|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
||
Glemte lige....
Som et sidste alternativ, kunne du blot kopiere hele VIDEO_TS folderen til din PC's harddisk og bruge NTI CD & DVD Maker til at brænder en DVD-Video udfra.... Edit: Se evt. min tidligere henvisning til NTI manualen, kapitel 5 på side 45 ![]() /Lars Redigeret af laursen - 16-Juni-2008 kl. 14:00 |
|||
![]() |
|||
hotline ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2008 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
Mange tak for en masse gode svar.. Dejligt.. Må lige prøve mig lidt frem, vil jo være nemmest hvis jeg kan gøre det uden store programmer og forvirring. Hvis man skal ind og lave menu på sådan en dvd er det er stort arbejde og svært at finde ud af? Tænkte også på om det skal være en DVD+RW skive man brænder kopierne ud på når jeg engang har fået dem ind på computeren? Er RW ikke bare hvis man gerne vil slette det igen? |
|||
![]() |
|||
hotline ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2008 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
Har lige prøvet at kopiere den mappe VIDEO_TS over på min computer men den kommer efter et stykke tid med en meddelelse om at: "Det er ikke muligt at kopiere VTS_01_4: Datafejl (cyklisk redundanscheck)". Så kan åbentbart ikke kopiere mappen over på min pc.. |
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Det er en fatal fejl som du ikke kan omgå. Det skyldes en fejlbrænding, altså da du har brændt skiven i recorderen.
Ved at google lidt finder man dette svar: "Cycklisk redundanscheck betyder at de checksumme der er på CD'en, som kontrollere hinanden på kryds og tværs giver en løkke. Computeren står lidt med et problem ala mennesker når vi skal dividere 20 med 7. På et eller andet tidspunkt i udregningen begynder vi forfra og kører derfor i ring. Det samme gør computeren og på et tidspunkt gider den ikke forsøge at få regnestykket til at gå op mere og melder fejlen Cyklisk redundanscheck. Der er ingen programmer der kan klare dette, da de ikke finde ud af hvad der skal rettes. Det nogen programmer kan gøre er at hoppe over de spor der melder denne fejl, hvilket nu og da er spor der virker som kopi-sikring. Problemet er dog at de fleste kopi-sikringer også er indbygget i selve programmerne på CD'en, så dette kontrollere om disse spor giver en cyklisk redundanscheck fejl ved læsning, hvilket disse spor ofte ikke gør, hvis de er kopieret, idet brænder-programmet ofte sørger for at CD'en opfylder standarden og derfor retter disse spor til." Det kører godt nok på cd og snakker om kopisikring men jeg har oplevet på skiver fra min recorder. Løsningen var at brænde en ny skive, evt men en anden rækkefølge af de udsendelser der skulle på. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu har jeg langt om længe fundet ud af at min DVD-optager havde sådan et menupunkt hvor man kunne formatere sin DVD+Rw skive. Den stod i DVD-VR og kunne så også sætte i DVD-Video. Det står den så i nu og jeg har så optaget en ny DVD med nogle videoklip på som nu godt kan kopieres over på min computer så jeg nu har to mapper: Audio_TS og Video_TS liggende.. Hvordan og hvilken mappe skal jeg så bruge inde i mit brænder program? Da jeg overførte mine klip fra HDD til DVD havde jeg et titelnavn ved hvert enkelt kilp, er det ikke noget den også brænder med? Eller skal jeg så ind og have et program som kan lave det? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Der skal både bruges Audio og Video TS. Du navngiver jo bare de enkelte Rips, så kommer det med på DVDen. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
||
Hej Line,
Har du prøvet at kigge nærmere på henvisningen fra mit tidligere indlæg - er det helt 'sort' ?!
Du skal ikke ændre noget - titel-navnene er på DVD'en og vil blive bevaret på kopien (altså vist når du afspiller DVD'en i din DVD afspiller eller med et DVD pogram på PC'en). /Lars Redigeret af laursen - 25-Juni-2008 kl. 22:19 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Super tror det kan lykkedes nu.. Kryder ihvertfald fingre.. Jeg havde bare problemer i går med at kopiere den mappe over til min Pc, den sagde at den ikke ville det. Efter et stykke tid lidt frem og tilbage med at prøve at overføre den til min Pc var selve klippende på min optaget DVD væk og de kunne nu heller ikke slettes inde fra min DVD-optager. Er meget mystisk. Men den mappe med audio, kan jeg så bare slette den hvis den ikke skal bruges? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Line,
Håber det lykkes - det plejer at hjælpe at krydse fingre ! ![]()
Det lyder til at optageren ikke forstår at brænde til pågældende fabrikat/type af DVD korrekt. Det er lidt af en jungle at finde frem til nogle medier både optager og PC "kan lide". Prøv evt. et andet fabrikat af DVD medier (du skriver lidt modstridende informationer - så jeg kan ikke helt finde ud af om det er DVD-RW eller DVD+RW du benytter).. Verbatim laver for det meste gode medier, men enkelte har også oplevet problemer - hvis du vil være 100% sikker på success skal du gå efter Taiyo Yuden - de er dog i den dyre ende og ikke alle butikker har dem.
Ja - dog bør der være en tom AUDIO_TS mappe på den DVD du danner fra PC'en (det foreskriver DVD-Video standarden). Jeg vil dog tro at NTI programmet selv opretter en AUDIO_TS mappe når du vælger at oprette en DVD-Video struktur herfra (har dog desværre ikke selv erfaring med NTI CD & DVD Maker programmet). /Lars Redigeret af laursen - 26-Juni-2008 kl. 11:55 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |