recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED55B6V - sort skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED55B6V - sort skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED55B6V - sort skærm
    Sendt: 10-September-2022 kl. 09:54
Efter en WebOS opdatering i går 9 sep., er skærmen på ovenstående LG tv gået i sort . Har prøvet diverse tips fra nettet: tag strømmen i minimum xx minutter/sekunder, hold power knappen i 15 sekunder osv. 
Alle forsøg desværre uden held. 

Det virker som Tv'et tænder/slukker og går i standby (indikeret ved den røde knap nederst) men der er absolut intet liv i skærmen. Kan derfor heller ikke se settings mv.

Tv'et er ca. 4 1/2 år gammelt så jeg synes det er lidt tidligt det "står af". 

Nogen der har ideer til hvad jeg kan gøre (evt. boote tv'et fra USB stick?)?


Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 10:30
Har du prøvet at holde power knappen inden og holden den inde i mens du du trækker strøm stikket ud og stadig holder power knappen inde? Der kommer klik lyde og den røde diode går ud.

Mener ikke at en B6 55” er omhandlet af gratis programmet som omhandler udskiftning af strømforsyningen. Det kunne lugte lidt af en defekt strømforsyning.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 10:39
har netop afprøvet dit tip. Klik lyde og den røde diode går ud som du beskriver. Desværre tænder skærmen ikke.

Tror du har ret i mistanken om en defekt strømforsyning. Var ikke klar over at de har haft problemer med strømforsyninger og derfor udskrifter dem. Det skal jeg kigge lidt mere på. Tak for input.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 11:32
Ser umiddelbart ikke ud til din model er omfattet af udskiftning:

Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Ser umiddelbart ikke ud til din model er omfattet af udskiftning:

Ja det er underligt, tror jeg ville skrive til dem uanset. Men TV årgang er altså 2016.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 13:57
Tak for link. Ærgerligt at min model ikke er med Cry.

Skriver til dem mandag.

Har lige bestilt en LG 65" B1 OLED. Det er dog 2021 model men kun 7777 kr. i Elgiganten.


Redigeret af speedbird - 10-September-2022 kl. 13:59
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2022 kl. 06:51
Her er LG Nordics supportside omkring udskiftning af strømforsyning, inkl. et dansk kontaktnummer: https://www.lg.com/dk/support/announcements-detail/DKNTC20201109150861
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2022 kl. 09:11
Hej Rasmus,

Tak for info. 

Jo desværre kun de store skærme som er omfattet og ikke en "lille" 55 skærm Disapprove.

Spændt på at høre deres input til casen.

Carsten
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2022 kl. 14:27
#0 Selvom du ikke har garanti længere, så er det godt nok en speciel situation at dit TV ikke starter efter en officiel opdatering.

Jeg ville som det første kontakte LG support og se hvad man kan finde ud af.

De bliver jo ikke bare gjort til grin, men vil blive fravalgt af mange verden over hvis de bare 'remote killer' folks ellers fint-fungerende TV.

Hilsen en anden LG OLED 2016 ejer (bare en anden model).
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2022 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af mino mino skrev:

#0 Selvom du ikke har garanti længere, så er det godt nok en speciel situation at dit TV ikke starter efter en officiel opdatering.

Jeg ville som det første kontakte LG support og se hvad man kan finde ud af.

De bliver jo ikke bare gjort til grin, men vil blive fravalgt af mange verden over hvis de bare 'remote killer' folks ellers fint-fungerende TV.

Hilsen en anden LG OLED 2016 ejer (bare en anden model).

Har talt med LG. Der er ikke noget at gøre - LG kan ikke dække noget. Hvis det var et generelt problem havde de hørt fra andre med samme problem som mig. 

Fik et tip til at at rense skærmen for "gammel strøm" som muligvis er årsagen til mit problem.

Metoden er:
  1. 5 x hurtigt tryk på On/Off knappen under skærmen 
  2. Hold On/Off knappen i 10 sekunder 
  3. Gør tv'et strømløst i mindst 60 minutter (gerne længere)
Har ikke haft tid til at afprøve. Tror dog ikke det hjælper Unhappy

Ellers har jeg fået nummeret til deres service-værksted!


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu