nye TV var sat til at modtage surround i fabriksindstilling. Man ville ikke "besvære fam DK" med at skulle ind i en menu for at slå surround fra, og nedlagde derfor surround sendingen til stor fortrydelse for film entusiasterne med surround anlæg.

DET kan man kalde et problem!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af djangs djangs skrev:

hej,
købte dette tv på black friday til 7777kr, og nu er det så gået  igang med at genstarte sig selv i tide og utide.
er nu i tvivl om jeg skal bytte den til samme model eller om jeg skal hoppe på samsung ue55ju6875.

hvad ville i evt gøre?


Jeg skal lige forstå dig ret:
1. Genstarter TV'et? Altså slukker pludseligt og tænder så igen?
2. Eller står det i standby, og tænder pludselig af sig selv?

For der er fan's til forskel! Er det nr. 2, så er ganske sikkert som Kampus er inde på: Slå automatisk opdatering fra.
Er det derimod nr. 1, så er TV'et defekt!

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu