|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ninka ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 23-Januar-2010 kl. 09:55 |
Hej, hvordan lægger man nemmest ens Blue-Ray film over i en PopcornHour A-110?
Med venlig hilsen
Ninka
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
uha der er nogle måder - hvis det ikke skal re encodes så er makemkv og anydvd de bedste bud. De laver ikke om på kvaliteten. hvis du vil have så det ikke helt fylder så meget, så skal du først rippe med anydvd og derefter køre det gennem ripboth264. http://forum.doom9.org/showthread.php?t=127611
Det kan også laves på andre programmer, men det her er nok de letteste måder. og uanset hvad kommer man ikke rigtigt udenom anydvd - det er arbejdshesten i det her spil for overhovedet at kunne få data over på din computer. (der er ingen måde hvorpå du kan kopiere data direkte fra en BD over på din pch. du skal have det over gennem din computer først. og det kræver selvfølgelig et blueray drev i den også.) |
|
![]() |
|
Ninka ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Takker for det hurtige svar, har Blue-Ray drev i computeren, har ogå anskaffet Anydvd HD, så det jo bare om at komme i gang.
Men som jeg forstår det, så fylder filmen det samme efter at have været en tur gennem Anydvd, og hvis størrelsen skal reduceres, kan eller vil det gå ud over kvaliteten?
Med venlig hilsen
Ninka
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Du kan udvælge (med MakeMKV) kun at udtrække selve filmen - så sparer du noget. Men det vil stadig fylde fra 15 Gb til 40 Gb pr. film afhængig af filmen.
Vil du have det til at fylde mindre end det, så må du re-encode video-sporet, men det tager tid (på min 1.8 GHz Dual Core tager det fra 20 til 24 timer for en film på ca. 2 timer) og det vil reducere kvaliteten. Om det er acceptabelt kan kun du selv afgøre... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
er du siker på det går der ikke altid et eller anet tabt når den laver det om til noget anet ind standarten mkv er da ikke standart og det bruge cpu kraft af lave om til mkv eler er det noget spicel med makemkv ? har nemlig selv brugt Clown BD som kan lave det om til .ts som jeg har fåstået det skule være same fam. som m2ts eller hvordan man beskiver det der kan jeg gøre ddet på en singel core atom cpu uden den bruger noget særligt men kan jo være jeg har misfåset noget ![]() |
|
![]() |
|
Darking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-December-2003 Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Hejsa.
MKV er udelukkende et container format, det er ikke en encoding af tingene der foregår når man lægger det i MKV.
Du kan læse mere her http://en.wikipedia.org/wiki/MKV
|
|
What We Do In Life Echoes In Eternity
Pioneer LX508D(kalibreret), Yamaha RX-V650, Playstation 3, DLS R66. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
som Darking skriver - mkv er blot et container format. makemkv laver ikke om i data. Den omslutter blot h264 eller vc-1 encodede strømme . Og som heartware skriver - skal det neddrosles i kvalitet (altså fylde markant mindre) så tager det ekstremt lang tid. min q9400 tager ca 5 timer for det samme som hans dualcore tager 22timer for. så det gælder om at have en seriøs comp (helst i7!) hvis man planlægger at lave dem om. Alternativt smider man dem bare over på HDD med enten makemkv eller anydvd i uændret kvali, men så er det også en god ide at have RIGELIGT med plads! :-) en 1TB disk bliver ret hurtgt fyldt op. :-)
Den absolut hurtigste løsning er helt klart makemkv. selv anydvd tager lang tid at få daa over. makemkv tager ca. en tredjedel af den tid, men det er ikke så godt hvis man efterfølgende vil have data bearbejdet. |
|
![]() |
|
lommeregner ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: 8700 Horsens Status: Offline Point: 363 |
![]() |
Det skal for god ordens skyld tilføjes, at en bitrate på mere end omkring 30-35 Mbps på en film kan en popcorn hour a110 ikke køre med, så i nogle tilfælde vil en omkodning af en blu-ray film være nødvendig for at popcorn hour kan håndtere materialet.
|
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
håber det er ok jeg lige jeg genopliver den her trod men prøvet det program makemkv til mine band of brothers og vælger undertekster men kan ikke afspille dem på computeren fint tænkte jeg det er jo blu rat så kan være windows ikke understøtter dem så prøver på min c-200 og kan se der er undertekster men den viser dem ikke nogle der har prøvet noget ligne ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |