recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED "knager" når det bliver varmt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED "knager" når det bliver varmt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED "knager" når det bliver varmt
    Sendt: 23-Februar-2022 kl. 11:30
Kære Forum

Er der nogen, som har oplevet at jeres LG-tv - i dette tilfælde OLED48CX
 - når det bliver varmt? Det er bagbeklædningen som knager, som en gammel gyngestol og er især irriterende når fjernsynet bliver slukket hvor bagbeklædningen giver sig indtil det bliver koldt igen.
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 12:25
Mit Philips OLED 705 65" gør det samme, ikke overraskende. Efter 1-2 timer lyder en "knæk" lyd fra bagbeklædning eller rammen. Jeg tror ikke der er noget at stille op.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 13:01
Det er mere eller mindre et vilkår, når man anvender så meget plast i kabinetterne. Ældre Pioneer TV med metalkabinet bagpå larmede ikke som jeg husker det. Synes nu heller ikke mit nyere Panasonic Oled er slemt, men det kan da høres i en stille stue, når det køler ned.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 15:53
Jeg har på intet tidspunkt hørt noget knageri på de LG OLED jeg har kørende eller har haft kørende.
Men jeg vil da ikke udlukke at de gør det, jeg bare aldrig hørt det. Min C1 65" hænger f.eks. i soveværelset.

Har tidligere kørt på LG OLED E6 65" og C9 77"

Har i dag kørende et C1 65" - G1 77" - C1 65" og et A1 55" de er alle helt tyste.
En anden interessant ting er dog selve varme udviklingen, varme udviklingen er markant laver på et G1 77" gælder både varmen i toppen og siderne, men også selve strålevarmen fra selv panelet.

Alle hænger eller har hængt på væggen.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har på intet tidspunkt hørt noget knageri på de LG OLED jeg har kørende eller har haft kørende.
Men jeg vil da ikke udlukke at de gør det, jeg bare aldrig hørt det. Min C1 65" hænger f.eks. i soveværelset.

Har tidligere kørt på LG OLED E6 65" og C9 77"

Har i dag kørende et C1 65" - G1 77" - C1 65" og et A1 55" de er alle helt tyste.
En anden interessant ting er dog selve varme udviklingen, varme udviklingen er markant laver på et G1 77" gælder både varmen i toppen og siderne, men også selve strålevarmen fra selv panelet.

Alle hænger eller har hængt på væggen.
Du hører ikke det enkelte lille knak 2 timer efter du har slukket TV’et i soveværelset. Jeg hører kun den meget lille lyd, når der er total stilhed. 

Det lyder dog som om trådstarter har fået et mandags TV hvad angår knirkelyde.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 18:25
Philips OLED 705 65" - ingen knagelyde her 


Til top
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2022 kl. 21:19
Jeg hører ikke det samme på mit LG C9 55” i stuen men mit CX 48 i soveværelset knager så meget at jeg kan høre det når jeg ser tv og især når det er slukket. Tror det knager ca. 8-10 gange pr. min. nogen højere end andre. Efter det er gået hen
og blevet varm knager det ikke så meget længere.

Kan man ombytte pga. knageri?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2022 kl. 08:09
Mit Philipes 48OLED935 siger også noget en gang i mellem, men ikke meget - og ikke altid
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu