Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 10:52 |
det var da mærkelig sammenligning. undskyld men det er næsten som at sammenligne en lada og bmw. ja de kommer fra A til B begge to. men komfort og prisen er helt forskellige. cirka 15000 kr i forskel
du kan sammenligne en pansonic 50v10 og SL9000. håber så en sl9000 er noget bedre end sl8000 til den pris.
Men vent til der kommer en test af sl9000.
Men hvis du kan få en ls9000 til 5000 kr. Ja så havde jeg købt 2 og solgt den ene videre til 15000 kr.
Redigeret af xcardman - 27-Oktober-2009 kl. 11:02
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 11:01 |
Det er meget svært at sige uden at have st begge tv "in action", umiddelbart skulle LG SL9000 jo være bedre end SL8000 der fik en rimelig god karakter i den test der referes til (Flatpanels), og da Panasonicen ikke er fullHD, "kun" 42" og du samtidig skal give det samme for begge tv, så ville jeg nok vælge en LG og bruge en tid til at se om ikke den opfylder dine behov. Bliver du ikke tilfreds, så kan du jo nok komme af med den igen .... til 5000 kr. 
P.S. Jeg kunne forestille mig at du allerede har modtaget en hel del PM der vil høre om du kan skaffe en mere 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:00 |
Hvorfor er folk så skråsikre? De kan ikke sammenlignes IMO. Det er plasma og LCD. Uanset hvor dyr LCD'en end er, så er der nu engang de ulemper teknologien har. Det samme gør sig gældende med plasma. Personligt ville jeg aldrig vælge et LCD over et godt plasma, uanset hvor "dyrt" LCD tv'et så var. Men det måske bare mig
|
LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:04 |
Vistrup skrev:
Hvorfor er folk så skråsikre? De kan ikke sammenlignes IMO.
Det er plasma og LCD. Uanset hvor dyr LCD'en end er, så er der nu engang de ulemper teknologien har. Det samme gør sig gældende med plasma.
Personligt ville jeg aldrig vælge et LCD over et godt plasma, uanset hvor "dyrt" LCD tv'et så var.
Men det måske bare mig 
|
Men nu er der jo heller ikke tale om et godt plasma.
|
 |
Stevold
Junior bruger
Oprettet: 25-September-2009
Point: 27
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:18 |
Efter hvad jeg har hørt skulle x10'eren være den bedste inden for prisklassen
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:19 |
Stevold skrev:
Efter hvad jeg har hørt skulle x10'eren være den bedste inden for prisklassen |
ja men fordi det er godt indenfor prisklassen, så behøver det jo ikke være specielt godt.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:34 |
Vistrup skrev:
Det er plasma og LCD. Uanset hvor dyr LCD'en end er, så er der nu engang de ulemper teknologien har. Det samme gør sig gældende med plasma.
Personligt ville jeg aldrig vælge et LCD over et godt plasma, uanset hvor "dyrt" LCD tv'et så var.
Men det måske bare mig 
| man kan jo heller ikke sammenligne en x10 og mit pioneer. Havde været rigtig skuffet hvis mit pioneer til 20000 kr, ikke har et noget bedre billede end en x10. mens en x10 er et rigtig godt tv til 5000 kr og hvad man ellers kan få til 5000-8000 kr. så overtager en g10 og den bedste pan hedder så v10. flatpanels giver en god anbefaling til sl8000, men det er i forhold til andre lcd tv. Han sammenligner ikke plasma og lcd i sine test. det skal han heller ikke, da de viser et forskelligt billede pågrund af teknologien.
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 18:11 |
lahan skrev:
Vistrup skrev:
Men det måske bare mig 
| Men nu er der jo heller ikke tale om et godt plasma.
|
Selvfølgelig er der tale om et godt plasma. Der er ikke mange TV der performer bedre end X10. Selvom vi snakkede et middelmådigt plasma ændrer det ikke på at et LCD er et LCD med de dertilhørende ulemper (samt fordele) og helt grundlæggende viser et andet billede end plasma. Det kan diverse billedforbedringssystemer ikke ændre på.
Redigeret af Vistrup - 27-Oktober-2009 kl. 18:15
|
LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 08:58 |
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:06 |
lahan skrev:
Vistrup skrev:
lahan skrev:
Vistrup skrev:
Men det måske bare mig 
|
Selvfølgelig er der tale om et godt plasma. Der er ikke mange TV der performer bedre end X10.
Selvom vi snakkede et middelmådigt plasma ændrer det ikke på at et LCD er et LCD med de dertilhørende ulemper (samt fordele) og helt grundlæggende viser et andet billede end plasma. Det kan diverse billedforbedringssystemer ikke ændre på.
| Tror du har lyttet lidt for meget til xcardmand.
| hvad mener du med det. hvilken tv er noget bedre end x10 i prisklassen 5000-7000. du skal over 10000 kr får de gode lcd begynder, udover en w5500. husk en LG SL9000 koster 20.000 kr, så skulle den da også meget gerne kunne levere nogenlunde det samme billede som din pioneer. men tro på den.
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:14 |
Mener at Vistrup mener/tror at en low-end panasonic er et bedre TV end det omtalte LG, fordi at LCD pr definition ikke kan vise "korrekte" billeder.
Personligt ville jeg aldrig vælge et LCD over et godt plasma, uanset hvor "dyrt" LCD tv'et så var. (citat vistrup)
Her mener jeg så at et X10 ikke er noget specielt godt tv, når man ser bort fra prisen.
Jeg ville klart vælge LG'en til 5000 fremfor panasonicen, ligesom xcardman i toppen af denne side.
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:16 |
lahan skrev:
Vistrup skrev:
lahan skrev:
Vistrup skrev:
Men det måske bare mig 
|
Selvfølgelig er der tale om et godt plasma. Der er ikke mange TV der performer bedre end X10.
Selvom vi snakkede et middelmådigt plasma ændrer det ikke på at et LCD er et LCD med de dertilhørende ulemper (samt fordele) og helt grundlæggende viser et andet billede end plasma. Det kan diverse billedforbedringssystemer ikke ændre på.
| Tror du har lyttet lidt for meget til xcardmand.
|
Xcard siger tidligere, som jeg læser hans indlæg, at til samme pris ville han vælge Lg'en frem for X10 til den pris. Så synes din "vittige kommentar" rammer ved siden af! (bortset fra det vil han næppe af med sin Pio endnu )
Vistrup: en anelse enøjet eller??
Jeg har selv en X10 som jeg er glad for, men at påstå at den slår alt andet er nok at stramme den...
Samlet set ville jeg klart købe en SL9000, hvis jeg kunne få den til samme pris som X10
|
 |