recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Licens.. opdaget :P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLicens.. opdaget :P

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 09:50
Vil bare lige påpege min mening om licens. Jeg betaler selv licens og jeg er studerende. Men hvorfor pensionister kan få halveret deres licens når studenrende ikke kan, er mig en gåde? Ligegyldig hvorledes man ser på det, så har pensionister altså et større rådighedsbeløb end studerende (gennemsnitligt set).
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 10:12

Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Vil bare lige påpege min mening om licens. Jeg betaler selv licens og jeg er studerende. Men hvorfor pensionister kan få halveret deres licens når studenrende ikke kan, er mig en gåde? Ligegyldig hvorledes man ser på det, så har pensionister altså et større rådighedsbeløb end studerende (gennemsnitligt set).

Helt klart,, jeg er selv studerende,, og vi får ca 4000 kr/md og af de penge, skal der betales husleje, mad, bøger og licens + det løse,, så er der ikke meget tilbage,,



Redigeret af Gooferen - 11-December-2007 kl. 10:12
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Helt klart,, jeg er selv studerende,, og vi får ca 4000 kr/md og af de penge, skal der betales husleje, mad, bøger og licens + det løse,, så er der ikke meget tilbage,,

Er det egentlig et 42 eller 50" Pioneer du vil købe her til januar?
mvh Christian
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Er det egentlig et 42 eller 50" Pioneer du vil købe her til januar?

hehe tjaa jeg betaler da licens, så den eneste forhindring er konen,, hun vil ikke have mere end et 37",, men er da ved at overtale hende til et 42",, og så er der ikke langt til et 50"

Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 11:26

De skulle hellere afskaffe licensen helt, og lade skatten betale... Argumentet med at det kun er brugerne der betaler er jo totalt latterligt på mange andre områder betaler min skat til en masse jeg aldrig benytter...

Broer til Jylland - flyt dog derover hvis i er så glade for lortet...

Massivt tilskud til 10 færøske kæmpe tunneler - 50.000 tosser har besluttet sig for at få verdensrekorden i statstilskud...

Børnepasning - Der er sku rigeligt jeg skal høre på naboens børn, hvorfor skal jeg også betale for at hun har brug for lidt børnefri tid??

Kommunal udligning,  hvorfor fanden skal jeg betale for et kulturhus i Brovst ?

Men licens??? Der sidder 3 gamle tosser i Brovst kulturhus og spiller dam, og de skal jo ikke betale licens når de ikke har et tv...

Jeg betaler gerne min licens, jeg har stor glæde af DR, men gud hvor kunne man dog spare mange penge på at afskaffe licenskontoret og opkrævninger - betal dog over skatten...

Omvendt er det måske også meget samfundsgavnligt at det danske lure-korps får løn for at glo ind til gud og hvermand... Så ved vi da hvor vi har dem!

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Broer til Jylland - flyt dog derover hvis i er så glade for lortet...

Nej I kan beholde LORTET ovre på øen Og ja skip bare den bro fro min skyld

 

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Jeg betaler gerne min licens, jeg har stor glæde af DR, men gud hvor kunne man dog spare mange penge på at afskaffe licenskontoret og opkrævninger - betal dog over skatten...

hehe tjaa du ret i flere af dine synspunkter,, men jeg kan godt høre at du er studerende

Jeg er også selv studerende,, men er snart færdig og jeg vil da ikke betale min licens over skatten, hvis det påtænkes at blive en promille del af min månedsløn.

Hvis vi skal betale licens og der ikke er nogen vej uden om, så synes jeg det fungere fint på den måde de gør det på idag.

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 12:22

Derimod bør der være rabat til folk på overlevelsesindkomst(SU), på samme vis som der er rabat til pensionister

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Jeg betaler gerne min licens, jeg har stor glæde af DR, men gud hvor kunne man dog spare mange penge på at afskaffe licenskontoret og opkrævninger - betal dog over skatten...

hehe tjaa du ret i flere af dine synspunkter,, men jeg kan godt høre at du er studerende

Jeg er også selv studerende,, men er snart færdig og jeg vil da ikke betale min licens over skatten, hvis det påtænkes at blive en promille del af min månedsløn.

Hvis vi skal betale licens og der ikke er nogen vej uden om, så synes jeg det fungere fint på den måde de gør det på idag.

korrekt, det ville være ret kedeligt at skulle betale det over skatten. Skatten er høj nok i forvejen, tænk på alle de studerende der lever af vores skatte kroner.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 13:07
Argumentet om at pensionister er ved muffen til selv at betale licens er en skrøne - kender faktisk flere som det er hjælp med nedsat licens.

Det handler mere om at undgå, at nogle skal betale licens på bekostning af andre.    
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 04:19

Ja det er da mange penge, men sådan er det jo i DK, vores lønninger er også højere. Ja, personligt håber jeg da det udløser en slags straf/bøde vi kan jo ikke bygge et samsund på at nogen ikke gider betale.. For så kunne jeg også have en fiktiv adresse i SE og have bil til halvpris osv osv.

Ja studerende og ældre har måske ikke altid mange penge, men kravene for et "ordenligt" liv er vist også blevet højere, da jeg var i lære havde jeg job ved siden af for at få de ting jeg ville have og betale min lejlighed. Nogen af de veninder jeg har idag piver også nogen gange, mens de spiser på cafe 3 gange om ugen, har fladskærm osv og så er min medlidenhed  på et lille sted. Nå dette er ikke for at skære alle over en kam og licens for enkelte kanaler og prisen for dette er da også høj, men som andre siger. sådan er reglerne i DK og dem lever vi under.

My 50 cent

\René

 

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 09:48

TV-Licens? LOV-Krav? Public-Service?
Dette er bare nogle af de emner, som der er beskrevet her i den tråd, og flere har forskellige holdninger til.

- Hvorfor er det lige at en licens, grundlagt ved lov for 50år siden, skal fortsætte på præcis samme vilkår i det 21. århundred?
- Hvori ligger den public service, som Satelit og lokal tv kanalerne ikke kan nå frem til folk med, og som de betaler en pæn sum for denne publicservice igennem, som DR skal have tilskud til ved lov, og som meget enkelt kunne betales ved kodnings tv.
- Hvorfor går folk i små sko og klager over sortseere som ikke betaler, når de selvsamme personer går over for rødt, kører kun lidt for stærkt, modtager bistand få forkert grundlag, sort arbejde.... listen er rigtig lang...
I dagens Danmark er der mange urimlige vilkår, som overtrædes dagligt, og som accepteres af samfundet. Det er "helt lovligt" i hverdagen.

- Hvorfor skal vi mange år efter tv't blev opfundet, stadig supplere staten med penge for at sikre at budskabet kommer frem, når den såkaldte public service også tilbydes via alternative kanaler helt gratis i forbindelse med køb af andre services, såsom aviser/internettet, ugeaviser med posten osv...
- Hvorfor skal staten ikke fordele byrden ved den public service (som er ved lov) over skatten, og alle derved bidrager deres del, når det jo alligevel er ved lov. for selv om man ikke har tv, kan den lokale tv butik jo stadig have skærmen åben for tilskuere at de får så budskabet, ved lov, der igennem alligevel.  Fru Jensen uden tv, har en lille radio, og så skal hun kun betale 10% af byrden for den fælles public service. Der imod skal TV ejeren betale fuld tilskud, for de kan nemlig ikke bare høre, men også se den public service.. og de hjemløse som ser hører og ser det på diverse lokationer med opstillet skærme i butikker, de får også den lovmæssige public service.

Public service skal som alle andre services i Danmark, være valgfrit, og vil staten pålægge dem som ønsker at se deres "public service" at de så også betaler,så må de pakke forsendelsen sikkert ind (kode signalet), så de kun når dem der ønsker at modtage dem fra staten.
- Den nye medie licens, er statens billigste skud på stammen, idet de lige så godt kunne vælge at lægge udgiften på skattebilletten, da næsten alle idag har en mobil med medie funktion. Alligevel skal folk forskels behandles, og man skal kunne sige nej tak (sort seere).
Viasat går frem med et klart eksempel på hvorledes fremtidens tv pakker skal opbygges, og DR kan næsten sættes sammen på samme måde, hvis retfærdigheden skal være ret. Dem som vil se sport, betaler for sport, dem som vil have underholdning , og dem som vil have nyheder osv... så ville det være ligevægtigt, og så kunne DR også producere meget bedre TV.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu