recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C9 + Apple TV 4K + Disney+ = HDCP &#128556;
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C9 + Apple TV 4K + Disney+ = HDCP &#128556;

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG C9 + Apple TV 4K + Disney+ = HDCP &#128556;
    Sendt: 26-September-2020 kl. 17:29
øv øv – troede lige jeg skulle nyde Mandalorian i 4K via AppleTV på mit LG C9. Men det skal jeg åbenbart ikke, da jeg får følgende fejlmeddelelse:

Disney+ har opdaget et HDCP problem, der forhindrer, at dit indholdWink afspilles. For at løse problemet skal du prøve et andet HDMI-kabel og/eller omgå dit lydudstyr ved at forbinde enheden direkte til dit tv.

Hvad er nu det???
Mit ATV er direkte forbundet til TVet. Ikke nogen Soundbar eller andet.

/P
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 17:36
Andre har meldt om det samme, hvilket i flere tilfælde er gået i sig selv igen. Prøv at genstart eller træk strømmen helt fra før du foretager yderligere fejlfinding.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 18:35
Af ren nysgerrighed, hvorfor ser du så ikke bare Disney+ via den app der findes til TV'et?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Af ren nysgerrighed, hvorfor ser du så ikke bare Disney+ via den app der findes til TV'et?

Sikkert noget med lyden. Jeg er nødt til at bruge ATV for at få ATMOS.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 23:40
Jeg har ingen problemer, mit er dog et B&O Eclipse, men det er jo det samme. Jeg kører apple tv direkte i tv og uden om soundbar.

Er det et ordenligt hdmi kabel du benytter? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 00:04
det spiller nu. Det hjalp at resette ATV, 
Tak for svar!
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 07:18
Jeg skulle også genstarte Apple TV
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2009
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Jeg har ingen problemer, mit er dog et B&O Eclipse, men det er jo det samme. Jeg kører apple tv direkte i tv og uden om soundbar.

Er det et ordenligt hdmi kabel du benytter? 

Hvad er et ordentligt hdmi kabel???
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 13:42
Mht kabel, så er det ikke ligefrem HDCP der benytter de vilde bitrater. Det mest udfordrende for kablet er video i høj opløsning med høj FPS, så faktisk er det primært menuerne fremvist som 4K i 50 eller 60 Hz, eller hvis man ser f.eks. HBO eller DRTV i 50 Hz opskaleret af streamingboksen (i stedet for TV'et) idet streamingboksen gerne er den der opskalerer til 4K (selv om TV'et sagtens kunne være bedre til at opskalere). Film og serier er jo gerne i 23,976 fps og giver således også gerne 23,976 fps output der ikke bruger samme båndbredde i kablet - såfremt man ellers har husket at slå match funktionerne til. 

Redigeret af TBC1 - 28-September-2020 kl. 16:13
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Sikkert noget med lyden. Jeg er nødt til at bruge ATV for at få ATMOS.

Atmos er intet problem med nyere LG tv som C9. Selv mit gamle C7 udsender Atmos fra Disney+ appen. 

Eneste grund til at bruge ATV sluttet direkte til TV'et skulle lige være brugerinterfacet, som er lidt bedre i ATV appen.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 17:10
Er kvaliteten den samme på streamingtjenesterne (Netflix, HBO, ViaPlay, Disney+) hvis man kører via tv'ets app's sammenlignet med ATV 4K?< id="__symantecPKIClientMessenger" -sups-flavor-configuration="true" -extension-version="1.0.1" style="display: none;">

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 19:14
ptheglev: Oftest, men ikke altid. Viaplay leverer fx. ikke sport i 4K på særlig mange andre platforme end Apple TV.

Det er lettere at generalisere med HBO. De leverer elendig kvalitet på alle platforme.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu