recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 55lw550w vs 55lw650w?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 55lw550w vs 55lw650w?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 15:35
Nogen som kan fortælle om 650W er de ekstra 1000-1500 værd i forhold til 550W. Eneste forskel jeg kan se er 200 hz mod 100 hz i 550W og en MCI på 800 (hz?) mod 600 i 550W?

Får jeg et bedre billede i forboldkampe og den slags ved at tage 650W frem for 550W eller har det kun indflydelse i 3D??

Nogen som kan give en forklaring på hvilket område overstående vil få en direkte indflydelse ?

/Henrik
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 01:02
Jeg låner lige lidt spalteplads - håber det er i orden. Er selv blevet lidt interesseret i LG 42LW650W. Især fordi det det eftersigende skulle være et okay TV til pengene (ca. 7k)
Og ikke mindst fordi det bruger ca. 3 gange mindre strøm end mit nuværende aldrende PANA 42PX70 gør. Og derved er der hurtigt sparet en pæn sum penge (pga. de uhyrlige el-priser og afgifter), når man som jeg ser ret meget TV og spiller en hel del Xbox 360.

Er det et helt forkert valg med dette LG, hvis der tænkes på billede kvalitet ift. til et plasma i samme prisklasse, men samtidig også set ift. strømforbrug ?

Skal lige nævnes at jeg havde også en fidus til det fede Pana VT30 - også selv om det bruger ret meget strøm. Men det blev forpurret, da jeg lige har måttet købe ny PC - den gamle futtede næsten helt af. (heldigvis ikke harddiskene)
Pft.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 08:25
Billede kvaliteten er rigtig god på dette fjernsyn, jeg har selv lg 55lw650w og er rigtig glad for det, både rent design og billede mæssigt, fjernsynets svaghed må være kant beslyningen, især ved rulletekster (sort baggrund og hvid tekst), der kan man i mørke rum nemt se hvor lyset kommer fra i kanten. Men når det er sagt, så er det ikke noget man kan se når der er et billede på.

Hvad angår strømforbruget, så er mit fjernsyn iskoldt selv efter 2 timer 3d kigning. Synes også det fungere fint til spil, sjovt at kunne spille 3d spil såsom gt5 med ægte 3d. ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Og ikke mindst fordi det bruger ca. 3 gange mindre strøm end mit nuværende aldrende PANA 42PX70 gør. Og derved er der hurtigt sparet en pæn sum penge (pga. de uhyrlige el-priser og afgifter), når man som jeg ser ret meget TV og spiller en hel del Xbox 360.

Vær opmærksom på at dit Pana er fra en tid, hvor man opgav det maksimalt mulige strømforbrug og moderne tv i dag er strømforbruget målt ud fra en norm, hvor man afspiller en vis videosekvens. Den der med at spare på strømmen kommer aldrig til at betyde noget du kan mærke. For dig vil det være langt billigere at beholde dit nuværende tv, til det brænder af.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Billede kvaliteten er rigtig god på dette fjernsyn, jeg har selv lg 55lw650w og er rigtig glad for det, både rent design og billede mæssigt, fjernsynets svaghed må være kant beslyningen, især ved rulletekster (sort baggrund og hvid tekst), der kan man i mørke rum nemt se hvor lyset kommer fra i kanten. Men når det er sagt, så er det ikke noget man kan se når der er et billede på.

Hvad angår strømforbruget, så er mit fjernsyn iskoldt selv efter 2 timer 3d kigning. Synes også det fungere fint til spil, sjovt at kunne spille 3d spil såsom gt5 med ægte 3d. ;)
Thx a lot for dit besyv - det lyder jo godt om kring billedekvaliteten Thumbs Up 
Omkring det med kantbelysningen - så skal man vel op i den dobbelte pris (deres topmodel med nano teknik), for at undgå den slags småskavanker.

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 02:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vær opmærksom på at dit Pana er fra en tid, hvor man opgav det maksimalt mulige strømforbrug og moderne tv i dag er strømforbruget målt ud fra en norm, hvor man afspiller en vis videosekvens. Den der med at spare på strømmen kommer aldrig til at betyde noget du kan mærke. For dig vil det være langt billigere at beholde dit nuværende tv, til det brænder af.

Klaus
Ifl. flatpanels.dk så bruger dette LG efter kalibrering 105w og mit pana px70 bruger noget over 300w.
Det gir med et lidt firkantet regnestykke - en merpris på el - der i min verden som førtidspensionist - er til at føle på. (ifl. Dong så koster det ca 2 kr. pr. watt) Dertil skal der så lægges de min. 21w min lejede Yousee boks koster i el + leje af boks og kort. Hvilket alt i alt er en pæn slat pr. måned der spares.  
Det er selvfølgelig rigtigt at beholde mit pana, hvis det ses ud fra her og nu. Men i lægden ville de 6850 kr. et nyt LG 42W650W faktisk være "tjent ind" i løbet af ca. 1½ år.
Dertil vil jeg så også få et bedre billede at kigge på, da mit pana's efter kun 4 år - ikke just er særlig godt mere.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 06:20

Ifl. flatpanels.dk så bruger dette LG efter kalibrering 105w og mit pana px70 bruger noget over 300w.

Før eller efter kalibrering?
Mit bud er at dit Pana næppe slæber over 200W i snit, hvis det er sat ordentligt op.
Det vil sige at det skal køre 10 timer hver dag for at bruge 1kWh mere dagligt i forhold til et nyt.

2 kroner om dagen.......

Dertil skal der så lægges de min. 21w min lejede Yousee boks koster i el + leje af boks og kort.

Du kan spare lejen af boksen - hvad koster den om året?
Koret skal du betale for alligevel

Det er selvfølgelig rigtigt at beholde mit pana, hvis det ses ud fra her og nu. Men i lægden ville de 6850 kr. et nyt LG 42W650W faktisk være "tjent ind" i løbet af ca. 1½ år.

Næppe, prøv nu at regn det efter......
Las os være pessimistiske og sige 4 kroner om dagen, så går der 6850/4=1712,5 dag før det har tjent sig hjem. Det er 4,69 år......

Dertil vil jeg så også få et bedre billede at kigge på, da mit pana's efter kun 4 år - ikke just er særlig godt mere.

Ser du, hvis du vil have et nyt tv på grund af bedre billede, så er det en helt anden sag, men at bruge strømforbruget som undskyldning, den går ikke.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 08:59

[QUOTE=Hbar]
Omkring det med kantbelysningen - så skal man vel op i den dobbelte pris (deres topmodel med nano teknik), for at undgå den slags småskavanker.

Ja - hvis du går efter LG nye nano backlight vil det med kant belysningen forsvinde, men er så også et fjernsyn til en del flere penge. Det at købe fjernsyn er en konstant afvejning af hvad man kan leve med. I mit forrige 4-5 år gamle Sony havde jeg ingen Mpeg4 tuner, da det ikke engang blev brugt i kabel nettet, det var det så 4-5 år senere  (idag), så derfor købte jeg et nyt fjernsyn som har dette, det har dog igen nogle andre ting som er bedre end det gamle men stadig ikke er super.

Så den hellige gral findes ikke for fjernsyn endnu, jeg tror dog OLED fjernsyn vil løse mange, men sikkert også introducere nogle nye problem stillinger. Så vælg ud fra pengepungen og det dine øjne ser. :)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 09:24

(ifl. Dong så koster det ca 2 kr. pr. watt) Dertil skal der så lægges de min. 21w min lejede Yousee boks koster i el + leje af boks og kort.

Pr kilowatt time, ikke pr. watt. 100w i 10 timer = 1kwh.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu