|
LG 65CX Alternativ til lyst rum. |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og ham tror du mere på, end hvad dit eget TV oplyser, eller hvad os halv-amatører herinde på siden fortæller dig? Der findes flere forskellige formater af HDR, men der er tale om ægte HDR i alle tilfælde, dog er det ikke dem alle, der fungerer sammen med metadata; måske det er det, han tænker på, så han kun anser "Dolby Vision" og "HDR10+" som "ægte HDR"?
Redigeret af Supergris - 31-Juli-2020 kl. 23:42 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 209 |
Af hvad jeg ved laver power calman kalibreringer, for 1999,- disse er, går jeg ud fra, bare auto kalibreringen hvor der ikke bliver lagt sjæl i det, eftersom jeg kunne få det for 500kr med mit TV.
Bevares, det kan godt være det er skide god kalibrering de laver, har intet at holde det op imod.
|
|
MvH Daniel
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Har du tjekket flatpanels test som også har indstillinger:
|
|
![]() |
|
TV Kalibrering ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 10-Marts-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 131 |
De har muligheden ja, men ja gør det sjældent da det tager væsentlig længere tid end de manuelle 2 punkts hvidbalance justeringer jeg oftest ser.
Auto kalibreringen på LG adskiller sig markant fra andre producenters håndtering, der dannes en ny 3D LUT (LookUpTable) baseret på de data softwaren får fra måleren på skærmen. Det er væsenligt mere omfattende og præcist end almindelig CMS kalibrering hvor der kun justeres på den 100% mættede farve. Men det tager ret lang tid hvis man skal igennem både SDR og HDR profilerne, derfor ser jeg oftest at de udfører en manuel justering på én SDR profil og intet mere. De formår desværre også sjældent at kopiere rundt til de øvrige inputs.
Redigeret af TV Kalibrering - 01-August-2020 kl. 10:16 |
|
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
Du skal se dig om efter en ny TV mand. |
|
![]() |
|
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 209 |
Ja der har jeg kigget, og ændret hvad de foreslå, det minder rigtig meget om samtlige andre tv de laver artikler på, Slå alt magi fra, og lysstyrke ned, sådan er det med alle tv man læser om, og det var også det jeg ændre da jeg satte det til, både med dette og Q95T, men CX'eren er vokset på mig,dejligt mørkt og fint lyst, specielt når rummet er mørklagt. men stadig ikke lige så brugbart som Q95T var i dagslys. Ummidelbart tænker jeg bare at jeg beholder det, og når det har kørt nogle timer, får jeg det kalibreret, og når det sker kan jeg forhåbentlig se forskel i forhold til billedegengivelsen når der er gode forhold, og ikke så meget at kunne se det om dagen, hvis der sker noget der, så er det jo værd at tage med. Redigeret af wezi - 04-August-2020 kl. 12:08 |
|
MvH Daniel
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |