recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED fra 2017 - skruer til fod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED fra 2017 - skruer til fod

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mkv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED fra 2017 - skruer til fod
    Sendt: 21-Maj-2020 kl. 06:45
Hej

Jeg har et LG oled55b6v hængende. I forbindelse med flytning skal jeg have det på fod. Jeg har foden, men har forlagt skruerne 🙄

Det ser ud til at det er disse 

Men jeg har ikke tid til at få dem hjem. Hvor kan man få tilsvarende i butik i DK? Jeg tænker/håber lidt at det er en størrelse/model skrue som LG og måske andre har brugt til mere end ét tv..? 

Er jeg endda så heldig at nogen har nogen liggende?? (Storkøbenhavn) 
🤞


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 07:07
Alle byggemarkeder kan sælge dig et par skruer.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Alle byggemarkeder kan sælge dig et par skruer.
Så vil jeg nok anbefale Bauhaus, som har det største udvalg i bolte med metrisk gevind.
Til top
mkv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Alle byggemarkeder kan sælge dig et par skruer.
Så vil jeg nok anbefale Bauhaus, som har det største udvalg i bolte med metrisk gevind.

Men de skal jo helst passe ret nøjagtigt, og jeg har ingen specs på dem! 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 10:15
Står det ikke i brugsanvisningen, hvilken størrelse de har?

En skam at du bor så langt væk, ellers kunne du have lånt et sortiment af mig og prøvet dig frem,til den rigtige størrelse.



Klaus 


Redigeret af KlausDM - 21-Maj-2020 kl. 10:15
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 10:17
Boltene fås i tykkelser på 4, 5, 6, 8 mm. Det kan du godt måle på fod eller TV. Og længden på hullet måler du med en tandstikker.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Boltene fås i tykkelser på 4, 5, 6, 8 mm. Det kan du godt måle på fod eller TV. Og længden på hullet måler du med en tandstikker.
Kan se i manual at de bruger M6 til Vesa vægbeslag, så mon ikke det er samme til fod?
Ud fra billed i link vil jeg gætte 12-15 mm længde, men tjek huldybde med med tandstikker eller andet. Smile


Redigeret af JørgenT - 21-Maj-2020 kl. 10:27
Mvh. JørgenT
Til top
mkv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Boltene fås i tykkelser på 4, 5, 6, 8 mm. Det kan du godt måle på fod eller TV. Og længden på hullet måler du med en tandstikker.
Kan se i manual at de bruger M6 til Vesa vægbeslag, så mon ikke det er samme til fod?
Ud fra billed i link vil jeg gætte 12-15 mm længde, men tjek huldybde med med tandstikker eller andet. Smile

Ja, manualen har desværre ikke dybdespecs og heller ikke specs på tykkelse på dem til foden, men jeg er enig i det hele. Må lige prøve at måle - kendte ikke de standardstørrelser I nævnte. Tusind tak for hurtigt svar til alle! 
Til top
mkv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 12:25
Hmm, målingen er ikke så let som jeg troede. VESA vægophængningens skrue var som sagt 6 mm, og den er for stor, når jeg bare prøver den ift fodens skruehul.

Jeg har ikke mindre skruer at prøve med, men hverken et 5 mm eller 4 mm skruemaskine-bor går lige i - de er begge for store til at gå i bund i hullet? 


Redigeret af mkv - 21-Maj-2020 kl. 12:25
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 12:33
Så henter du bare 4 og 5 mm bolte i den rigtige længde. Du kan vel finde en tynd genstand at måle dybden med. I Bauhaus kan du returnere de bolte du ikke har brug for. Men de koster altså meget lidt pr stk.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 13:05
Du vil måske se en anelse fjollet ud, men hvorfor tager du ikke bare foden med i bauhaus og prøver dig frem?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 13:25
Hvad altid hjælper godt i en fjernsupport situation er billeder.

Skarpe billeder i god opløsning af fod, hu.ler i fod, bunden af tv og hullerne i bunden af tv til skruer (det ligner at der er 4 huller, er det korrekt?)


Mål dybden af selve hullet med et tyndt bor.
Hvad er det tykkeste bor, der kan gå bed forbi gevindet i hullet i bunden af tv?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu