|
LG G4 - denon avr1912 DD+ via ARC? |
Besvar |
Forfatter | |
DanielPT
Guld medlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2025 kl. 20:19 |
Hej alle
Jeg har i dag hjulpet min far med at sætte et LG G4 og hans Denon AVR1912 forstærker. Det er en gammel sag men tænkte at jeg ville køre hans Nvidia shield igennem HDMI port 1 på tv og HDMI 2 til forstærker. Så kan der sendes ARC lyd fra TV og til forstærker. Men jeg oplever at lyden bliver "Scramblet" ? Altså bare som støj. Jeg har rodet med PCM, Bitstrøm, Gennemgang, Automatisk osv osv. Det er som om at så straks vi taler DD+ og ARC så virker det bare ikke. PCM som "Stereo" virker som det skal. Problemer er også at finde her Er løsning virkelig en ny forstærker? Ved godt at vi måske får det løst med et optisk kabel fra tv til forstærker men så mister vi mulighed for TrueHD lyd fra Nvidia shield. Nogen andre gode forslag? Mange tak!
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1675 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den AVR er old gammel, så den har kun ARC, altså ikke e-ARC. Det giver nogen begrænsninger. ARC kan ca. det samme som toslink vs eARC som kan multikanal PCM osv. Man kan købe en boks der omformer eARC til alm HDMI så man ikke bliver begrænset af ARCs begrænsninger, TV eARC ud -> boks -> AVR HDMI ind. f.eks. FeinTech VAX01202 HDMI eARC Audio Extractor |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19529 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan forstærkeren trueHD?
Hvorfor ikke køre Shield i forstærker og videre til tv? Klaus
|
|
DanielPT
Guld medlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps det kan den. Fordi så mister man 4k da forstærker kun er HD. Jeg vil nok være ked af at sætte endnu en enhed på som kan drille hos ham ☺️
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |