recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG BD390
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG BD390

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 11:27

Så autoswitching mellem hz på materiale virker alstå?

Og den afspiller mkv-filer større end 4Gb om med  srt-filer over netværket?

Til top
HybridHans Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Så autoswitching mellem hz på materiale virker alstå?

Og den afspiller mkv-filer større end 4Gb om med  srt-filer over netværket?

Ja, men den har dog ikke "source direct" som Kampus var inde på, alt opskaleres til 1080p, og frameraten bevares, dvs. 24 Hz -> 24p, 25 Hz -> 50p, 30 Hz -> 60p.

Streaming har jeg prøvet fra en Windows share, og via TVersity, over wired 100 Mbit.

Jeg har streamet en 7GB mkv, 1080p, enkodet med vc1, DTS.

Undertekster skal være i en .srt eller .sub fil med samme navn som .mkv filen, og det fungerer kun med shared folder, ikke med TVersity. Troede først at de var embedded fordi filerne ikke vises i menuen.

Har også prøvet med en .mkv med indlejret .srt undertekst (kun en fil ialt), det virkede IKKE. Men den kan hives ud til en ekstra .srt med mkvextract.

Den har problemer med at vise danske tegn i ANSI undertekster. Så vidt jeg har fundet ud af bruger den codepage 1250, og de danske tegn er i codepage 1252. Man skulle kunne skifte codepage ved at holde undertekst knappen nede i 3 sek, men det ændrer ikke på noget...

Så prøvede jeg at gemme filen i UTF-8 encoding, men det vil LG'en ikke kendes ved.

MEN hvis man gemmer .srt filen i Unicode encoding VIRKER DET! Det er ret nemt at gøre med notepad, bare vælg save as, og så under encoding vælger man unicode. Endelig danske tegn der virker !!!

Næste projekt må være at rippe nogle af mine HD-DVD'er, så jeg kan se dem på LG'en. Måske kan den også streame HD-lyd?

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 07:20

Er der noget nyt mht VOB afspilning. Kunne være der havde været en firmware-update?

Er meget interesseret i en netværks-afspiller som tager ALLE formater. Findes der andre afspillere som kan dette?
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Er meget interesseret i en netværks-afspiller som tager ALLE formater. Findes der andre afspillere som kan dette?

Har selv lige modtaget en Dune Prime, den er lækker og kan stort set alle formater http://www.divxplayer.nl/index.php?manufacturers_id=93&osCsid=3981acf9949a28a6405f1aa081f74762
Til top
SPaulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-November-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 21:44
Jeg har lige modtaget min LG 390 idag. Jeg har følgende problem.
Jeg har en del film der ligger som iso filer. Hvordan kan jeg afspille dem?
Jeg kan godt se dem og åbne dem men kan ikke få lov til at afspille dem.

Skal de konverteres til et andet format (mkv?) og i så fald hvordan gør jeg det?
(jeg har bla programmet ASV)
Og hvad med underteksterne?

Jeg ved godt man kan brænde dem, men vil gerne undgå det.
Til top
henke350 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2009
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af SPaulsen SPaulsen skrev:

Jeg har lige modtaget min LG 390 idag. Jeg har følgende problem.
Jeg har en del film der ligger som iso filer. Hvordan kan jeg afspille dem?
Jeg kan godt se dem og åbne dem men kan ikke få lov til at afspille dem.

Skal de konverteres til et andet format (mkv?) og i så fald hvordan gør jeg det?
(jeg har bla programmet ASV)
Og hvad med underteksterne?

Jeg ved godt man kan brænde dem, men vil gerne undgå det.

Du kan ikke afspille ISO-filer på BD390, men du kan nemt konvertere dem til MKV:
http://www.makemkv.com/
mvh Henrik
Onkyo TX-SR578
LG BD390
Sony RDR HXD970
System Audio SA 505 / SA 510
Til top
SPaulsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-November-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 12:55
Jeg har prøvet at konverterer en iso fil til mkv men kan stadig ikke afspille den.
For fejlen: Video codect not supported.

Men har fundet ud af hvis men bare retter filnavnet fra *.mkv til *.avi kan den godt afspilles.
Men så mangler underteksterne.

Men ku være lækkert hvis det virkede med mkv og undertekster.
Til top
gunnermac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-December-2009
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 18:05
Hej, er også ejer af en BD-390'er som jeg er rigtig glad for. mht. .mkv filer har jeg lige følgende kommentar.

Oprindeligt skrevet af HybridHans HybridHans skrev:

Har også prøvet med en .mkv med indlejret .srt undertekst (kun en fil ialt), det virkede IKKE. Men den kan hives ud til en ekstra .srt med mkvextract.

Det virker fint for mig af afspille indlejrede tekstspor, og også med flere forskellige sprog såfremt .mkv filen har flere tekstspor. Det samme gør sig gældene med de .mkv filer der har flere lydspor.
Det sære er bare at det kun virker når jeg trækker en .mkv fra min USB HD.
Trækker jeg fra NAS eller delt drev på en maskine kan jeg godt afspille .mkv filen men så kan den ikke vise tekstspor? Det syntes jeg er sært? Men kører man det via USB spiller det fint.
Det jeg så har gjort er at hive et tekstspor ud af .mkv filerne og så smide det som .srt med samme navn. Men så kan man jo ikke have flere tekstspor :)
Er der nogen af jer der kan have en idé om hvorfor tekster ikke vises over net?
Til top
HybridHans Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af gunnermac gunnermac skrev:

Hej, er også ejer af en BD-390'er som jeg er rigtig glad for. mht. .mkv filer har jeg lige følgende kommentar.

Det virker fint for mig af afspille indlejrede tekstspor, og også med flere forskellige sprog såfremt .mkv filen har flere tekstspor. Det samme gør sig gældene med de .mkv filer der har flere lydspor.
Det sære er bare at det kun virker når jeg trækker en .mkv fra min USB HD.
Trækker jeg fra NAS eller delt drev på en maskine kan jeg godt afspille .mkv filen men så kan den ikke vise tekstspor? Det syntes jeg er sært? Men kører man det via USB spiller det fint.
Det jeg så har gjort er at hive et tekstspor ud af .mkv filerne og så smide det som .srt med samme navn. Men så kan man jo ikke have flere tekstspor :)
Er der nogen af jer der kan have en idé om hvorfor tekster ikke vises over net?

Ok, det er rart at vide, så kan jeg bruge min nye USB harddisk til den slags. Men ja, det er da irriterende at det ikke bare fungerer på samme måde med netværksforbindelsen. Teknisk er det måske fordi det er en add-on ovenpå det man får med den billigere BD 360/370?

Til top
vildpingvin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2009
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:49
Jeg tror at problemet med undertekster på streamede film, skyldes at DLNA protokollen ikke understøtter subtitle filer. Når du derimod benytter en USB disk, så kan BD390 godt finde srt filen og bruge den - men det fungerer desværre ikke med DLNA.
Til top
gunnermac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-December-2009
Sted: Danmark
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 12:09
Aha :) Ja det kan jo meget vel forklare hvad der sker her. Sikke en skod protokol :) Så kan jeg jo nok spare mig en mail til LG hvor jeg beskriver problemet som et ønske til næste update :)

Til top
vildpingvin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2009
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 14:47
Jeg bruger også min BD390 sammen med en NAS (Synology). Når jeg bruger DLNA serveren i Synology'en opdager den ikke mine subtitle filer.

Til gengæld kan BD390 godt finde subtitle  filer hvis jeg bruger et 'shared drive' istedet for DLNA. Dette kræver dog at der er en 'guest' account uden password oprettet på Synology'en - da BD390 forsøger at browse listen over shared drev uden userid/password.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu