recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG SL9000 47" eller Panasonic X10 42"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG SL9000 47" eller Panasonic X10 42"

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:25
Ja netop har altid skrevet på dette forum, jeg ikke var tilfreds med en pan px80. Så nej en x10 er ikke noget super tv. Men til prisen rigtig godt.

til 5000 havde jeg da også valgt en LG.

men fatter ikke nogen kan købe det til 5000 kr. Når det står til 20000 kr.
Så kan jeg ikke forstå tv branchen klager.

Til top
venice Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:39
Stevold Jeg kan få begge tv til 5.000 kr  - Ikke for at fornærme dig men jeg nægter at tro på at du kan få denne skærm til det beløb du nævner . Jeg har fra pålidelig LG kilde at det er helt ude i skoven med den pris
Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 12:04

Jeg ville uden tvivl, og uden at blinke vælge SL9000. Det lader til at være et fremragende TV, sindsyg flot, og fuld HD (hvilket kunne være relevant når nu det er 47").

En anden betragtning... Du ville til en hver tid kunne sælge dit SL9000 skulle du fortryde, og uden problemer købe et X10 og stadig have penge tilbage.

SL9000 no doubt!

Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Hvorfor er folk så skråsikre? De kan ikke sammenlignes IMO.

Det er plasma og LCD. Uanset hvor dyr LCD'en end er, så er der nu engang de ulemper teknologien har. Det samme gør sig gældende med plasma.

Personligt ville jeg aldrig vælge et LCD over et godt plasma, uanset hvor "dyrt" LCD tv'et så var.

Men det måske bare mig
Men nu er der jo heller ikke tale om et godt plasma.

Selvfølgelig er der tale om et godt plasma. Der er ikke mange TV der performer bedre end X10.

Selvom vi snakkede et middelmådigt plasma ændrer det ikke på at et LCD er et LCD med de dertilhørende ulemper (samt fordele) og helt grundlæggende viser et andet billede end plasma. Det kan diverse billedforbedringssystemer ikke ændre på.
Tror du har lyttet lidt for meget til xcardmand.

Hva du tror er urelevant - Det er hvad jeg ved, der har relevans i den her diskussion.

Alt jeg siger er:

Uanet hvor dyrt og hvor mange funktioner et LCD har, kan det ALDRIG vise det samme naturlige billede som et plasma tv grundet grundlæggende forskelle i teknologien.

At man nok vil vælge LG'en over Panaen er så en anden sag - Men det kan aldrig blive pga. et mere naturligt og korrekt billede. At den så er bedre på andre områder betvivler jeg ikke.

Men bare fordi noget er dyrt, behøves det ikke være godt. Specielt ikke LCD tv (Eller plasma for den sags skyld).

Redigeret af Vistrup - 28-Oktober-2009 kl. 16:21
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 16:24
Derudover "påstår" jeg selvfølgelig ikke at "x10 slår alt andet". Jeg påstår bare, at et godt plasma har nogen fordele kontra et hvilket som helst LCD uanset LCD'ens pris og funktioner. Jeg er udemærket klar over at der findes bedre tv end x10. 95 % af dem er bare plasma. (Hvis vi snakker ren billedkvalitet)

Redigeret af Vistrup - 28-Oktober-2009 kl. 16:27
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 17:35

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

husk en LG SL9000 koster 20.000 kr, så skulle den da også meget gerne kunne levere nogenlunde det samme billede som din pioneer.
men tro på den.

Skal vi ikke vende spørgsmålet lidt væk fra Pioneer i fokus, og spørge om du kan få et pioneer med samme funktioner som et LG SL9000?
Billed / design / funktionalitet går op i en højere enhed.. Er sikker på at hvis et Pio var et BeO10 serie med monster buffer i bunden som ligner noget fra 1990, så ville du nok ikke vælge pio , da du ville tænke lidt over placering og hvordan det indgik i din dagligstue.. Tv't kan jo ikke gemmes væk bag sort stof.. Skal du omlakere og forsøge at skifte rammen og software ud på pio, så er det jo umuligt.

du køber en god skærm, men jo, udseende og funktionalitet og dets brugervenlighed må betyde noget.. For var du 100% billed fokuseret , så havde du jo en CRT skærm idag.. Det er jo stadigvæk de professionelles valg, når farver skal være ægte..så en farvetosse er du ikke, og det er jo grunden til folk valgte pio før i tiden.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

husk en LG SL9000 koster 20.000 kr, så skulle den da også meget gerne kunne levere nogenlunde det samme billede som din pioneer.
men tro på den.

Skal vi ikke vende spørgsmålet lidt væk fra Pioneer i fokus, og spørge om du kan få et pioneer med samme funktioner som et LG SL9000?
Billed / design / funktionalitet går op i en højere enhed.. Er sikker på at hvis et Pio var et BeO10 serie med monster buffer i bunden som ligner noget fra 1990, så ville du nok ikke vælge pio , da du ville tænke lidt over placering og hvordan det indgik i din dagligstue.. Tv't kan jo ikke gemmes væk bag sort stof.. Skal du omlakere og forsøge at skifte rammen og software ud på pio, så er det jo umuligt.

du køber en god skærm, men jo, udseende og funktionalitet og dets brugervenlighed må betyde noget.. For var du 100% billed fokuseret , så havde du jo en CRT skærm idag.. Det er jo stadigvæk de professionelles valg, når farver skal være ægte..så en farvetosse er du ikke, og det er jo grunden til folk valgte pio før i tiden.

hvis man var 100% billed forkuseret havde man CRT skærm.
hvilken crt tv havde du.
Nej det hedder projektor

det er ens eget valg hvad man køber.
jeg køber efter det billede jeg ønsker og andre køber efter funktioner

Men at købe en SL9000 fremfor min KRP 500M til de samme penge.
aldrig i livet.
Men kan udmærket hører du aldrig har set en.
for et er sikkert, de vil ikke vise samme billede.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 18:16

aldrig i livet.

Jeg taler altså ikke billed alene. og har ikke sagt noget ondt om billed på pio's sidste modeller..

Der er helheds oplevelsen. og det faktum for nogle, at visse pio modeller jo er nær en monitor og det er så slet ikke på sin plads at sammenligne pio og BeO skærme og slet ikke panasonic el. LG, når pio gik i modsatte retning.. tynd/(smidig) og godt billed..  Nu er gængse forbrugere også ude efter et TV-alt-i-et jo..

LG er nu på vej imod deres "borderless" princip, dog langt fra og falsk PR.. men de nærmer sig pio stilen.. billed skal vi ikke komme ind på endnu. har ikke set nyeste SL9000 i aktion.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 18:31

aldrig i livet.

Jeg taler altså ikke billed alene. og har ikke sagt noget ondt om billed på pio's sidste modeller..

Der er helheds oplevelsen. og det faktum for nogle, at visse pio modeller jo er nær en monitor og det er så slet ikke på sin plads at sammenligne pio og BeO skærme og slet ikke panasonic el. LG, når pio gik i modsatte retning.. tynd/(smidig) og godt billed..  Nu er gængse forbrugere også ude efter et TV-alt-i-et jo..

LG er nu på vej imod deres "borderless" princip, dog langt fra og falsk PR.. men de nærmer sig pio stilen.. billed skal vi ikke komme ind på endnu. har ikke set nyeste SL9000 i aktion.

NeJ men har netop valgt en monitor model, fordi jeg kan ikke bruge funktioner i de forskellige tv til noget.
bruger en box eller pvr til tv, ellers kan jeg ikke optage.
resten igennem forstærker og har en popcorn a100 til filer
Så jeg har valgt helt rigtig og er helt ligeglad med hvad andre vælger.
Men kan leve med 6,4 cm i dybbe og en sort ramme.

et er sikkert mit næste projekt hedder projektor og et oled tv senere til tv. Men sl9000 kommer sikkert til at vise et fint billede, bare ikke det billede jeg ønsker.
for det tror jeg endnu ikke på, et lcd kan levere.
der kommer oled en i billedet.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 18:50

et er sikkert mit næste projekt hedder projektor og et oled tv senere til tv. Men sl9000 kommer sikkert til at vise et fint billede, bare ikke det billede jeg ønsker.

LG Projektor'n har jeg..  og et OLED LG TV ville være fint som erstatning for plasma modellen jeg har nu.. men LG plasma er rimlig ok for mig.. og jeg er ikke farve eller sort fanatisk. men klart, et billed må stå gerne stå godt, og min amatør kalibrering har kun styrket min PQ6000 oplevelse.

SL9000 design og "smidigheden" ville jeg vælge fremfor Panasonic og deres halløj skærme som sælges mere på snakken om det end på helhedoplvelsen af deres skærm for de jordnære som går bredt og også vil forenkle tv brugen.

Ville være rigtig interesant at se SL9000 op imod Samsung's LED tv?
er der noget at gå efter der?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 18:59

LG Projektor'n har jeg..  og et OLED LG TV ville være fint som erstatning for plasma modellen jeg har nu.. men LG plasma er rimlig ok for mig.. og jeg er ikke farve eller sort fanatisk. men klart, et billed må stå gerne stå godt, og min amatør kalibrering har kun styrket min PQ6000 oplevelse.

SL9000 design og "smidigheden" ville jeg vælge fremfor Panasonic og deres halløj skærme som sælges mere på snakken om det end på helhedoplvelsen af deres skærm for de jordnære som går bredt og også vil forenkle tv brugen.

Ville være rigtig interesant at se SL9000 op imod Samsung's LED tv?
er der noget at gå efter der?

Man kan sige deres SL8000 faktisk levere et bedre billede samsung edge-led. lige på nær sort.
det tror jeg blever løst med en SL9000 og bingo en bedre skærm.
så ingen tvivl om LG er på vej med bedre skærme.
de går sikkert også væk fra plasma. I hvertfald high end

En panasonic v10 vil jeg heller ikke købe.

Redigeret af xcardman - 28-Oktober-2009 kl. 19:01
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Status: Online
Point: 9436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 09:56

Hvorfor er folk så skråsikre? De kan ikke sammenlignes IMO.

Det er plasma og LCD. Uanset hvor dyr LCD'en end er, så er der nu engang de ulemper teknologien har. Det samme gør sig gældende med plasma.

Personligt ville jeg aldrig vælge et LCD over et godt plasma, uanset hvor "dyrt" LCD tv'et så var.

Men det måske bare mig
Men nu er der jo heller ikke tale om et godt plasma.

Selvfølgelig er der tale om et godt plasma. Der er ikke mange TV der performer bedre end X10.

Selvom vi snakkede et middelmådigt plasma ændrer det ikke på at et LCD er et LCD med de dertilhørende ulemper (samt fordele) og helt grundlæggende viser et andet billede end plasma. Det kan diverse billedforbedringssystemer ikke ændre på.
Tror du har lyttet lidt for meget til xcardmand.

Hva du tror er urelevant - Det er hvad jeg ved, der har relevans i den her diskussion.

Alt jeg siger er:

Uanet hvor dyrt og hvor mange funktioner et LCD har, kan det ALDRIG vise det samme naturlige billede som et plasma tv grundet grundlæggende forskelle i teknologien.

At man nok vil vælge LG'en over Panaen er så en anden sag - Men det kan aldrig blive pga. et mere naturligt og korrekt billede. At den så er bedre på andre områder betvivler jeg ikke.

Men bare fordi noget er dyrt, behøves det ikke være godt. Specielt ikke LCD tv (Eller plasma for den sags skyld).

jamen det er da godt at det du siger er relevant.
Men fint du synes at plasma har et godt og naturligt billede, desværre så har Panasonic ikke udnyttet teknologiens grundlæggende fordele ved dette tv ifølge Rasmus Larsen.

"En mørk scene kommer til at mangle detaljer, hvis shadow detail er dårlig. Desværre er dette ikke X10 serien stærkeste side og den klarer også opgaven lidt dårligere end både G10 og PX80 fra sidste år."

"har den dog lidt mere upræcise farver og shadow detail er ikke optimal"

Så hvis man virkeligt går op i korrekte farver osv, ja så er det nok ikke lige den model man skal vælge.

Hermed ikke sagt at LG'en er bedre med farver og shadow detail(har desværre ikke set den endnu), men kan trådstarter få den til 5k, så har jeg svært ved at se hvorfor man overhovedet overvejer et lille panasonic tv.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu