|
|
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |
wanting ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Efter i har haft jeres tv i et stykke tid nu, er der så kommet nye ting frem
eller er i stadig meget glad for jeres tv :-) |
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Er også meget interesseret i dette TV. 60" udgaven koster ikke så forfærdelig meget mere end de gode 50". Spørgsmålet er naturligvis hvor meget billedkvalitet der er gået tabt. Der er nok ikke nogen tvivl om at pio og pana er bedre, men hvis det ikke ret meget er dette et meget spændende TV.
Har fundet lidt anmeldelser frem: AVForums ( "Best Buy" pris ) http://www.avforums.com/reviews/LG-50PS8000-THX-Certified-50 inch-Plasma-Review.html M3 ("Rekommendarer") http://m3.idg.se/2.1022/1.226330/lg-50ps8000-plasma-resurrec tion Whathifi ( 4/5 ) http://www.whathifi.com/Review/LG-50PS8000/ Trusted Reviews ( 8 /10 ) http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/03/10/LG-50PS8 000-50in-Plasma-TV/p1 FiveFWD http://fwd.five.tv/gadgets/audio-video/televisions/lcd-and-p lasma/lg-ps8000 PrylPortalen ( 5 / 6 ) http://www.prylportalen.se/artikel/test_plasma-tv_lg_svartar e_an_nagonsin_090227160226-798.html Le Monde Numeric (fransk) (4/5) De fleste anmeldelere lader til at være enig i at man får rigtig meget for pengene, men der er store variationer i beskrivelsen af billedkvaliteten. Er der nogen der kender nogen steder i Kbh hvor man kan se PS8000 i forhold til andre plasmaer? Hvis der er nogen der kender til andre anmeldelser en ovenstående så sig endelig til. Redigeret af ziphnor - 30-Juni-2009 kl. 15:54 |
|
![]() |
|
Trucks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Er i kæmpe dilemma om mit valg af 60" tv. På den ene side har jeg Pioneer 600A og på den anden LG PS8000. Jeg ved at Pioneer har et bedre billede end LG, men LG er 15.000 kr. billigere !!! (og det kunne være dejlig med en ny forstærker og et par højtaler inden for budgettet) Jeg går op i billedkvalitet, men er ikke fanatisk og ej heller ekspert. Omvendt gider jeg ikke nøjes med et halvt godt tv (LG) hvor oplevelsen bliver forstyrret af billedslør og lign. og jeg frygter at jeg fortryder hvis jeg køber LG. Men jeg har desværre ikke set LG og kender ingen steder hvor man kan det, så hvad ville i råde mig til at købe? (Jeg har i øvrigt heller ikke set Pioneer, men har for pålidelige kilder at det er state of art) Til info. kan jeg oplyse at jeg i dag har et Philips 9703h (topmodel for ca. 3 år siden) og at jeg gerne skulle have lignende billedkvalitet eller bedre i mit nye fjernsyn. TAK FOR INPUT
|
|
![]() |
|
Jumle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Jeg er også ret interesseret i at se et PS8000 i aktion. Er der nogen der ved hvor man kan se det. Bor på nørrebro.
Redigeret af Jumle - 02-Juli-2009 kl. 16:19 |
|
![]() |
|
thadudedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Skal LG ps8000 ikke snart til at i de danske butikker? Synes ikke at kunne finde det nogen steder - udover netbutikkerne self. Nogen der har erfaringer med køb af plasma fra netbutikker? Jaman.dk eksempelvis?
|
|
![]() |
|
thadudedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Skal LG ps8000 ikke snart til at i de danske butikker? Synes ikke at kunne finde det nogen steder - udover netbutikkerne self. Nogen der har erfaringer med køb af plasma fra netbutikker? Jaman.dk eksempelvis?
|
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Jeg har købt 50ps8000 hos Cinemagic, fik det leveret i fredags.
Jeg har tidligere købt både Panasonic pz80 og en Pioneer DV-600 samme sted, og har kun godt at sige om dem. Det skal lige siges at jeg ikke har haft nogen problemer med nogen af de købte apparater, og kan derfor heller ikke udtale mig om deres kundeservice i sådan et tilfælde - som jo er der hvor fårene bliver skilt fra bukkene. |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
![]() |
Tillykke med dit tv. |
|
![]() |
|
Andreas93 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Kan også lige sige at jeg købte mit 50PS8000 hos Cinemagic her for et par dage siden, uden problemer, er helt tilfreds med kvaliteten. Dog til min store irritation var der to enkelte pixelfejl som ikke er noget problem, altså man kan ikke se dem hvis man er 2 meter væk men jeg har dog besluttet mig og prøve og sende det tilbage og få et nyt fejlfrit et.
|
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Jeg havde ikke set det live - jeg havde dog set 50ps7000, og var ret imponeret, prisen taget i betragtning, og sammenholdt med de erfaringer og anmeldelser der ligger online tog jeg chancen.
Jeg ville oprindelig nok været gået efter Panasonic G10, men efter al palaveren om mangelfuld 24p support gik jeg hurtigt væk fra det, og så stod valget reelt mellem Panasonic V10 og LG ps8000. Her er pointen så at et 50" V10 koster 6-7000 kr mere end ps8000 - og det er ret mange penge synes jeg. Jeg har set et 42" V10 et par steder, og synes det er et rigtig godt TV, men ikke så meget bedre end LG'en at det retfærdiggør merprisen IMO. Rent subjektivt synes jeg også designet er bedre på LG'en, selv om de minder en del om hinanden (one-sheet-of-glass). Jeg har ikke fået nørdet så meget med det endnu, så der er uden tvivl meget at hente som jeg ikke har opdaget, men indtil nu har jeg kun fundet to ting der irriterer mig lidt: 1) "Pillar box" visning, altså 4:3. De lodrette bjælker er lysegrå (formentlig for at modvirke IR) og kan såvidt jeg kan finde ud af ikke ændres til sort. Desværre er der en tendens til at "skygger" af billedet går ud i de grå bjælker når der er meget kontrast i billedet, f.eks. skilte og eftertekster, hvilket kan være lidt distraherende. Jeg skal have leget lidt mere med det og finde ud af om der er noget at gøre ved det. 2) I THX mode er alle indstillinger låst - inkl. lys og kontrast, som er sat til henholdsvis 50 og 80. På grund af den høje kontrast vil jeg nok ikke bruge THX mode ret meget før om et par måneder. Mht image retention, så har jeg ikke oplevet større problemer med det indtil nu. Som det jo anbefales har jeg skruet lys og kontrast ned til 50 og vil holde det dér de første par måneder. Fredag aften var der en lille smule IR efter at have set Michael Jackson koncerten på TV2 (logoet i hjørnet), men det forsvandt efter kort tid, ca. 10 minutter - og det var ikke noget jeg ville have bemærket hvis jeg ikke aktivt havde ledt efter det. I går og i dag har jeg ikke kunnet se noget IR overhovedet, selv om det har været en del på bl.a. TV2. Glasset giver en del genskin, men ikke mere end så mange andre TV - min stue har ikke så meget lysindfald, så det er ikke noget problem for mig, men har man store panorama vinduer overfor TV'et kan det godt være man skulle overveje situationen. Jeg har ikke spottet nogen pixelfejl pt. Redigeret af RogueAgent - 05-Juli-2009 kl. 23:53 |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for et fyldigt og vejledende svar :) Altid godt inden man køber. personligt har jeg aldrig ejet en fladskærm - har et 32" CRT panasonic - Så håber de små ting, som irriterer dig, glider ubemærket hen hos mig :) man skal altså holde sig fra meget lys og kontrast de første par mdr. for at undgå retention? Og thx mode, hvor alt er låst fast, er det sådan en standard god opsætning, som der kan anbefales efter et par mdr? Mit kendskab til indstillingerne på fladskærme er yderst begrænsede. Så hvis du har nogle indsitllinger du kan anbefale, for mig og andre som har/får ps8000, så synes jeg da endelig du skal dele dem :) |
|
![]() |
|
![]() |
THX mode er et forsøg på at lave en indstilling med et "nogenlunde" korrekt billede ud af kassen - dette er også grunden til at det ikke er meninge at man skal pille ved det. De fleste TV har indstillinger som "Levende", "Biograf", "Varm" osv, men de er sjældent meget bevendt i grundindstillingen. LG'en har et "wizard" mode, hvor man ved hjælp af testbilleder kan indstille TV'et så det er rimelig tæt på korrekt - men en professionel kalibrering er en god ide, og gør man det er THX mode'et reelt ikke nødvendigt IMO. Jeg skal gerne poste mine indstilliger til reference, men det bliver først i morgen..! :) |
|
LG 50PS8000
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |