|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Så autoswitching mellem hz på materiale virker alstå? Og den afspiller mkv-filer større end 4Gb om med srt-filer over netværket?
|
|
![]() |
|
HybridHans ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Ja, men den har dog ikke "source direct" som Kampus var inde på, alt opskaleres til 1080p, og frameraten bevares, dvs. 24 Hz -> 24p, 25 Hz -> 50p, 30 Hz -> 60p. Streaming har jeg prøvet fra en Windows share, og via TVersity, over wired 100 Mbit. Jeg har streamet en 7GB mkv, 1080p, enkodet med vc1, DTS. Undertekster skal være i en .srt eller .sub fil med samme navn som .mkv filen, og det fungerer kun med shared folder, ikke med TVersity. Troede først at de var embedded fordi filerne ikke vises i menuen. Har også prøvet med en .mkv med indlejret .srt undertekst (kun en fil ialt), det virkede IKKE. Men den kan hives ud til en ekstra .srt med mkvextract. Den har problemer med at vise danske tegn i ANSI undertekster. Så vidt jeg har fundet ud af bruger den codepage 1250, og de danske tegn er i codepage 1252. Man skulle kunne skifte codepage ved at holde undertekst knappen nede i 3 sek, men det ændrer ikke på noget... Så prøvede jeg at gemme filen i UTF-8 encoding, men det vil LG'en ikke kendes ved. MEN hvis man gemmer .srt filen i Unicode encoding VIRKER DET! Det er ret nemt at gøre med notepad, bare vælg save as, og så under encoding vælger man unicode. Endelig danske tegn der virker !!! Næste projekt må være at rippe nogle af mine HD-DVD'er, så jeg kan se dem på LG'en. Måske kan den også streame HD-lyd?
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Er der noget nyt mht VOB afspilning. Kunne være der havde været en firmware-update? Er meget interesseret i en netværks-afspiller som tager ALLE formater. Findes der andre afspillere som kan dette?
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
|
|
![]() |
|
SPaulsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-November-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Jeg har lige modtaget min LG 390 idag. Jeg har følgende problem.
Jeg har en del film der ligger som iso filer. Hvordan kan jeg afspille dem?
Jeg kan godt se dem og åbne dem men kan ikke få lov til at afspille dem.
Skal de konverteres til et andet format (mkv?) og i så fald hvordan gør jeg det?
(jeg har bla programmet ASV)
Og hvad med underteksterne?
Jeg ved godt man kan brænde dem, men vil gerne undgå det.
|
|
![]() |
|
henke350 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
Du kan ikke afspille ISO-filer på BD390, men du kan nemt konvertere dem til MKV: http://www.makemkv.com/ |
|
mvh Henrik
Onkyo TX-SR578 LG BD390 Sony RDR HXD970 System Audio SA 505 / SA 510 |
|
![]() |
|
SPaulsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-November-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Jeg har prøvet at konverterer en iso fil til mkv men kan stadig ikke afspille den.
For fejlen: Video codect not supported.
Men har fundet ud af hvis men bare retter filnavnet fra *.mkv til *.avi kan den godt afspilles.
Men så mangler underteksterne.
Men ku være lækkert hvis det virkede med mkv og undertekster.
|
|
![]() |
|
gunnermac ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej, er også ejer af en BD-390'er som jeg er rigtig glad for. mht. .mkv filer har jeg lige følgende kommentar.
Det virker fint for mig af afspille indlejrede tekstspor, og også med flere forskellige sprog såfremt .mkv filen har flere tekstspor. Det samme gør sig gældene med de .mkv filer der har flere lydspor. Det sære er bare at det kun virker når jeg trækker en .mkv fra min USB HD. Trækker jeg fra NAS eller delt drev på en maskine kan jeg godt afspille .mkv filen men så kan den ikke vise tekstspor? Det syntes jeg er sært? Men kører man det via USB spiller det fint. Det jeg så har gjort er at hive et tekstspor ud af .mkv filerne og så smide det som .srt med samme navn. Men så kan man jo ikke have flere tekstspor :) Er der nogen af jer der kan have en idé om hvorfor tekster ikke vises over net? |
|
![]() |
|
HybridHans ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Ok, det er rart at vide, så kan jeg bruge min nye USB harddisk til den slags. Men ja, det er da irriterende at det ikke bare fungerer på samme måde med netværksforbindelsen. Teknisk er det måske fordi det er en add-on ovenpå det man får med den billigere BD 360/370?
|
|
![]() |
|
vildpingvin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Jeg tror at problemet med undertekster på streamede film, skyldes at DLNA protokollen ikke understøtter subtitle filer. Når du derimod benytter en USB disk, så kan BD390 godt finde srt filen og bruge den - men det fungerer desværre ikke med DLNA.
|
|
![]() |
|
gunnermac ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Aha :) Ja det kan jo meget vel forklare hvad der sker her. Sikke en skod protokol :) Så kan jeg jo nok spare mig en mail til LG hvor jeg beskriver problemet som et ønske til næste update :)
|
|
![]() |
|
vildpingvin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Jeg bruger også min BD390 sammen med en NAS (Synology). Når jeg bruger DLNA serveren i Synology'en opdager den ikke mine subtitle filer.
Til gengæld kan BD390 godt finde subtitle filer hvis jeg bruger et 'shared drive' istedet for DLNA. Dette kræver dog at der er en 'guest' account uden password oprettet på Synology'en - da BD390 forsøger at browse listen over shared drev uden userid/password. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |