recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B7V 65 2017 og DR app problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B7V 65 2017 og DR app problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG B7V 65 2017 og DR app problem
    Sendt: 27-Juni-2025 kl. 10:02
Hej. Synes over de sidste 1-2 år - er der flere og flere udsendelser på den interne DR app - som ikke længere kan afspilles. Der står noget om at det kan være pga. kryptering - og brug fx en Chromecast i stedet. 

Skyldes det opdateret kryptering som TV'et ikke længere kan håndtere pga det ikke opdateres på den front? 
Det er kun 1-2 mdr siden der kom en firmware-opdatering til TV'et men det løste det ikke. DR app er også opdateret til nyeste. 

Mit LG cx 55 - dér virker det.

Så jeg er vel nødt til at købe et apple tv eller Chromecast eller hva? Eller kan det løses på anden måde?
Hvilken løsning fungerer fornuftigt i den billige ende? Gerne mærke og model. Tak. 

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 10:06
DRTV appen virker bedst hvis du opretter en bruger på DR.dk. Det kan du prøve inden du investerer i noget mere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 10:17
Jeg har bruger og bruger altid login. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 10:23
Ovenstående har ikke noget med DR-login at gøre.

Desværre er der ikke noget nyt i sagen. DR prioriterer ikke problemet. Du kan ikke selv løse det.

Mit råd: Køb Apple TV 4K og kom videre i livet. Du vil ikke kigge dig tilbage og du får overordnet en langt bedre streamingoplevelse på tværs af tjenesten. Apple TV 4K kan styres fuldt ud med TV'ets fjernbetjening, og Apples fjernbetjening kan tænde/slukke TV'et og styre lydstyrken.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ovenstående har ikke noget med DR-login at gøre.

Desværre er der ikke noget nyt i sagen. DR prioriterer ikke problemet. Du kan ikke selv løse det.

Mit råd: Køb Apple TV 4K og kom videre i livet. Du vil ikke kigge dig tilbage og du får overordnet en langt bedre streamingoplevelse på tværs af tjenesten. Apple TV 4K kan styres fuldt ud med TV'ets fjernbetjening, og Apples fjernbetjening kan tænde/slukke TV'et og styre lydstyrken.

Mange tak for info. Men øv.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 18:25
Hej.

Vi har et LG Oled55B6V. For 2 uger siden oplyste Erik K, at det har indbygget Miracast.
Måske har jeres LG B7V 65 2017 også indbygget Miracast. LG kalder det blot noget andet (for forvirringens skyld😎), nemlig Screen Share.

Jeg ved ikke hvilke mobiler i har?
Men jeg kunne sende skærmbilleder fra min Samsung Galaxy S24 ind i Oled55B6V'et og få det vist på skærmen.

Jeg har læst, at man kan se de ramte programmerne via en internet browser?
Det kunne være et forsøg værd.

Hilsen Carsten.

Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Vi har et LG Oled55B6V. For 2 uger siden oplyste Erik K, at det har indbygget Miracast.
Måske har jeres LG B7V 65 2017 også indbygget Miracast. LG kalder det blot noget andet (for forvirringens skyld😎), nemlig Screen Share.

Jeg ved ikke hvilke mobiler i har?
Men jeg kunne sende skærmbilleder fra min Samsung Galaxy S24 ind i Oled55B6V'et og få det vist på skærmen.

Jeg har læst, at man kan se de ramte programmerne via en internet browser?
Det kunne være et forsøg værd.

Hilsen Carsten.

Vi har iphone. Ja, der er vist noget screen share - jeg har før sendt billeder op på tv.
Tror bare jeg bruger min ældre nuc og så går på dr.dk - så virker det ad den vej.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 23:40
Ja, hvis man ikke går så meget op i billedkvaliteten 
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu