|
LG E6V OLED soundbar som fronthøjttaler? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
HeddiMaze ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2016 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-November-2016 kl. 09:07 |
|
Hej lydnørder,
Jeg har brug for lidt vejledning til hvad jeg håber er et simpelt spørgsmål. I et svagt øjeblik røg jeg i fredags på elgigantens tilbud på LG´s 65" OLED E6V, der jo kommer med en påmonteret soundbar, der ikke kan afmonteres. Mit spørgsmål går på om det er ligetil, at få denne soundbar til at indgå som fronthøjttaler i mit nuværende surround setup. Mit nuværende setup består af en Marantz SR6009 (planen er at udskifte den med 6010 modellen, da denne understøtter HDR) og et Pioneer Kuro LX5090 TV (og herundover en sub og 4 dali Fazon). På soundbaren til mit nuværende 5090 TV er der adgang til kablerne som jeg har kørt direkte ind i forstærkeren, så denne fungerer som fronthøjtaler. Jeg tænker dog ikke dette er muligt på det nye TV, da soundbaren er en integreret del af fjernsynet. Jeg håber lidt det er dette man bruger ARC kanalen til, men min viden er begrænset. Er der en, der kan forklare mig, hvordan en evt. forbindelse mellem disse enheder virker. Smækker jeg bare et HDMI i ARC porten på tvet, og ned i en tilsvarende indgang på forstærkeren?. Antag gerne at jeg ikke ved noget og forklar det som om jeg var 5 :) På forhånd tak. - Daniel.
Redigeret af HeddiMaze - 28-November-2016 kl. 11:13 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det du vil kan du ikke, mere er der ikke om det. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
HeddiMaze ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2016 Status: Offline Point: 10 |
|
Tak for feedback, selvom det jo ikke var helt hvad jeg havde håbet på :)
Jeg er lidt forundret over, at det med så dyrt et TV tilsyneladende ikke er muligt at indarbejde det i et surround setup, uden at man skal have en særskilt fronthøjttaler. Underligt for mig, at LG ikke giver mulighed for, at koble soundbaren direkte i en surround reciever. Jeg tænker, at folk der bruger så mange penge på et TV, ofte også vil have et større lydsetup som fjernsynet skal passe ind i, og det er jo en noget klodset løsning, at have en soundbar, som så aldrig kommer i brug (for ikke at tale om pengene man betaler for den). Suk... - Daniel.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Jeg bruger Soundbar hverdag til TV i almindelighed, når der så skal ses film, så bruger jeg mit SR system, så begge dele er i brug. Der tændes ikke for det hele bare for at se en eller anden udsendelse, det er ikke nødvendigt. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Noget som B&O har tænkt på. Så du har bare købt forkert TV! Men glæd dig over den gode lyd, som der ikke er i andre fladskærme. |
||
![]() |
||
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 354 |
|
Det er bare at åbne TV'et og flytte lidt rundt på ledningerne. Det ville være en ret fræk DIY-løsning. Hvis altså man er frisk, dumdristig og temmelig modig.
![]() Og nej, selvfølgelig er det kun ment i sjov.
![]() |
||
—
|
||
![]() |
||
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 354 |
|
Men lækkert TV i øvrigt!
![]() |
||
—
|
||
![]() |
||
|
Heh, ja, men jeg ville nok være ret nervøs for at gøre noget forkert. Specielt på så dyrt et TV. Jeg skal vel bare overveje om jeg skal annullere købet, eller finde en fronthøjttaler. Lige nu er jeg mest stemt for at annullere købet, og vente på noget lign. dukker op, uden en soundbar monteret. - Daniel.
|
||
![]() |
||
|
Personligt ville jeg gøre som Radiomanden har gjort. Beholde TV'et og så bruge en anden center i SR. Vil alligevel give dig bedre lyd end soundbaren.
![]() |
||
—
|
||
![]() |
||
|
Det er nok også lidt det der er min pointe; At hvis jeg alligevel får bedre lyd ud af min forstærker (der jo også kan levere lyden i stereo, hvid det er det jeg vil), er det i min verden unødvendig dobbeltkonfekt, at have en soundbar, der ikke indgår i mit 5.1. I mit setup vil det se klodset ud, at have 2 højttalere siddende under mit TV. Jeg er med på at det måske ikke er "nødvendigt", men jeg ser alligevel aldrig bare alm. tv og bruger ikke mit antennestik overhovedet, så min forstærker er altid tændt når jeg ser Netflix, bruger medieboksen, eller spiller Playstation/Xbox. Selvom jeg bare ser en serie på netflix vil jeg stadig have "den gode lyd" parat. Pussigt, at det ikke er mere standard, at sådan en soundbar har en udgang, så den bare kan sættes i fronthøjtaler indgangen på en forstærker :/
Hvad bruger man så egentlig ARC kanalen til?
- Daniel. |
||
![]() |
||
|
Den sender jo lyd fra TV til dit SR, samt (CEC) styring af SR med TV Remote,og billede til TV fra de enheder der er.v. t. er tilsluttet SR. Redigeret af Radiomanden - 28-November-2016 kl. 13:23 |
||
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Du har købt det helt rigtige TV mht billedkvalitet , - alt andet kan alligevel altid optimeres med en perifær løsning .
![]() |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |