Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
edderkoppen
Junior bruger
Oprettet: 09-August-2010
Status: Offline
Point: 41
|
Emne: LG BD550 - hvordan surround?? Sendt: 13-September-2011 kl. 09:11 |
Hey,
Har hoppet på et slagtilbud (er ikke hifi entusiast) og har købt en billig blu-ray afspiller, LG BD 550.
Sagen er, at jeg ikke kan regne ud hvordan jeg får surrounden til at virke - der følgende udgange bagpå;
Jeg skriver det nøjagtigt som det står, samt farve i parentes;
Video Out (gul) L (hvid) R (rød) 2ch audio out
Component video out Y (grøn) Pb (blå) Pr (rød)
HDMI OUT 1080p COAXIAL LAN
1) Hvordan vil I forbinde blu-ray afspilleren til 1a) Surrround receiver, og til 1b) Projektor
2) Jeg TROR at jeg skal bruge HDMI til at sende video signalet til projektoren, men tænker, at jeg i stedet kan sende med HDMI til surround reeiveren, og så derfra til projektor?
3) Men løser dette lydspørgsmålet?
Jeg håber på gode klare svar på alle ovenstående spørgsmål :))
Mange hilsner
edderkoppen
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 13-September-2011 kl. 09:16 |
Hvis nu du fortalte hvilken surround reciever du har så ville det være en stor hjælp, er det den sidste nye model med HDMI osv eller er det en gammel fra starten af 90'erne?
Hvis det er første mulighed så brug HDMI hele vejen.
|
 |
edderkoppen
Junior bruger
|
Sendt: 13-September-2011 kl. 09:28 |
Tak for lyn-svar - og undskyld manglen i mit spørgsmål :)
Surround receiveren er en ny ONKYO TX SR 578, og den KAN modtage et HDMI signal ind OG sende ud til projektoren, der er en HP MP2220 - der til gengæld er en gammel model, der kun kan modtage VGA, hvorfor jeg har købt en converter (men dette er jo video-delen, og det er et helt anden spørgsmål - sagen her er lyd-delen).
Grunden til at jeg famler, er at ovenstående projektor giver "Out of range", så jeg kan ikke teste noget på den, og kan ikke se eventuelle fejlmeddelelser fra receiver eller afspiller om lyden er ok, om billedet skal det ene eller det andet.. Så jeg håber I kan se setuppet for jer, og så give den magiske kombination, der kan få det til at spille uden fejlmeddelelser. (i en anden tråd har jeg postet spørgsmålet om Out of range, og i en tredie har jeg postet spørgsmålet om hvordan jeg firmware opdateterer selve projektoren)
Tak igen !!
|
 |
edderkoppen
Junior bruger
|
Sendt: 13-September-2011 kl. 09:31 |
db89 skrev:
Hvis det er første mulighed så brug HDMI hele vejen.
|
Kommer både lyd og billede (og diverse pop-up beskeder fra Blu-Ray) med fra blu-ray afspilleren til receiveren uden anden forbindelse mellem de to end et HDMI kabel? Jeg troede der skulle forbindes seperate lydkabler også?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 13-September-2011 kl. 09:38 |
Et HDMI er som bekendt en alt i et forbindelse, lige som Scart jo også er det. Vil du have HD lyd, så kan det kun gøres via HDMI.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |