recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG LM669 T Hakker ved panorering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG LM669 T Hakker ved panorering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:26

Har du fået indstillet dig ud af problemet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 21:13
Jeg sidder og roder lidt med det nu.
Det jeg er kommet frem til er, at hvis jeg sætter boxeen til:

1. 1080p så "slukker" den signalet til skærmen
  2. 1080p 24Hz så kører billedet smooth ved panorering, men så snart der er hurtige bevægelser så bliver der pixelgrød i kanterne
  3. 1080p 50 Hz slukkes signalet også til skærmen ligesom ved 1080p
  4. 1080i 50 Hz hakker (muligvis den her indstilling boxeen stod på til at starte med)
  5. 1080i Fin panorering, pixel grød onkring kanterne ved ting der bevæger sig hurtigt(præcis som 1080p 24 Hz)
  6. 720p 50 Hz hakken ved panorering, pænere kanter men stadig lidt grød.
  7. PAL hakker ved panorering og er bare generelt røv grimt i menuerne 
Der er en funktion hvor jeg kan matche skærmens framerate til videoen, men jeg kan ikke umiddelbart se det gør nogen forskel.

Derudover er der tre andre funktioner jeg kan pille ved:
  1. Deinterlacing policy Never/never unless scaling/top field only/spatial only/film/video/auto
  2. de-ringing filter on/off
  3. gaussian filter on/off

Er det noget i kloge hoveder kan udlede noget ud af? umiddelbart virker det som om 1080p 24 Hz er den bedste løsning

Når jeg bruger afspilleren der er indbygget i fjernsynet (smartshare) og kører det fra Twonkymedia serveren fra boxeen så er der en lille bitte smule hakken ved panorering og kanterne er klart pæneste her ved bevægelse.

Faldt også lige over følgende indstillinger:
  1. HDMI Pixel depth 24/30/36
  2. Enable EDID on/off
  3. HDMI Output RGB high/rgb low / YUV 444/YUV 422

Redigeret af dancing_naked - 12-Marts-2013 kl. 21:59
Til top
dancing_naked Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dancing_naked Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 22:10
Hurra!
Så har jeg vidst ramt den rigtige!

Jeg kører nu:

• 1080p 24 Hz
  • Deinterlacing never
  • De-ringing off
  • Gaussian filter off
  • HDMI Pixel depth 24 bit
  • Enable EDID off
  • HDMI Output RGB High

På fjernsynet fik jeg indstillet den til biograf mode og slået alt det nye smarte fra(kant forbedring, rigtig biograf, lokal nedtoning LED, TruMotion). Nu kører det bare!

Redigeret af dancing_naked - 12-Marts-2013 kl. 22:13
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 05:13
Slå alle billede forbedrende kredsløb fra og få et pænere billede.

Det må være moralen.

Tillykke med resutatet.
Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu