recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG A1 brightness problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG A1 brightness problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG A1 brightness problemer
    Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 08:46
Har en kammy der for et par uger siden købte en LG 48" A1 som han vil bruge som monitor samt lidt film, serie osv osv

Overordnet er han tilfreds med den, der er kun et enkelt lille problem, so mjeg de sidste par dage har prøvet at løse for ham uden held og håber så på at en eller anden måsk har løsningen


PC er koblet på HDMI 3, porten et sat til PC inde i indstillinger, alt mærkværdige ting som auto kontrast og enhancement af divagerende arter er slået fra, han har valgt en lidt mat udseende når den bliver brugt som monitor, problemet opstår når han feks har brugt smart delen, feks set noget på DR appen eller andet, hvis han så skifter til HDMI 3 så er det som om der er skruet helt op for kontrast og brightness så det er ligefør den blænder hvis man er tæt på den, der går så et par min og den toner så langsomt tilbage til det niveau den er indstillet til

Et andet underligt fænomen lidt i samme dur er at hvis han feks går væk fra skærmen et par min gør den det samme

Det hænder også at mans han sidder ved den og arbejder at den også får sådan et brightness boost og langsomt toner tilbage

Hans pc er sat til at slukke signalet til skærmen efter 10 min inaktivitet, når han så begynder at bruge pc igen gør den det samme, man kan sågar mærke den varme panelet udsender


Redigeret af Hackerjac - 10-Oktober-2021 kl. 09:42
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 09:54
Fejl, der er forskel på størrelse og specs.

Redigeret af Munch - 10-Oktober-2021 kl. 10:01
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 11:57
Alle LG Displays OLED-paneler har 2 systemer til lysstyring, som man ikke kan deaktivere fra brugermenuen. 

Det ene dæmper lysstyrken (eller mere korrekt; strømtrækket) ift. hvor stor en procentdel af billedet, der er hvidt/lyst. Det er af hensyn til effektforbrug og varmeudvikling. Dette kan modvirkes ved at sætte skærmen til et lavere overordnet lysstyrkeniveau.

Det andet dæmper lysstyrken efter noget tid med et stillestående billede (eller hvad skærmen tror er stillestående), altså fordi den går ud fra, at skærmen så ikke er i brug. Det er af hensyn til sikkerhed, altså burn-in. Det er formentlig dette system, som fører til brightness boost.

Jeg har ikke meget erfaring med LG A1 endnu, så jeg ved ikke præcis i hvilket omfang disse ting sker på denne model.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 12:27
Tak for oplysningerne Rasmus, det giver god mening mht til det min kammy oplever
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu