recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG PQ 6000 ;)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG PQ 6000 ;)

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 12:27

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Bare lade være med alt for meget kontrast og sæt den i noget movie eller biograf indstilling i det først stykke tid. Hvis der er den mulighed
Ellers bare brug den som du gerne vil.

glem alt om det burn in, det kommer altid fra dem med dårlige lcd tv.
tillykke med dit nye tv

Hvad er det for noget fis ???

Gu kommer der burn in .

Jeg har en kammerat der har et Pioneer plasma , og der er sgu burn in , både TV2 logo og Discovery kan ses ved lys skærm , men det er måske fordi jeg har et dårligt lcd , tsk tsk.

Du kan gøre hvad du vil , der vil ALTID komme burn in , hvis du lader den stå med ikke bevægeligt billed i længere tid , hvor lang tid det er aner jeg ikke , men det VIL komme.

The_Unforgiven

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Tak kampus!!

Xcardman -> Ja, det er der. Der er rigtig meget genskin...

Ak og ve - Hvorfor ku Pana ikke bare lave nogen lidt flottere tv. Så ville valget være noget lettere

Nu skal man egentlig tage det genskin med et gram salt, det er jo med til at give et klarere billed, så det er nok mere regelen end undtagelsen at tv med mindre genskin er  dårligere.

Og til sammenligning se alle de bærbare som pt kører LCD og har genskin (Brightview) osv, de har sgu da alle også et seriøst problem, hvis det er det. og igen.   Det giver jo et bedre billed selv på de bærbare.

selvom jeg dog også syntes mit philips 9731 gav et godt nok billed uden dette spejl. men jo lidt mere mat og kedelige farver.

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:54
Pendec > Ved ik om jeg har spurt dig, men hvordan klarer din skærm retention? Det kommer vel? Sys det kommer ret hurtigt på mit, men måske det blir bedre.. Sys det kommer noget hurtigere end ved mit px80.

Og en anden ting: Er der nogen der har et tal på, hvor sort sort er på skærmen? Ku være sjovt at se ift. x10.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Pendec > Ved ik om jeg har spurt dig, men hvordan klarer din skærm retention? Det kommer vel? Sys det kommer ret hurtigt på mit, men måske det blir bedre.. Sys det kommer noget hurtigere end ved mit px80.

Og en anden ting: Er der nogen der har et tal på, hvor sort sort er på skærmen? Ku være sjovt at se ift. x10.

Ja det kunne være ret interessant, at høre om hvor sort PQ6000 kan vise i forhold til et Pana X10, man kan vel formode, at det er trodes alt, er bedre end PG6000. 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:11

Jeg har set de retention fænonemer et par gange allerede nu.
primært når skærmen er sort...
Kanal5 HD logo hænger lidt i toppen.

Og min WDTV har da også skabt striber.. det er dog primært på mørk baggrund og det har ikke skabt nogen problemer ved at se tv. Så det vil jeg ikke lade mig påvirke af, før det så slet ikke forsvinder, så er det jo et problem.

Har testet det 24p på "jumper" idag.. og jeg kan ærligt talt ikke se nogen "ryk" eller studder problemer med 1080p/24 , ihvertfald ikke på denne film.

Den sorte farve har jeg dog svært ved at gøre rigtig sort, så den er acceptabel. Så skal de andre justeringer højere op og dem tør jeg ikke skrue i top som standard endnu, så jeg venter lige nogle uger med det helt store trip i at justere farver og kontrast forhold.

Generelt set, så er jeg positivt overrasket over en 50" som viser billederne så flot, så både Discovery/Animal HD og kanal5 HD alle går flot igennem og står forrygende..
det er især, og primært farverne som jeg kan se giver så meget mere styrke til sammenligning med mit philips 9731 lcd..
Farverne på LCD, har jeg tilsyneladende accepteret og ikke lagt videre vægt på. Efter turen i pana centeret i Nakskov, blev jeg lidt mere hook på plasma skærme, da jeg så på pana lcd og plasma og godt kunne se de størrere forskelle. (det var dog en fullhd plasma og 720p lcd)
Den oplevelse med plasma syntes jeg også er på LG skærmen, ihvertfald i de her første dage med en plasma skærm.

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:12
Er der nogen steder i Kbh hvor man kan se denne skærm live?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:23
Jeg leverer (Desværre) min tilbage.

+'er:

• Design
  • Størrelse
  • Pris
  • Funktioner og brugervenlighed
  • Generel flot billedkvalitet
-'er:
  • Reflektioner
  • Retention problemer
  • Summen fra skærmen som kan høres ved normal lydstyrke
  • Sortniveau ikke helt så højt, som ved første øjekast
  • "kun" 720p da jeg sidder relativt tæt på. Har besluttet mig for fullhd selvom det nok kun er en psykologisk faktor, og man nok ikk kan se forskel.
Det er mest pga. af de to første minuesser jeg leverer den tilbage.

Alt i alt er det et rigtig rigtig godt køb til prisen, men der er lige nogen punkter der gør, at jeg hellere vil give det mere, og få et pana G10. Må så gå på kompromis med design og funktioner samt størrelse.

Redigeret af Vistrup - 04-Maj-2009 kl. 13:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:40
Man kan under sig, at LG ikke har fået buk med de her Retention problemer, når det faktisk ikke findes ¨på Pioneer, Samsung og Panasonic plasma skærme.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:43
Det var nu også på mit px80, men slet ikke i så udbredt grad.

Ved ikke om der er risiko for burn in på LG skærmene, men det er ikke betryggende at der kommer så høj grad af retention i løbet af 20-30 sekunder..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:47

Det var nu også på mit px80, men slet ikke i så udbredt grad.

Ved ikke om der er risiko for burn in på LG skærmene, men det er ikke betryggende at der kommer så høj grad af retention i løbet af 20-30 sekunder..

Hvis du ellers skulle sammenligne dit gamle PX80 og PQ6000, hvor stor er forskellen imellem billedekvaliteten og deres sort gengivelse? 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:56

• Retention problemer
  • Summen fra skærmen som kan høres ved normal lydstyrke
  • "kun" 720p da jeg sidder relativt tæt på. Har besluttet mig for fullhd selvom det nok kun er en psykologisk faktor, og man nok ikk kan se forskel.

-  Jeg tror ikke retention er et blivende fænomen, men skabt af for høje kontrast i opstarts tiden. ? det er da ikke første gang folk skriver om det på disse skærme, lige når de har købt det og går igang med at indstille det.

- Summen har jeg ikke hørt.. er det TV signal eller DVD/BD afspilning= måske er det kabling, min onkel havde lidt problemer med jordforbindelser og skærmet kabler, så det fik tv til at summe når han tilsluttede scart stik? det var så ikke aktuelt da hans udgangs signal kørte hdmi.

- ved FullHD får du jo ikke en bedre skærm på 2.7m ved almindelig tv signal, det er jo kun ved BD afspilning dette vil være aktuelt.
en udsendelse på sat, bliver jo ikke bedre af at tv kan køre 1080p, når de sender i 720p, så vil punkterne bare gøres størrere.. sådan er det jo også på en computerskærm. Er den f.eks native ikke 1024x768, og du har en 1280x1024 skærm, så bliver den ikke just flot at se på.
Ved ikke om jeg er på rigtig boldbane her, men jeg mener jeg har ret i min formodning om nativ skærm opløsninger.

Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 17:46
- Det kan godt være retention bliver bedre. Det må man formode. Jeg mener dog stadig at det er på et ret vildt niveau, ift. Pana. Det må være op til den enkelte om man vil/tør leve med det

- Tror det er forskellige fra skærm til skærm hvor meget det er. Jeg syntes det er ummidelbart højt det der kommer fra mit.

- Det ved jeg godt. Men jeg køber en ps3 snarest og skal se massere af BD film. Så er det lidt lækkert med 1080p uanset om man kan se det eller ej..
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu