|
LG OLED B6 og Blutooth højtaler |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Rough
Super bruger Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Juni-2017 kl. 13:17 |
Hej,
Er der nogen der har erfaring med at tilslutte bluetooth højttaller ala Dali Zensor 5 AX til et LG OLED 55B6? Prøvede lige med en af ungernes små JBL og det fungerede umildbart fint. Jeg kunne reuglere lyden med Magic remote, hvilket jeg ser som en fordel kontra optisk som er fast uden volume regulering. Men er der nogen der har erfaring med at tilslutte nogle hifi af en god kvalitet? tænker forsinkelse, etc. /Jesper |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke prøvet, men har tit fået forklaret at der er meget delay på lyden.
Er det ikke muligt at tilkoble med optisk? |
|
Rough
Super bruger Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo det er muligt med optisk, tænker bare enkeltheden i at kan volume regulere med tv fjernbetningen er noget der tiltaler mig.
|
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan da sagtens regulere lyden via optisk med din remote? Eller køb en god soundbar med HDMI
Redigeret af Ukke - 09-Juni-2017 kl. 21:38 |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Som ikke siger kan du fint regulere lyden med din smart Remote til b6 på Dali af zensor tilmed med en bedre lyd end Bluetooth kan give.
|
|
Rough
Funktioner
Tak(0)
|
Skal det forstås sådan at optisk ud er volume reguleret og ikke fast?
|
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja da. Jeg ved ikke, hvor du har det andet fra... |
|
Rough
Funktioner
Tak(0)
|
Det var en antagelse da optisk ud er fast på alle andre tv jeg har haft...
Er det en LG ting ned volumenkontrol på optisk eller kun på deres OLED? |
|
Ukke
Funktioner
Tak(0)
|
Altså, volumeregulering har ikke rigtigt noget at gøre med Toslink. Det videregiver jo bare signalet digitalt. Det kommer jo som på hvilken enhed du har tilsluttet via Toslink. Hvilke enheder havde du da tilsluttet til dine andre fladskærme, siden du konkluderer ovenstående? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
Funktioner
Tak(0)
|
Grunden til at Rough ikke bare springer på og bruger optisk ud, er at han gerne vil bruge fjernsynets fjernbetjening til at styre volumen.
På lange de fleste tv er optisk ud fast niveau og kan ikke reguleres med fjernbetjeningen (Sony tv kunne tricket engang, ved ikke om de kan i dag). Derfor er spørgsmålet om LG kan regulere volumen via optisk ganske relevant. Du skriver at den kan (flere gange), er det noget du har erfaring med? Jeg er nemlig i tvivl. Klaus |
|
Ukke
Funktioner
Tak(0)
|
Altså, hvis fx en Sonos soundbar - som kun kan tilsluttes via Toslink - kan styres med en alm fjernbetjening, kan andre enheder vel også? Eller misforstår jeg spørgsmålet?
|
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
B6 kan regulere lyden ved optisk signal.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |