recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CX og HDMI Ultra Deep Color
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CX og HDMI Ultra Deep Color

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG CX og HDMI Ultra Deep Color
    Sendt: 30-Januar-2022 kl. 12:55
Er der virkelig ikke en måde hvor man PERMANENT kan fjerne HDMI Ultra Deep Color fra mit LG cx. Det fungerer ikke med min Android enhed, der er med på mit opsæt som er : Onkyo 646 som er tilført LG 65 CX, ATV 4k samt android enhed X3. Meddelelsen "HDMI Ultra Deep color bliver nu slået til", kommer ca. hver 5 gang jeg tænder for en af mine enheder. Jeg slår den så fra i " billede menuen" på LG, - så går der et stykke tid 4-5 gange, hvor jeg tænder en vilkårlig enhed uden problemer og wupti, så kommer denne irriterende meddelelse igen. Igen skal jeg ind i LG menuen og slå den fra. ( Simplink er slået til på LG cx).
Er jeg den eneste der har dette problem ?


Redigeret af ajaj - 31-Januar-2022 kl. 14:00
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 14:03
Det er jeg åbenbart.
Det er ellers ikke mange enheder foruden LG's egne, der er glade for  HDMI Ultra Deep Color, som hos mig bliver ved med at slå sig til af sig selv..
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 15:01
HDMI Ultra Deep Colour skal da være slået til hele tiden på den indgang, hvor Apple tv sidder, ellers får du jo den besked hver gang der sendes HDR indhold. 



Redigeret af Brixen - 31-Januar-2022 kl. 15:02
Venlig hilsen
KB
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 17:33
Jeg vil gerne have den slået fra permanent, de en af mine android enheder og min Blu-ray afspiller ikke kan fungere med den slået til, da de ikke supporterer Ultra deep color. Men mange gange når jeg benytter disse enheder, slår LG cx selv automatisk Ultra deep color til og så må jeg hver gang manuelt gå ind på LG cx og frakoble det. Dette lille "sjove show" sker ofte og det er trættende.
Enhederne sidder jo på hver sin HDMI indgang på min Onkyo receiver, og jeg kan ikke lige se hvordan det kan slås fra den enkelte indgang på min Onkyo, når det er LG cx'eren der hele tiden slår Ultra deep color til, når enhederne benyttes.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2022 kl. 13:16
Jeg tror det måske vil virke, hvis du sætter Apple tv til kun at sende SDR. 
Men så går du jo glip af HDR og Dolby Vision. 

Jeg har ATV sat direkte til LG B6, og tager lyden ud optisk fra tv til receiver. Min receiver understøtter ikke HDMI ARC. 
Venlig hilsen
KB
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2022 kl. 17:11
Jeg ved ikke om det har løst sig selv, men efter at jeg har taget strømmen på alle mine enheder ( et sted), har jeg ikke haft  meddelelsen "HDMI Ultra Deep color bliver nu slået til", så jeg krydser fingre.
Tak for inputs Smile
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 07:02
Det vil da være synd, at snyde sig selv for HDR, hvis kildematerialet understøtter det!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 13:48
Hvad bruges Android-boksen til? Er det afspilning af videofiler lagret lokalt? For det kan du jo også bruge Apple TV 4K til vha. apps som VLC, Plex, Infuse, MrMC mv.

Enig med Supergris i, at det det er synd at snyde sig selv for HDR-delen, når du nu har både afspiller og LG CX OLED TV.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 15:26
Jeg har valgt at slå Simplink på mit LG til når jeg benytter mit Apple TV, som til dels blev købt i stedet for endnu en Chromecast med Google TV, da min kone bruger Iphone(og tager mage flere billeder end jeg), og fordi må jeg indrømme, har et bedre/flottere interface end min Chromecast m. Google TV som jeg har på et andet TV,  da det er fyldt med ikke fjernbare reklamer for tjenester jeg ikke benytter (stor fejl).

For at svare på resten af kommentaren, er jeg nødt til at komme lidt ind på noget helt andet en denne tråd blev lavet til, nemlig + og - i Apple miljøet for en ny Apple bruger.

Jeg bruger bl.a min androidenhed til afspilning af videofiler lagret lokalt på min Synology NAS, og her falder kæden lidt af som ny Apple Tv ejer. Hvorfor skal man være så låst i Apple miljøet. Jeg benytter normalt KODI som videoafspiller. Jeg læste så at der netop var frigivet en version til Apple TV 4K. Men hvis jeg skal benytte den skal jeg jailbreake mit nye Apple TV. Kan man virkelig ikke tilgå sin NAS fra et Apple TV uden at jailbreake den? - Eller er der noget jeg har misforstået.

Når....., men Netflix og TV2 play appen kører fint på Apple TV med Simplink slået til Smile


Redigeret af ajaj - 03-Februar-2022 kl. 15:35
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2022 kl. 21:04
Til egne videofiler er Infuse perfekt. Den kan du hente på Apple TV.

Redigeret af Brixen - 03-Februar-2022 kl. 21:22
Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2022 kl. 06:01
Der findes utallige apps til afspilning af lokalt lagrede videofiler på Apple TV 4K. Ud over dem jeg fremhævede i mit forrige indlæg, så er appen MrMc er en variant af Kodi – uden plugins. Hvilken du skal vælge afhænger af, om du vil køre serversoftware på din NAS (f.eks. Plex og nedenstående app) eller om du vil have at en app, der bare tilgår mapperne på din NAS og så klarer alt dekodning og arbejde på Apple TV-hardwaren (f.eks. Infuse og VLC).

Sidstnævnte tilgang er min anbefaling idet Apple TV 4K har kraftig videohardware. Og jeg kan varmt anbefale Infuse. Den henter automatisk covere, info mv. om de film/serier, du har liggende lokalt.

Synology har sågar deres egen app til Apple TV, som kan afspille fra deres NAS: https://apps.apple.com/us/app/ds-video/id540949418#?platform=appleTV 
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2022 kl. 10:48
Tusind tak for svar 😃 Infuse virker perfekt og jeg fandt Filebrowser TV til at vise fotos fra min nas 👍 så alt spiller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu