recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lægge optaget DVD ind på PC.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLægge optaget DVD ind på PC.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hotline Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juni-2008
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Lægge optaget DVD ind på PC.
    Sendt: 16-Juni-2008 kl. 07:29

Hej,

jeg har lige spillet nogle af mine gamle VHS-bånd over på min Sony DVD Recorder RDR-HX520. Jeg har lagt mine optagede VHS ind på recorderens HDD og derefter overført dem til en tom DVD+RW skive. Men mit problem er at jeg ikke kan lægge den færdige DVDen med optagelserne ind på min PC for at kunne lave nogle kopier.

På DVDen ligger der 2 mapper henholdsvis: Video_RM og Video_TS, og i hver mappe er der nogle BUP, VOB, IFO og DAT-filer.

Aner ikke hvad jeg skal gøre for at kunne brænde dem i NTI CD & DVD-Maker.

Håber der er nogle der har forstand på dette.

Mvh Line.

Til top
mortenf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 08:21
Det er helt korrekt med de mapper/filer du beskriver på DVD'en. Men du vil have overført filmen til din PC? Hvis ja - så er det en ide at skifte format. Vha noget ripper-software kan du rippe en DVD over til PC'en. Der kan den blive gemt som en MPEG4 fil (divx).
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 08:30
Du kan evt benytte dvd-shrink til at overføre DVD'en til din PC.
Til top
hotline Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 09:17

Mange tak for jeres svar.

Jeg har forsøgt mig med DVD-shrink, den vil ikke åbne eller læse dvden

Vil meget gerne have lagt det ind så man kan brænde nogle flere kopier af gamle familie film mm.

Hvilke programmer kan man evt. købe eller få som kan lave den til MPEG4 filer?

Koster programmerne meget?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 09:20
Har du husket at afslutte DVD'en ?

eller vil din PC ikke kunne læse DVD'en.

Der findes et hav af gratis programmer der kan gøre netop det du er ude efter.
Til top
hotline Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 09:32

Ja min optager tager lang tid om at færdiggøre dvden efter optagelsen og den kan sagtens afspilles i alle dvd afspillere og på computeren.

Vil bare så gerne have den ind på comp, så jeg kan brænde den til andre.

Til top
mortenf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 10:09
Det kan godt lade sig gøre at kopiere DVD'er vha gratis software. Det er lidt nørdet (ikke super nemt software). Du skal bruge: DVD43 og DVD Shrink og et brænderprogram.
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 11:46

Når du har en folder der hedder Video_RM så er skiven lavet som DVD-VR og ikke som DVD-Video

Det betyder at du ikke kan bruge de anbefalde programmer som dvd-shrink o.lign. til at flytte det ind på computeren men skal bruge et software der kan importere DVD-VR og enten pille mpeg filen ud og gemme den, eller lave det om til en DVD-video, eller alternativt konvertere det om til eks. en mp4 fil så det fylder mindre.

Jeg kan anbefale Nero suiten til dette - den indeholder flere forskellige programmer, og kan bl.a. også både importere DVD-VR og recode til mp4 og avc - lave dvd-video, redigere, og masser andre gode ting.

Den koster i download version 449,- dkr. - og den er klart pengene værd

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Når du har en folder der hedder Video_RM så er skiven lavet som DVD-VR og ikke som DVD-Video

Det betyder at du ikke kan bruge de anbefalde programmer som dvd-shrink o.lign. til at flytte det ind på computeren men skal bruge et software der kan importere DVD-VR og enten pille mpeg filen ud og gemme den, eller lave det om til en DVD-video, eller alternativt konvertere det om til eks. en mp4 fil så det fylder mindre.

Jeg kan anbefale Nero suiten til dette - den indeholder flere forskellige programmer, og kan bl.a. også både importere DVD-VR og recode til mp4 og avc - lave dvd-video, redigere, og masser andre gode ting.

Den koster i download version 449,- dkr. - og den er klart pengene værd

Kan man ikke nøjes med at hente den i en trial version der kun virker i 30 dage ?
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 13:13

Jo - god ide Lahan - det kan man selvfølgelig sagtens, hvis man kun skal bruge det kortvarigt.

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 13:18
Hej Line,

Hvis det blot er en kopi af din nuværende DVD+RW du ønsker, så burde det ikke være så besværligt (ingen grund til hverken DVD Shrink, DVD43 el. lign).

Med NTI CD & DVD-Maker fra og med version 7 udgaven, skulle den kunne foretage direkte DVD+RW kopi - men måske du har en ældre udgave?
For version 7, se manualen kapitel 15 (side 123) for lidt vejledning til proceduren.
Mange CD/DVD drev og PC'er leveres med Nero som har en kopierings-funktion - måske du har Nero installeret på PC'en også (i så fald se denne vejledning, side 40)?!

Alternativt kan du installere et gratis brænder-program som eksempelvis ImgBurn og foretage en kopiering ved at følge vejledningerne herfra.

/Lars
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Sony optagerne bruger DVD+VR formatet og ikke DVD-VR på DVD+RW medier. VIDEO_RM folderen bruges til data (menu-billeder etc.) som author programmer og fremmede DVD optagere kan bruge til at opdatere Video optagelser udfra (programmer der nødvendigvis kender DVD+VR formatet).

DVD+VR udgør en helt komplet DVD-Video struktur i VIDEO_TS folderen og DVD-Video afspillere og programmer der ikke kender +VR formatet vil blot bruge indholdet heraf mens VIDEO_RM helt ignoreres (sådan som formatet er tiltænkt).

Det bør derfor ikke være nødvendigt at konvertere noget - medmindre Line ønsker at redigere i optagelserne, den kopierede DVD i MPEG4 format el.lign.

Edit: Folderen på en DVD-VR er i øvrigt navngivet DVD_RTAV

/Lars

Redigeret af laursen - 16-Juni-2008 kl. 13:47
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu