recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CX spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CX spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Er der nogen der ved, hvor dybt der er til stikkende der skal vende ind mod væggen? 

Har forsøgt at illustrere det her:
Jeg vil mene der er knap 1 cm fra enden af stikket, til bagsiden af tv. Så en lille vinkel adapter på, så går det. Vi skulle så alligevel ikke bruge antennen, da der skal en yousee boks på tv med hdmi :-) 
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

den endte jeg også med da min Engholm beslag ikke havde de rette dimensioner. Så jeg måtte fræse en tur i power for at kunne få hængt mit nye tv op i dag 🤪

Altså Vogels THIN 405!?

Jeps
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 12:59
I forhold til vægbeslag, kunne jeg godt tænkte mig et med max 1 cm dybde. Men dem jeg finder ser så store ud i forhold til tv'ets bagende. 
Det her billede viser meget godt hvad jeg syntes jeg finder (venstre), fremfor et jeg godt kunne tænke mig. (højre) 
Det skal dog ikke kunne drejes.
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 10:32
Hej,


Er der nogen der har mulighed for at give mig målene på de gule streger på et CX55" ? 

Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 12:11
Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.

Hvad gik galt da? 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.

Hvad gik galt da? 
Det hang ikke flat ind til væggen, det var et E6. Formoder det skyldes det lave ophængspunkt.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.

Hvad gik galt da? 
Det hang ikke flat ind til væggen, det var et E6. Formoder det skyldes det lave ophængspunkt.

Ahh, ja det lyder som en udfordring. Jeg undersøger nærmere. 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 09:33
Jeg valgte at købe et Vogels Thin 405 til trods for, jeg syntes det var lidt mange penge for et ophæng. Men det var umiddelbart det eneste jeg kunne bruge inden for de krav jeg opsatte.

Herudover, opsætter jeg tv med optisk kabel til min soundbar da jeg både skal have ps5 og xbox series x når de en dag i fremtiden kommer til DK igen. :-) 

Tak for alle svar og hjælpen. Det er fedt! 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 09:43
Det er et godt valg! Har selv et Vogels thin 505 til et Panasonic 65 GZ2000, som er lidt speciel opbygget bagpå med en kasse midtfor der går til toppen. Og her er beslaget meget velegnet, da det kan trækkes ud, så ophængningspunktet er i toppen af TV’et, og muliggør at det kan vippes maximalt ud fra væggen i bunden når der skal sættes kabler i. Beslaget er kraftigere end noget andet og billigere beslag jeg har haft, så prisen er ok.
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 07:15
Nogen der ved, om jeg kan sætte det op med HDMI til min soundbar men uden at køre HDMI ud af soundbaren? Vil gerne kunne styre volumen med fjernbetjeningen til tv'et nemlig. Men jeg vil gerne have min ps5 direkte i tv'et og ikke igennem soundbar. 

Redigeret af Kvaaen - 19-December-2020 kl. 07:16
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Nogen der ved, om jeg kan sætte det op med HDMI til min soundbar men uden at køre HDMI ud af soundbaren? Vil gerne kunne styre volumen med fjernbetjeningen til tv'et nemlig. Men jeg vil gerne have min ps5 direkte i tv'et og ikke igennem soundbar. 

Det kan du sagtens, hvis dit TV understøtter HDMI ARC (Audio return channel).
Vær OBS på at TV'et godt kan understøtte det, men det kun er en enkelt af HDMI portene der understøtter det, også er det selvfølgelig der du skal sætte dit kabel over i soundbaren :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu