recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG oled65e6v og fodbold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG oled65e6v og fodbold

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG oled65e6v og fodbold
    Sendt: 06-Januar-2017 kl. 11:02
Jeg har fået et finest LG oled65e6v i huset, og for dælen den kan vise film i super kvalitet (sammenlignet med mit gamle Pioneer LX5090), både Full HD og 4K ser fantastisk ud.

Men at se fodbold på skærmen er næsten uudholdeligt. Bolden "blinker" ved hurtige passager, især når billedet er zoomet ud og bolden bevæger sig hurtigt er det meget ringe. Jeg er forsøgt med forskellige niveauer af TruMotion fra slået fra til full-on og det meste ind imellem.
TruMotion slået fra: Spillerne "ryster"
TruMotion slået til: Bolden "blinker"

Er der nogen som har nogle gode instillinger?

Signal kilden gør ingen forskel såvidt jeg kan bedømme. Jeg har prøvet ViaPlay app'en (i HD) på TV'et og HD kanal via Waoo boks.


Redigeret af uffidon - 06-Januar-2017 kl. 12:02
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 12:10
På Flatpanels er der en tråd om det samme på et 65C6V,måske du kan bruge nogle af de gode råd givet der.
OLED 65C6V hakker ved sport
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 14:59
Jeg har selv en E6V 65" og gik fra en Pioneer 608. Jeg ser en hel del spansk fodbold og kan ikke kenkende det du oplever. Foldbold uden hakkeri og blink var det, eller i hvert fald et af de allervigtigste parameter hvis jeg skulle udskifte den gamle Pio plasma skærm. Jeg modtager mit tv signal via satellit fra Canal Digital via deres eget entertain center, sløjfet i gennem min receiver via hdmi. Truemotion står til 1 Juder står til 5. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Truemotion står til 1 Juder står til 5. 

1000 tak det vil jeg prøve.
Hvad er din profil sat til? ISF Expert eller noget andet? Og har du ændret andre indstillinger?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Truemotion står til 1 Juder står til 5. 

1000 tak det vil jeg prøve.
Hvad er din profil sat til? ISF Expert eller noget andet? Og har du ændret andre indstillinger?
ISF Expert er sat til mørk. Jo jeg har justeret ganske lidt i samarbejde med en dve hd basics disk afspillet via en PS3, men efter jeg har fået en anden BD afspiller så holder disse indstillinger ikke mere, forskellen på billederne i mellem de 2 afspiller er for stor, havde ikke lige ventet en sådan forskel. 
Så nu er det tid til at få det prof kalibreret så det hele bliver tilpasset, men jeg venter gerne lidt endnu så HDR og Dolby Vision kan kalibreres med.


Redigeret af Potter - 06-Januar-2017 kl. 16:23
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Truemotion står til 1 Juder står til 5. 


Jeg er hjemme nu og under TruMotion kan jeg sætte:
"Fjern Rystelser": 0-10
"De-Blur": 0-10

Hvad er det du har her?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Truemotion står til 1 Juder står til 5. 

Jeg er hjemme nu og under TruMotion kan jeg sætte:
"Fjern Rystelser": 0-10
"De-Blur": 0-10

Hvad er det du har her?
Mange anbefale "Fjern rystelser" 0 og "De-Blur" 8 eller 10.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 12:16
Købte et LG Oled B6, 65 tommer sidste år i december måned.
Havde store forventninger og glædet mig helt vildt til dette tv, men blev særdeles skuffet, mærkelige arteffekter ved selv langsomme bevægelse. ved hurtige bevægelser kunne tv et slet ikke følge med, det så forfærdeligt ud. 
Kontaktede LG support, men de kunne ikke vejlede mig og var utrolig arrogante i deres opførsel.
Var inde i indstilliner et utal af gange uden væsentlige forbedringer.
Min konklusion blev, at OLED ikke er fuldt færdig udviklet endnu. Men ved stillbilleder ser det fantastisk ud.
Heldigvis var der 14 dages fortrydelse, så TV et røg retur til forhandleren og jeg fik mine penge tilbage.

Så jeg beholder mit gamle pioneer plasma tv nogle år endnu.

Spændende om Panasonic og Sony har løst dette bevægelses problem med OLED. 
Skalbjerg
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 14:54
Tak for din beskrivelse af lg oled tv'et first hand. Dvs. Du har prøvet det derhjemme og med noget helt bestemt programmateriale du har ønsket at se, og der har den fejlet. Testmateriale ja, real world, nej. En skam. Jeg holder mig indtil videre også væk.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 15:10
Nu har jeg skiftet profil til ISF Expert og slået TruMotion helt fra derefter blev det fint at se fodbold. Jeg så FA Cup West Ham - Man City igår helt tilfredsstillende. Jeg forstår ikke at skærmen ikke som standard er sat til en af ISF Expert profilerne, standard indstillingerne er meget dårlige til sport. Prøvede du ISF profilerne skalbjerg?

Min vurdering efter at have set fodbold, netflix, 4K bluray, spillet lidt på Xbox One S er at jeg er super tilfreds med billed kvaliteten. Det er markant bedre end min gamle LX5090 generelt, måske med undtagelse af SD TV, det er nok bare på linje med den gamle plasma. Men 4k for hulan det er godt.
Til top
skalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 15:25
Ja, brugte kun ISF indstillingerne, de andre er jo helt ude i skoven med alt for kraftige farver og kontrast.
Tru-motion, med rystelser på 10, hjalp en lille smule. Har læst på en test i www.4k.com, at b6 modellen er særlig dårlig til naturlige bevægelser. Har aldrig oplevet noget lignende på mit plasma tv (PDP-LX 6090H)
Skalbjerg
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 15:58
Som skrevet tidligere havde jeg selv en Pioneer 608, jeg oplever ikke motion dårligere på en LG OLED end på Pio. Om så Pioneer 609 skulle være bedre end 608 hvad angår motion og fodbold skulle jeg ikke kunne sige, til gengæld oplever jeg 608'eren ret så svag hvad lys og kontrast angår, specielt når der vises Dolby Vision eller HDR10 på LG'en. Så er forskellen så godt som nat og dag. Jeg kunne ikke drømme om at skulle vende tilbage til Pio plasma, for mig er de outdated sammenlignet med de nye moderne high-end tv
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu