recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG BD390 til netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG BD390 til netværk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 13:15
TV-tuneren var kun fordi, jeg studsede over det på LG's hjemmeside.

Ja, jeg fik også kaffen galt i halsen, da jeg så, hvad NAD'en kommer til at koste. Kan den andre spændende ting? LG'en har tilmed understøttelse af CIFS (og DLNA) og kan gøres region fri på dvd-delen gratis.
Anders
Til top
Trolix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

TV-tuneren var kun fordi, jeg studsede over det på LG's hjemmeside.

Ja, jeg fik også kaffen galt i halsen, da jeg så, hvad NAD'en kommer til at koste. Kan den andre spændende ting? LG'en har tilmed understøttelse af CIFS (og DLNA) og kan gøres region fri på dvd-delen gratis.

Hvor gøre det henne? Er der et link til hvordan et eller andet sted?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 13:31
Her er fremgangsmåden

Det er samme metode, som man skal benytte til LG 5931 - deraf teksten i linket. Det skal så muligvis gøres hver gang, man opdaterer firmware. Jeg har dog (af gode grunde) ikke prøvet selv. Jeg har blot læst om folks gode erfaringer med dette hack. 
Anders
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 19:48

Forskellen på afspillerne ligger i analogdelen.

NAD'en kan også gøres regionsfri ligesom den nuværende T587 og netværket er som allerede nævnt også med i den største af modellerne.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 07:54
Kan den gøres regionsfri gratis?

Er der analogdelen i LG'en, der er forskellig fra T577'eren eller hvordan? Og hvori ligger forskellen?
Anders
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:43

Ja den kan godt gøres kodefri gratis. Hvis man selv finder koderne eller softwaren og efterfølgende også selv klare det, så koster det ingenting. Hvis man vil have det gjort i butikken, så koster det 300,- som har været prisen for den operation i efterhånden en del år.

Ja det er analogdelen der er forskellig som allerede nævnt. Forskellen ligger i, at NAD har tunet lyden på alle 7.1 udgangene. Det kan der næppe være ret meget basis for i den billige LG.

Til top
sharders Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2007
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 15:10
Jeg kan lige blande mig i diskussionen med et off topic spørgsmål til Rysz.
Hvordan placerer de nye NAD modeller sig i programmmet?
Jeg har set, at T587 sælges for ca. kr. 3000,-
Er den ved at udgå, for at blive erstattet af T577 som topmodel, eller lægger de to nye modeller sig ind under T587 i sortimentet?
Stefan
Til top
Applejack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Sted: København NV
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Ja den kan godt gøres kodefri gratis. Hvis man selv finder koderne eller softwaren og efterfølgende også selv klare det, så koster det ingenting. Hvis man vil have det gjort i butikken, så koster det 300,- som har været prisen for den operation i efterhånden en del år.

Ja det er analogdelen der er forskellig som allerede nævnt. Forskellen ligger i, at NAD har tunet lyden på alle 7.1 udgangene. Det kan der næppe være ret meget basis for i den billige LG.

Hmm... har lige været inde i hifiklubben i kbh idag og høre på NAD T557 - og der var det entydige svar, at NAD blu rays IKKE kan gøres kodefri (og det var fra eksperten derinde). 

Og hvis det endelig er, er regionskoden på blu rays så ikke en firmware-del? Og altså ikke noget, man selv sådan lige kan ændre med fx en kode?

EDIT: Hov, det lader vist til, at det kun er dvd-delen der bliver snakket om her, kodefri-wise - my bad.

Redigeret af Applejack - 04-November-2009 kl. 18:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af sharders sharders skrev:

Jeg kan lige blande mig i diskussionen med et off topic spørgsmål til Rysz.
Hvordan placerer de nye NAD modeller sig i programmmet?
Jeg har set, at T587 sælges for ca. kr. 3000,-
Er den ved at udgå, for at blive erstattet af T577 som topmodel, eller lægger de to nye modeller sig ind under T587 i sortimentet?
T 587 ugår i løbet af det næste halve års tid ja og grunden til den er sat ned er, at T557 reelt set er samme afspiller, blot med nogle få ændringer. Dermed bliver T577 reelt set den nye topmodel indtil M56 dog dukker op. Der går så til gengæld nogen tid endnu.

Lad være med at bruge numre til at sætte hireaki efter. Denon AVR4310 er også mindre end AVR4308 Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Applejack Applejack skrev:

Hmm... har lige været inde i hifiklubben i kbh idag og høre på NAD T557 - og der var det entydige svar, at NAD blu rays IKKE kan gøres kodefri (og det var fra eksperten derinde). 

Som du også selv har opdaget, så snakker vi om DVD-delen. BD delen kan IKKE låses op med andet end hardware mods pt, og det findes ikke til NAD afspillerne.

DVD delen kan dog fint gøres regfri, hvilket du formodentlig også har fået at vide. Hvis din "ekspert" har sagt andet, så må du ihvertfald ikke fortælle det til den T587 vi har kørende i butikken med REG 1 skiver LOL
Til top
Applejack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Sted: København NV
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Som du også selv har opdaget, så snakker vi om DVD-delen. BD delen kan IKKE låses op med andet end hardware mods pt, og det findes ikke til NAD afspillerne.

DVD delen kan dog fint gøres regfri, hvilket du formodentlig også har fået at vide. Hvis din "ekspert" har sagt andet, så må du ihvertfald ikke fortælle det til den T587 vi har kørende i butikken med REG 1 skiver LOL

Det var kun med hensyn til at gøre blu ray-delen kodefri - dvd-delen var ikke et problem. Beklager misforståelsen. 

Lidt off-topic, men er der sandsynlighed for en kodefri NAD blu ray længere fremme - i.e. vil fx T557 kunne modificeres på et tidspunkt? 

Er meget opsat på at finde en kodefri blu ray-afspiller (stor Criterion-fan her) og så helst at det var en NAD, da mit nuværende anlæg er af det mærke - men begynder så småt at frygte, at jeg må ty til andre mærker, desværre (ex. satse på en Oppo eller en kodefri Panasonic gennem Laserdisken).
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu