recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG SL9000 47" eller Panasonic X10 42"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG SL9000 47" eller Panasonic X10 42"

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

husk en LG SL9000 koster 20.000 kr, så skulle den da også meget gerne kunne levere nogenlunde det samme billede som din pioneer.
men tro på den.

Skal vi ikke vende spørgsmålet lidt væk fra Pioneer i fokus, og spørge om du kan få et pioneer med samme funktioner som et LG SL9000?
Billed / design / funktionalitet går op i en højere enhed..

Hvad er det lige LG SL9000 kan iforhold til Pio ?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Hvorfor er folk så skråsikre? De kan ikke sammenlignes IMO.

Det er plasma og LCD. Uanset hvor dyr LCD'en end er, så er der nu engang de ulemper teknologien har. Det samme gør sig gældende med plasma.

Personligt ville jeg aldrig vælge et LCD over et godt plasma, uanset hvor "dyrt" LCD tv'et så var.

Men det måske bare mig
Men nu er der jo heller ikke tale om et godt plasma.

Selvfølgelig er der tale om et godt plasma. Der er ikke mange TV der performer bedre end X10.

Selvom vi snakkede et middelmådigt plasma ændrer det ikke på at et LCD er et LCD med de dertilhørende ulemper (samt fordele) og helt grundlæggende viser et andet billede end plasma. Det kan diverse billedforbedringssystemer ikke ændre på.
Tror du har lyttet lidt for meget til xcardmand.

Hva du tror er urelevant - Det er hvad jeg ved, der har relevans i den her diskussion.

Alt jeg siger er:

Uanet hvor dyrt og hvor mange funktioner et LCD har, kan det ALDRIG vise det samme naturlige billede som et plasma tv grundet grundlæggende forskelle i teknologien.

At man nok vil vælge LG'en over Panaen er så en anden sag - Men det kan aldrig blive pga. et mere naturligt og korrekt billede. At den så er bedre på andre områder betvivler jeg ikke.

Men bare fordi noget er dyrt, behøves det ikke være godt. Specielt ikke LCD tv (Eller plasma for den sags skyld).

jamen det er da godt at det du siger er relevant.
Men fint du synes at plasma har et godt og naturligt billede, desværre så har Panasonic ikke udnyttet teknologiens grundlæggende fordele ved dette tv ifølge Rasmus Larsen.

"En mørk scene kommer til at mangle detaljer, hvis shadow detail er dårlig. Desværre er dette ikke X10 serien stærkeste side og den klarer også opgaven lidt dårligere end både G10 og PX80 fra sidste år."

"har den dog lidt mere upræcise farver og shadow detail er ikke optimal"

Så hvis man virkeligt går op i korrekte farver osv, ja så er det nok ikke lige den model man skal vælge.

Hermed ikke sagt at LG'en er bedre med farver og shadow detail(har desværre ikke set den endnu), men kan trådstarter få den til 5k, så har jeg svært ved at se hvorfor man overhovedet overvejer et lille panasonic tv.

VIL du bare være rasmus modsat?

Jeg siger jo netop at x10 ikke er perfekt og ophøjer den ikke. Jeg siger bare at grundlæggende har et plasma tv nogen fordele over LCD'en pga. teknologien.

Og jeg vil da gerne gentage mig selv; At man vil vælge LG'en til 20000 nu man kan få den for 1/4 del betvivler jeg ikke. Man skal bare ikke tro den er bedre end eksempelvis x10 på de punkter jeg har nævnt.

Hvad Rasmus Larsen har skrevet om x10 er sådan set urelevant da jeg aldrig har sagt x10 er perfekt.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 01:17

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

husk en LG SL9000 koster 20.000 kr, så skulle den da også meget gerne kunne levere nogenlunde det samme billede som din pioneer.
men tro på den.

Skal vi ikke vende spørgsmålet lidt væk fra Pioneer i fokus, og spørge om du kan få et pioneer med samme funktioner som et LG SL9000?
Billed / design / funktionalitet går op i en højere enhed..

Hvad er det lige LG SL9000 kan iforhold til Pio ?

- bruge mindre strøm.
- Blåtands support
- 1080p Divx / MKV / AVI afspilning
- DVB-C mpeg4
- Dansk EPG (virker vist ikke særlig godt på pio skærme mindes jeg)

udfra ovenstående, finder du ikke et pio som svarer til sl9000.. så kan du nok finde et som har andre funktioner.. men det var så ikke fokus.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 09:04

Pendec
hvad er Blåtands support. er det nået med en tandlæge

vi har hvert vores fokus og heldigvis kan man får en skærm som passer til ens behov.
ikke sjovt hvis man kun kunne få en sportsvogn til en famillie med 7.

en SL9000 kommer ikke til at levere samme billede
har en pvr til mpeg4
epg er på min pvr
har en popcorn hour til mkv/avi
strøm ja den bruger lidt mere. Men husk de fleste har ps3 forstærker og en masse andre ting tilsluttet deres skærm.
hvorfor snakker man aldrig om det strømforbrug.
hvis det bare havde været mindre strøm og samme billedekvalitet som min pioneer.
det kommer nok med oled.

Redigeret af xcardman - 30-Oktober-2009 kl. 09:05
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 09:42
- bruge mindre strøm. ok argument
- Blåtands support  Hvad skal man lige bruge det til ?
- 1080p Divx / MKV / AVI afspilning Det kan pio vel også, selvom jeg ikke lige kan se hvad man skal bruge det til.
- DVB-C mpeg4 JA den mangler pio virkeligt
- Dansk EPG (virker vist ikke særlig godt på pio skærme mindes jeg)

udfra ovenstående, finder du ikke et pio som svarer til sl9000.. så kan du nok finde et som har andre funktioner.. men det var så ikke fokus.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 18:27

strøm ja den bruger lidt mere. Men husk de fleste har ps3 forstærker og en masse andre ting tilsluttet deres skærm.
hvorfor snakker man aldrig om det strømforbrug.

du nævner jo selv alle de bokse og hvordan du løser opgaverne.. så jo, vi snakker da om det, og det påpeges jo her at selv LG tænker på det i deres nye SL9000 serie.

min ps3 er næsten en død fisk nu efter jeg fik medie funktion via wdtv (5w) og min satbox(25w)..
så den strømsluger undgår jeg hvis muligt..måske en gang om måneder ser jeg nyeste spildemo'r.. det er en stor strømbesparelse.

Og jeg har jo allerede LG med energispare funktion, så der tænkes da over det alle steder. lamper,vask, hus varme/strøm overvågning..
sålænge balance mellem pris på strøm og varepris hænger fornuftigt sammen kan investering betale sig (set over 2-3år)..

men ok, SL9000 er flot, men det bør være SL9500 med glas front :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu