recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Licens.. opdaget :P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLicens.. opdaget :P

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu er der da vist et spørgsmål hvem der burde få mest ondt i moralen, - ham der kigger,eller ham der stjæler ? ? 

Anyway, havde nu også selv et par dunkle år engang . .

Ja, det var umiddelbart også lige den tanke, der strejfede mig da jeg læste denne tråd. Meeeen hva'....man skal vel ikke kaste med glas, når man selv bor i et stenhus....eller hvordan det nu er. Jeg har også selv haft nogen år, hvor jeg ikke kunne deltage i telefon-afstemningen (det var dengang før sms'en havde gjort sit indtog) til Melodunte Grand Prix, uden at jeg næste dag helt sikkert havde besøg af licensmanden



Redigeret af FrannerDK - 10-December-2007 kl. 22:54
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 23:03

Tænk at man offentligt erkender at man er en tyv! Og samtidigt prøver at legitimere det!! No wonder der findes så mange som skider på lov og regler...

Der findes tilsyneladende flere syge mennesker i Danmark, end man lige regner med....

P.S. Sidder her og gnider i hænderne over at du blev busted  Dejlig julegave at få! Endeligt lidt retfærdighed... Samfundet er fuld af plattenslagere og nasseprinse der aldrig bliver busted.



Redigeret af Spaghetti - 10-December-2007 kl. 23:05
Til top
Abaddon Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Spaghetti Spaghetti skrev:

Tænk at man offentligt erkender at man er en tyv! Og samtidigt prøver at legitimere det!! No wonder der findes så mange som skider på lov og regler...

Der findes tilsyneladende flere syge mennesker i Danmark, end man lige regner med....

P.S. Sidder her og gnider i hænderne over at du blev busted  Dejlig julegave at få! Endeligt lidt retfærdighed... Samfundet er fuld af plattenslagere og nasseprinse der aldrig bliver busted.



Jeg kan ikke se hvordan man er en tyv bare fordi man har et tv hvis man nu ikke bruger de kanaler man skal betale licens for, jeg synes tværtimod at man bliver snydt når man skal betale for noget mange mennesker ikke har brug for, jeg betaler licens, men jeg synes det er dybt latterligt da jeg sagtens kunne undvære de kanaler man betaler licens for.
Til top
Deathrow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2004
Status: Offline
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 00:07
man kan da ikke kalde folk der ikke betaler licens for tyve. Der er mange studerende som ikke betaler licens, fordi der simpelthen ikke er plads til det i økonomien. Prisen er jo urealistisk høj.!
~>Deathrow<~
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 02:51

Licens  det er bare ikke fair

     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Heyhey..

Har lige haft besøg af her licensmand der har stået og luret ind af min vindue og set jeg har et tv, og da jeg kun betaler "radio" licens (er total imod deres sindsyge priser) er man jo ligesom blevet opdaget

Spørgsmålet er nu hvad han har tænkt sig at gøre.. han har jo set at jeg har tv så det vil han sikkert rappotere. men hvad sker der så?

Nogen der ved det?

Hey

Jeg har hørt lidt rygter om, at hvis man melder sig til at betale licens, lige så snart DR kontakter en, så slipper man for bøde,, men det er kun noget jeg har hørt,,

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 07:21

Jeg skrev faktisk et brev til DR for noget tid siden, stillede dem nogle kritiske spørgsmål ang. emnet,,

------------------------------------------------------------ ----------------------

Tak for din henvendelse.

Beskæringen af sporten kommer til at påvirke negativt på både brand og på dækning og share - men priserne på sportsrettigheder har udviklet sig til et niveau, hvor DR i sin nuværende økonomiske situation ikke kan være med længere. DR har ikke - som de kommercielle tv-kanaler - mulighed for at kapitalisere på rettighederne og selvom fx OL har en væsentlig interesse og PS-værdi, er det uforholdsmæssigt dyrt for en 14 dages begivenhed.

Det ville undergrave princippet om "free-to air" som har været fundamentalt i public-service, hvis vi skulle opkræve abonnement hvis man ser DR på sin computer. Med den fulde overgang til digitalt TV fra 2009 vil der komme et kolossalt pres på at kunne opkræve betaling for at se TV - og det meste vil blive betalings-TV. Men vi finder det vigtigt at der fortsat er kanaler af offentlig interesse (public-service-kanaler) som alle skal kunne se, når man har et apparat uden at skulle betale specifikt. M.a.o: at public-service fortsat knyttes til free-to-air.

Licens er en apparatafgift, og dvs. du betaler for at have et apparat, som kan modtage eller gengive billedprogrammer eller -tjenester, der er udstedt til almenheden. Alle penge går ikke til DR, så dine licenskroner bliver ikke misbrugt til at bygge DR-byen.

BEMÆRK! Denne e-mail kan ikke besvares.
Flere spørgsmål eller kommentarer kan sendes fra www.dr.dk/kontaktdr

Med venlig hilsen
DR Licens- og Programservice


Din henvendelse var:

Hej
Jeg har en del spørgsmål vedrørende licensen.

1. Hvorfor har i valgt at misbruge mine licenskroner til at bygge DR-byen, hvad får JEG ud af den bygning?

2. Jeg læste at i nu vil sortere VM-fodbold og aften-Tour fra, hvilket er noget af det eneste på DR som jeg fandt interessant, da nyheder kan læses og ses af andre kilder end DR, hvorfor er den beslutning taget?

3. Kunne i ikke overveje om der kunne sættes en "boks" op, mellem antenne og tv i hjemmet, således at i kunne kode signalet. Derved kunne folk der betalte licens få tilsedt et kort så de derved kunne få adgang til DRs tjenester?

4. En af begrundelserne for medielicens var at brugerne havde mulighed for at tilgå DRs indhold på nettet, kunne i ikke lægge en kode på hvorved at dem der betalte licens kunne få tilsendt en kode?

På den måde ville i undgå pirat-seere, samt undgå at genere os studerende, der ikke har så mange penge efter vi har betalt husleje, mad, bøger og licens.

Med venlig hilsen
Jonas B

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

tænker lidt over det.. det er jo faktisk strafbart det han har gjort.. krænkelse på mit personliv.. Han må da ikke stå og lure ind i min stue..

 



Eneste der har gjort noget strafbart er dig ved at svindle dig fra at betale en licens som du er forpligtet til at betale i dette land. Jeg kan godt forstå dine holdninger men kan ikke respektere dig for at svindle dig fra og betale for noget som du helt klart anvender i din dagligdag.

Licens er noget man betaler i danmark, og ønsker man at undgå har man jo altid valgfrihed til at flytte til et andet land, hvor dette ikke er et krav.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 07:50

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Eneste der har gjort noget strafbart er dig ved at svindle dig fra at betale en licens som du er forpligtet til at betale i dette land. Jeg kan godt forstå dine holdninger men kan ikke respektere dig for at svindle dig fra og betale for noget som du helt klart anvender i din dagligdag.

Licens er noget man betaler i danmark, og ønsker man at undgå har man jo altid valgfrihed til at flytte til et andet land, hvor dette ikke er et krav.

Du har ret i at man SKAL betale licens i danmark, grundet public service og troværdige nyheder og hvis jeg boede i danmark for 30 år siden kunne jeg også godt se argumentet for det. Men i det danmark vi har idag, hvor vi ihvertfald har 5 store aviser, samt TV2, vil det være svært for EN avis at skrive utroværdige nyheder, da dette vil give avisen et dårligt ry = kundeflugt=mindre omsætning.

Og med de digitale muligheder, kunne DR jo nemt kode signalet, så man skal låne/købe en boks og et kort, for at kunne se DR.

Nu har de også lanceret DR over internettet, her ville det jo også være relativt simpelt at lægge kode på.

-----------------------------------

Btw,, det er da fed computer du har fået dig,, er den fuldt ud passivt kølet? og hvor varm bliver den?

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Eneste der har gjort noget strafbart er dig ved at svindle dig fra at betale en licens som du er forpligtet til at betale i dette land. Jeg kan godt forstå dine holdninger men kan ikke respektere dig for at svindle dig fra og betale for noget som du helt klart anvender i din dagligdag.

Licens er noget man betaler i danmark, og ønsker man at undgå har man jo altid valgfrihed til at flytte til et andet land, hvor dette ikke er et krav.

Du har ret i at man SKAL betale licens i danmark, grundet public service og troværdige nyheder og hvis jeg boede i danmark for 30 år siden kunne jeg også godt se argumentet for det. Men i det danmark vi har idag, hvor vi ihvertfald har 5 store aviser, samt TV2, vil det være svært for EN avis at skrive utroværdige nyheder, da dette vil give avisen et dårligt ry = kundeflugt=mindre omsætning.

Og med de digitale muligheder, kunne DR jo nemt kode signalet, så man skal låne/købe en boks og et kort, for at kunne se DR.

Nu har de også lanceret DR over internettet, her ville det jo også være relativt simpelt at lægge kode på.

-----------------------------------

Btw,, det er da fed computer du har fået dig,, er den fuldt ud passivt kølet? og hvor varm bliver den?



Ja det er rigtigt at man kan kode idag, men det går jo imod alle de principper som DR er baseret på.

Angående min maskine, så var den fuldt passivt kølet (dog med en blæser i strømforsyningen) da den stod på en hylde i fri luft. Nu har jeg købt et tv møbel med låger som gør at varmen ikke bliver trukket væk fra maskinen. Det har gjort det nødvendigt at jeg har monteret 2x120mm blæsere i bagpanelet på møblet, så helt lydløs er den ikke mere.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 08:22

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Angående min maskine, så var den fuldt passivt kølet (dog med en blæser i strømforsyningen) da den stod på en hylde i fri luft. Nu har jeg købt et tv møbel med låger som gør at varmen ikke bliver trukket væk fra maskinen. Det har gjort det nødvendigt at jeg har monteret 2x120mm blæsere i bagpanelet på møblet, så helt lydløs er den ikke mere.

Men alligevel forholdsvis lydtæt,, kunne være man skulle få bygget sig sådan en,, tak for det 

Men nu tilbage til trådens oprindelige indhold og ikke så meget uden-om-snak

Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Deathrow Deathrow skrev:

man kan da ikke kalde folk der ikke betaler licens for tyve. Der er mange studerende som ikke betaler licens, fordi der simpelthen ikke er plads til det i økonomien. Prisen er jo urealistisk høj.!


Så må de jo lade være med at se tv? Jeg, som studerende, kan vel heller ikke stjæle en bil, med det argument at jeg ellers ikke har råd

Men når det nu er sagt, så er licenssystemet latterligt. Jeg ser ikke tv, men skal alligevel betale licens fordi jeg har internet, som kan bruges til 10000x andre ting end lige DR1 og DR2. Latterligt, og jeg har heller ikke tænkt mig at betale.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu