recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CX65 Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CX65 Chromecast

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
J.V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG CX65 Chromecast
    Sendt: 06-Januar-2021 kl. 12:10
Hej Der ude :) Jeg har købt et LG CX 65 Nu kommer mit total dumme spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på,
Har det Chromecast indbygget? eller kan man installere noget så man kan streame fra ens mobil?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 12:34
 LG bruger Web OS, ikke Android, så skal der bruges App´s som der ikke er til TVet, så skal der bruges en extern enhed som Shield TV, Mi box, Chromecast eller ATV,
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 12:42
I Europa er Chromecast kun indbygget i Android TV. LGs TV har indbygget AirPlay, hvilket er tilsvarende, om end det som udgangspunkt kræver en iPhone/iPad.

Redigeret af Rasmus Larsen - 06-Januar-2021 kl. 13:11
Til top
J.V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 21:45
OKay. takker :) så tænker jeg at jeg gør klar til en Chromecast  hvis det er jeg ikke kan nøjes :)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af J.V J.V skrev:

OKay. takker :) så tænker jeg at jeg gør klar til en Chromecast  hvis det er jeg ikke kan nøjes :)

Hej.

Jeg ønsker at oplyse at, der er kommet en ny Chromecast med Google TV, og at den har sin egen fjernbetjening. Den er ikke kommet til Danmark endnu. Men der findes allerede Apps til DR og TV2 Play og den kan allerede købes fra Tyskland eller Frankrig til ca 69€ + Porto. Her er et link med mere information:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 06-Januar-2021 kl. 22:29
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af J.V J.V skrev:

så tænker jeg at jeg gør klar til en Chromecast  hvis det er jeg ikke kan nøjes :)

Jeg købte et LG-tv i november. Har endnu ikke brugt min tilsluttede Chromecast. Alle mine streamingtjenester findes som apps på tv'et. Det fungerer overraskende godt. Og du kan stadig starte en stream på telefon/tablet, og sende den videre til tv'et, som så åbner den i app'en.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 04:49
PS: Chromecast-ikonet på telefon skulle virke med YouTube og muligvis stadig Netflix. Det er en forløber til Chromecast, som hedder DIAL. Det virker dog bredt i apps på telefonen.
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af J.V J.V skrev:

så tænker jeg at jeg gør klar til en Chromecast  hvis det er jeg ikke kan nøjes :)

Jeg købte et LG-tv i november. Har endnu ikke brugt min tilsluttede Chromecast. Alle mine streamingtjenester findes som apps på tv'et. Det fungerer overraskende godt. Og du kan stadig starte en stream på telefon/tablet, og sende den videre til tv'et, som så åbner den i app'en.
Er det via AirPlay at du sender videre til TV'et (som så åbner appen lokalt på TV'et)? 
(sker der ikke blot en mirror screening over på TV'et - dvs. telefon/ipad skal fortsat være tændt/dræner strøm?)


Redigeret af Mdalhoj - 07-Januar-2021 kl. 10:45
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Mdalhoj Mdalhoj skrev:

Er det via AirPlay at du sender videre til TV'et (som så åbner appen lokalt på TV'et)? 
(sker der ikke blot en mirror screening over på TV'et - dvs. telefon/ipad skal fortsat være tændt/dræner strøm?)

Når jeg på iPhone trykker på cast-ikonet i Netflix, kan jeg vælge enten min Chromecast eller mit LG-tv. Chromecast virker som det plejer. Men vælger jeg LG-tv, åbnes appen på tv, min profil loades, og filmen starter. Ingen screen mirroring.
Kan godt lide funktionen. Synes det er lettere at browse/vælge film på iPhone/iPad, og sende dem til app'en på tv. Og jeg har en ide om at app'en på tv er bedre til at matche framerate/HDR end Chromecast.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 20:55
Det er DIAL. Virker som sagt med YouTube og stadig også Netflix så. Virker dog ikke bredt i apps ligesom Chromecast. DIAL bruger samme cast-ikon som Chromecast idet det er forløber.

DIAL skulle have været et åbent og licensfrit projekt, som alle kunne bruge, indtil Google omdannede det til et kommercielt projekt. De var allerede rullet ud på Netflix og YouTube dengang, og der er det blevet men uden at komme bredere ud.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

  DIAL skulle have været et åbent og licensfrit projekt, som alle kunne bruge, indtil Google omdannede det til et kommercielt projekt. De var allerede rullet ud på Netflix og YouTube dengang, og der er det blevet men uden at komme bredere ud.

Hej.

Kan det være fordi at 'Chromecast now uses mDNS instead of DIAL.'


Hilsen Carsten.
Til top
Mdalhoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-December-2020
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mdalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2021 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er DIAL. Virker som sagt med YouTube og stadig også Netflix så. Virker dog ikke bredt i apps ligesom Chromecast. DIAL bruger samme cast-ikon som Chromecast idet det er forløber.

DIAL skulle have været et åbent og licensfrit projekt, som alle kunne bruge, indtil Google omdannede det til et kommercielt projekt. De var allerede rullet ud på Netflix og YouTube dengang, og der er det blevet men uden at komme bredere ud.
Hvis vi lige ser bort fra Netflix... Hvis jeg vil streame til mit tv med indbygget Airplay, og jeg gør det via appen (eksempelvis Disney+), er det så telefonen som sender al data, og derved dræner strøm (ligesom med musik) eller fungerer det anderledes (ligesom Chromecast?) når der er tale om video (dvs. tv'et overtager fra telefonen)?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu