recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG42PC1R variable audio output - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG42PC1R variable audio output - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: LG42PC1R variable audio output - hvordan?
    Sendt: 21-Juli-2006 kl. 22:44

Hej

Har lidt problemer med, at få lyden fra tv'et ud gennem mit surround anlæg.

Jeg har forbundet variable audio output fra tv'et med et audio kabel der har et rødt og hvidt stik. Disse går over i anlæggets AUX-indgang.

Men der kommer ingen lyd. Har prøvet at slukke højtalerne i tv'et, men det hjalp heller ikke.

Hvad gør jeg lige galt her???

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 22:55

Er der ingen Line Out på TVet.? Variabel Out er ikke det bedste efter min mening, for at få et signal der er som et line signal så skal lydstyrken skrues helt op. Alternativt så kan man købe et Scartkabel der er forsynet med et extra kabel til lyd, som kan fobindes til anlægget. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 23:01
Til top
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 23:07

Her er manualen. På side 7 kan du se de forskellige indgange/udgange

Jeg har brugt punkt 11

Manualen er dog til RR-modellen, men passer nogenlunde til R-modellen også, hvad angår udseendet på bagsiden

http://nordic.lge.com/sv/products/mobile/mobil/sidemenu.do?a ction=list&group_code=0101&list_code=PRD_MANU&ta rget=manu&categoryId=0101&modelCategoryId=0101&p arentId=01&gcscId=&paramModelCode=42PC1R

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 00:41

Hej Lerche.

Jeg har selv et LG 42LB1R, som har samme udgang (anvender den også selv).

Det du skal er flg.
Slå højtalerne fra i TV'et (i menuen).
Så skal du efterflg. sørge for at der er skruet op for volumen på TV'er (selvom højtalerne i TV er slået fra), da volume-indstillingen på TV'et stadig er afgørende for volumen på Variable Audio udgangen.

Jeg har selv slået mine interne TV højtalere fra og volume stående til 80.
Dertil kører jeg så Variable Audio ind i mit surround sound anlæg og hører kun lyden der igennem.

Håber det hjalp.

/Anders.

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 11:06

Takker AndersPier - det virkede!!!

Men kan det virkelig passe, at det skal være så knoldet lavet? Syntes ikke at det er særlig fedt, at man skal kværne volumen temmelig højt op på tv'et og anlægget.

Hvis man så f.eks. starter den DVD, uden at have fået skruet ned, så får man da blæst hår og det hele af :-)

Kan det ikke laves smartere? Jeg har en følgende indgange på anlægget/dvd'en.

1 scart, 1 component video out (grøn, blå og rødt stik) og AUX

Scart skal jeg vel bruge til at forbinde DVD'en med

Nogen gode ideer?

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 01:39

Lyden fra DVD kører vel separat og vel i form af Digital forbindelse af lyd, til dt surround anlæg (i form af fiberkabel / lysleder eller Coaxial kabel).

Hvis du dertil bare sætter dit TV på e.g. 80 (hvis volume-tallet på dit TV, modsvarer mit) og hertil kun skruer op og ned for lyden på surround-sound'en, så vil du da ikke få problemer med at DVD er skruet højt op i forhold til DVD ?

Jeg har selv investeret i en Logitech Harmony Remote (525 hedder modellen). Denne fjernbetjening, kan programmeres (via USB og et smart lille browserbaseret program), til f.eks. at styre fjernsynet, samtidig med at volume-op og volume-ned, bliver styret via surround-sound'en, således du ikke kommer til at skrue ned/op for volumen på selve TV'et, men at dette altid bliver kontrolleret via surround-sound'en.

Om du alternativt kan trække lyden via SCART ved jeg ikke, men det synes jeg er en bøvlet løsning. Dertil mister du også en ind/udgang på TV'et.

Oprindeligt skrevet af Lerche Lerche skrev:

Takker AndersPier - det virkede!!!

Men kan det virkelig passe, at det skal være så knoldet lavet? Syntes ikke at det er særlig fedt, at man skal kværne volumen temmelig højt op på tv'et og anlægget.

Hvis man så f.eks. starter den DVD, uden at have fået skruet ned, så får man da blæst hår og det hele af :-)

Kan det ikke laves smartere? Jeg har en følgende indgange på anlægget/dvd'en.

1 scart, 1 component video out (grøn, blå og rødt stik) og AUX

Scart skal jeg vel bruge til at forbinde DVD'en med

Nogen gode ideer?

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
Lerche Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 11:55

Man skal bare udelukkende kører lyden over anlægget, så er der ikke noget problem. Tænkte bare på, hvis man f.eks. kun slog anlægget til, når man så film, så kunne man nok godt få sig en overraskelse med volumen *G*

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu