recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG SL8500, erfaringer søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG SL8500, erfaringer søges

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 10:41
Hej Bent alias Bill,

Nu ved jeg ikke, hvad du mener mht. den store prisforskel. Hvor ser du den?

Om SL8500 giver et bedre billede skal jeg være usagt. Men der er jf. danske samt udenlandske forums flere indikationer på, at glasfronten giver mere genskin/reflekser modsat plexiglas. Plexiglas skulle så modsat have en lidt bølgende effekt, når man ser skråt ind på fronten. Tydeligt at se når TV'et er slukket, og kan også ses på nogle SL8000, når de er tændt.

I øvrigt - det var ikke en bog omhandlende plast, jeg refererede til. Min hensigt var at du skulle læse, at plexiglas intet har med glas at gøre. Det er et plastmateriale.

LG's hjemmeside er ikke så informativ. Ofte står der anført data, som ikke stemmer overens med virkeligheden. LG's Support er heller ikke noget at råbe hurra for. De løber ofte med en halv vind - omskrevet, de har ikke helt styr på deres produkter.

Modsat må jeg tilstå, at LG's produkter bliver bedre og bedre. Og netop SL8000 er et godt bevis på dette. Skulle jeg vælge i dag, ville jeg købe SL8000 og ikke bruge energi/penge på SL8500, SL9000 eller SL9500. Kast et blik på www.flatpanels.dk. Her kan du indhente mere information. Man er forresten ved at stable en fælles køb på benene vedr. SL8000.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 10:44
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af cr50099 cr50099 skrev:

Har du en forklaring på den enorme prisforskel så, altså i forhold til de 8100 kr. som jeg kan se nogle har købt 8500 modellen? og giver det et bedre billede i glas?

De 8.100 er ved egen import fra Tyskland.

Men det betyder samtidig, at det skal retur dertil hvis det skal repareres.

Nogle gange kan der også være forskelle imellem de tyske og de nordiske modeller. Hvis der er her også, vil det være ting som tilpasning af tunerne til de nordiske markeder. Eksempelvis tilpasning af kabel-tv tuneren til YouSee og Stofa.

I dag er det sikrest at handle TV-apparaterne herhjemme, netop pga. de nævnte risici, men det må hver enkelt jo gøre op med sig selv.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
cr50099 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 18:59
Hej Lars

Mange tak for informationen - det vil indgå i min overvejelser.

Til dig Fedtmule - ok så er jeg hekt opdateret på forskellen imellem modellerne.

Har du et link til indsamlingen af 8000 modellen?

Mvh.

Bill

Til top
cr50099 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 19:13
Hej

Som Lars skriver:

Nogle gange kan der også være forskelle imellem de tyske og de nordiske modeller. Hvis der er her også, vil det være ting som tilpasning af tunerne til de nordiske markeder. Eksempelvis tilpasning af kabel-tv tuneren til YouSee og Stofa.

Mit spg. er så, er der nogen der har nogle erfaringer med LG SL8000 og LG SL8500?

Kan det lade sig gøre at opdatere modellerne, hvis det viser sig at være et problem?

Mvh. Bill
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 00:39
jeg har altid harft svært ved at finde ud af om de forskellige modeller er glossy eller matte eller en mellemting. Selvom 8000 er plast, så er den glossy og er mere reflektiv end normale glossy TV, siger visse brugere. 8500 er i glas, så den er vel også glossy? For mig er det en absolut deal-breaker - kan ikke se hvad man skal med god billedkvalitet hvis man ødelægger det ved at putte et spejl foran...
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 16:23
Er i stadig tilfredse med tv'et?

Gerne nogen plusser og minusser ved tv'et.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu