|
LG vs Samsung. .. what to do |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
VTSKL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2017 kl. 17:20 |
|
Hey gutter.
Jeg har brug for hjælp til et valg mellem flg. Modeller. Jeg er bekendt med samsung og va paneler, samt LG og ips. Men, er ips virkelig så meget bagefter. Hvad siger I, og hvorfor? https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/75UJ675V/lg-75-4k-uhd-led-smart-tv-75uj675v Og https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE75MU6175XXC/samsung-75-4k-uhd-smart-tv-ue75mu6175 Redigeret af VTSKL - 03-December-2017 kl. 17:21 |
||
![]() |
||
Hampenberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
IPS-paneler er som sådan ikke bagefter. Det handler vel mere om, at IPS-paneler er beregnet til andet en TV.
|
||
![]() |
||
VTSKL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
|
Så hvad skal jeg vælge.?
Anbefalinger ? |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Har du været ude at kigge på dem?
Hvis jeg lige fra hoften skulle vælge en, havde jeg taget Samsung, uden at kunne give en god grund herfor. |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
|
Den store forskel på VA og IPS paneler er, at førstnævne har bedre kontrast men mere vinkelafhængighed (dvs. man skal ikke bevæge hovedet meget før farver/kontrast ændrer sig) end IPS. Ved IPS er det omvendt; kontrasten er ikke helt på niveau med VA, men billedet er mere stabilt i forhold til vinklen.
Samsung bruger som standard VA paneler, mens LG bruger IPS. Håber, at det kan bruges til noget. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
VA paneler kan vise sort sort, men har dårlige betragtningsvinkler.
IPS paneler kan IKKE vise sort, men har større betragtningsvinkler. Ikke så sært Aarhus Letbane ikke er kommet ud at køre endnu, med den forklaring ![]() ![]() |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
|
Sådan er det jo, i en nøddeskal. ![]() Jeg kunne i øvrigt godt undvære Letbanen. Ligesom langt de fleste i Århus. ![]() |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Godt du kan se det sjove i det. Dvs. den Letbane kæmper om titlen DK’s største nye skandale efter IC4 togene. Andre kombatanter må være Sundhedplatformen region hovedstaden, og F-35 kampfly ![]() |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
|
Start med at se dem live, find ud af hvilket tv du synes er bedst i dine øjne. Når Elmutanten har dem begge må det være muligt at se dem noget der ligner side-by-side.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |