|
LG A1 HDR brightness/nits |
Besvar |
Forfatter | |
Windermere
Bruger Oprettet: 13-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-November-2021 kl. 18:30 |
Jeg overvejer meget at købe LGs Oled-entrymodel, A1, men har læst mange anmeldelser, der fremhævede den ringe HDR brightness, de såkaldte nits, som ligger under 500. Jeg vil gerne have et tv, som jeg kan se især film og serier på og har svært ved at gennemskue, om det vil være et reelt problem i den daglige tv-sening. Er der nogen her, der har tv’et og kan dele lidt ud af deres erfaringer?
|
|
Giffel
Guld medlem Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har for nyligt købt 55" til soveværelset og er yderst tilfredse med det. Vi ser mest serier men har også set et par film og oplever absolut ingen problemer med brightness. |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket tv skal det erstatte? Klaus
|
|
Windermere
Bruger Oprettet: 13-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et LG 43UM7500PLA fra 2019.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
500 nits er markant højere end hvad dit nuværende LG TV kan levere på lysstyrke. Det er dog vanskeligt at definere lysstyrke som ét tal. Det er en kontekst, der afhænger af flere faktorer, herunder størrelsen af de lyse objekter i billedet – eller fuld skærm hvid.
Jeg synes ikke du skal bekymre dig om lysstyrken i LG A1. Du vil med al sandsynlighed opleve billedet som helhed som en markant forbedring ift. LG UM7500.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |