recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG LM669 T Hakker ved panorering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG LM669 T Hakker ved panorering

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG LM669 T Hakker ved panorering
    Sendt: 09-Marts-2013 kl. 15:55
Jeg købte i går et 47" LG LM669T i bilka, når jeg ser film hakker billedet engang imellem, især ved panorering. Jeg har sat det op som guiden på flatpanels til 760 anbefaler.

Det er ikke så slemt på Spil indstillingen men det kan stadig anes. På Biograf indstilling kommer det af og til.

Jeg har prøvet med flere forskellige kilder:
NAS - Boxee - HDMI - TV
NAS - MM Vision gamer PC - HDMI - TV
DVD på MM Vision gamer PC - HDMI - TV

Det er især med mkv og mp4 der er problemet.

NAS er kabel forbundet til Boxee
Ved alm. tv kiggeri er der ikke nogen problemer. Jeg har ikke TV 2 news så kan ikke sige om news tickeren opfører sig underligt som på Samsungs 7/8 serie

Nogen gode bud?

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af dancing_naked dancing_naked skrev:

Jeg købte i går et 47" LG LM669T i bilka, når jeg ser film hakker billedet engang imellem, især ved panorering. Jeg har sat det op som guiden på flatpanels til 760 anbefaler.

Det er ikke så slemt på Spil indstillingen men det kan stadig anes. På Biograf indstilling kommer det af og til.

NAS - Boxee - HDMI - TV

Ved alm. tv kiggeri er der ikke nogen problemer. Jeg har ikke TV 2 news så kan ikke sige om news tickeren opfører sig underligt som på Samsungs 7/8 serie

Nogen gode bud?

Bilka:
Det er ligegyldig om du køber 1 kg oksefart, 100L Spagnum eller
en fladskærm
DER ER KVALITETSGARANTI.

Derfor skal du kontakte Bilkas fladskærm eksperter og bede dem om
en god forklaring.
Evt. om nødvendig: bed dem om en anden skærm ?
Gem kassen lidt
E.L.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 18:04

NAS - Boxee - HDMI - TV

Nogen gode bud?

Det kan tænkes, at din kilde ikke afspiller i samme framerate, som HDMI udgangen er sat op til. Dermed kan du nemt få lidt judder (aka hakker i panoreringen). Check om ikke din afspiller kan sættes op til at matche den framerate, der gemmer sig i de MKV/MP4 filer du bruger.

/Mark
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 18:08
To gode bud, tak.

Jeg prøver at rode lidt med signalet fra Boxee til skærmen. Der er så vidt jeg husker noget i options jeg kan pille ved ang. framerate

Hvis det ikke dutter må jeg kigge forbi bilka i morgen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 18:18

Ja, motion Judder opstår når Frameraten ikke passer til TVet, som f.eks fra en BD der afspilles på et TV der ikke understøtter 24p.
Så hvis f.eks du har noget video som er 60 Hz, og ikke sendes korrekt ud så vil de hakke da TVet kører 50 Hz eller 100 Hz.
Kan der ikke ikke tilpasses til de korrkte Hz, så vil det hakke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 18:51
Det må dine indstillinger, som andre også peger på. Nu er modellen just udgået fra LG, så kan ikke tjekke i butikken.

Mindes ikke vores demo hakkede ved MKV afspilning, men der brugte vi så den interne afspiller. Kan forstå du benytter en Boxee ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 21:23
Har leget lidt med Boxee'ens indstillinger og det kunne jeg ikke få et bedre billede ud af.

Har nu prøvet at gå ind under input og valgt en twonky server fra min nas. Det er blevet lidt bedre, men fornemmer stadig en svag hakken. Har slået trumotion fra. Det kan godt være jeg er meget fint følende, men efter min mening skal et tv til 8000,- sgu levere et flimmer/hakke frit billede.

Nogen der ligger inde med noget test DVD/Bluray jeg kan prøve at smide på som kan guide jer i en rigtig retning?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 22:49

efter min mening skal et tv til 8000,- sgu levere et flimmer/hakke frit billede.

Det vil det så absolut også gøre, men det forudsætter at kildematerialet/afspiller leverer signalet på en frekvens som TVet kan modtage, hvis ikke, så VIL der være hakkende afspilning.

Som skrevet tidligere afspilning af en BD på et TV der ikke kan vise 24p vil hakke, hvorfor, fordi TVet ikke kan behandle billedet rigtigt.
Du har et tilsvarende problem, det der sendes til TVet kan ikke behandles rigtigt af det fra den afspillende enhed. Er det f.eks noget der er optaget med 60 Hz, så skal det også sendes til TVet med 60 Hz.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 09:19
Med andre ord har det intet med dit tv at gøre - Det er Boxee boxen du skal have indstillet rigtigt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Med andre ord har det intet med dit tv at gøre - Det er Boxee boxen du skal have indstillet rigtigt

Kunne man forestille sig at man prøvede at sætte en alm. Blue Ray afspiller til ?, bare for at prøve Skærmen af ?
E.L.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 17:10

To gode bud, tak.

Jeg prøver at rode lidt med signalet fra Boxee til skærmen. Der er så vidt jeg husker noget i options jeg kan pille ved ang. framerate

Hvorfor? Glemte du at købe mælk?! For du forventer vel ikke at de løser dit problem med skærmen...LOL

Redigeret af Mr. Claude - 10-Marts-2013 kl. 17:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

[QUOTE=dancing_naked]

To gode bud, tak.

Hvorfor? Glemte du at købe mælk?!

Der er jo tilbud på hakket grønkål
E.L.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu