recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Licens.. opdaget :P
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLicens.. opdaget :P

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 10:25

lol ! Så nævner du Viasnot..... De er da de mest griske der overhovedet findes! Og dét de er begyndt på, er slet ikke så valgfrit som de giver udtryk for. Man kan jo ikke sammensætte kanalerne fuldstændigt valgfrit! Det er stadig "pakker" - bare nogle nye slags...

 

Mht. licens - fordi man er imod folk der modtager en ydelse uden at betale, er det ikke det samme som at man går ind for den model public-service bliver finansieret på i dag. Jeg vil også gerne have at den går ind over skatten. Men virkeligheden i dag, er at vi betaler 2 gange om året, og det må vi jo rette og ind efter... Sådan ér det at leve i et samfund. Lev med det...

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 12:09
Selvom at DR på mange områder har nedprioteret det kulturelle, så er DR med til at have en vis standart på det almene uden at lefle for meget for det populære som kommercielle kanaler gør.
Hvis ikke vi havde et licensfinanceret DR, så ville vi miste et sted for det almene og kulturelle, som kun vil blive varetaget af DK4, som kun få har mulighed for at se.
Er det måske bedre at nøjes med kommercielle kanaler som afbryder programmer unødvendigt ofte med tæppebankende reklamer?
Jeg tror det er en fordel at have DR som en bredest mulig fællesnævner.

Redigeret af T-teknik - 12-December-2007 kl. 12:25
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 12:21
DR laver og har lavet mange gode film, serier, børneudsendelser, debatter og forbrugerprogrammer. Listen er lang, men hukommelsen er kort.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 12:35

Hvis man har råd til en stue som personen bag denne tråd har -- skulle det ikke være noget problem at financere licens.

Vi betaler som flertallet til public service , godt nok lidt dyrt -- men man behøver da ikke være nervøs hver gang det ringer på døren/pakke sit tv ned osv ( griner )

Efter min mening burde licens opkræves af ALLE - og  dem der kan dokumentere at de IKKE har tv/radio skal selvfølgelig IKKE betale.

Svært at forestille sig at der skulle sidde 500.000 danskere uden tv i år 2007

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

- Hvorfor går folk i små sko og klager over sortseere som ikke betaler, når de selvsamme personer går over for rødt, kører kun lidt for stærkt, modtager bistand få forkert grundlag, sort arbejde.... listen er rigtig lang...
I dagens Danmark er der mange urimlige vilkår, som overtrædes dagligt, og som accepteres af samfundet. Det er "helt lovligt" i hverdagen.

Jeg er helt enig at tingene måske ikke hænger sammen med dagens Danmark, men fordi nogen går over for rødt, skal jeg så have lov at stjæle? Synes ikke den holdning er brugbar på nogen måde, ja alle laver måske noget "ulovligt" engang imellem, i forskellig grad. Jeg er bare af den holdning at så må man tage straffen som den er, jeg kan ikke se hvordan man kan forsvare at gøre noget ulovligt fordi andre gør. Nu synes jeg måske ikke Licens direkte er så slemt, som vi gør det til her, men det er princippet.

\René 

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Nu synes jeg måske ikke Licens direkte er så slemt, som vi gør det til her, men det er princippet.

korrekt, sagen er ikke så slem.
Meningerne er dog delte, og det grunder jo i alle de forskellige overtrædelser som vi i dagligdagen ser let på.

Og hvorfor skulle folk uden tv ligepludselig ikke betale? Dem uden tv betaler jeg da for over skatten så de kan komme på sygehuset, eller få bistand og tilskud til tandlæge osv..
Hvad med dem som aldrig går til tandlæge? eller kommer på sygehuset, skal de så ikke betale lige så meget i skat mere?
Det skal være ens for alle, og dem som tjener lidt mere, betaler lidt mere til fællesskabet, og der kommer licensen også ind.. vi skal alle bidrage..

Til top
Bjarke88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 18:22

Det er en svær problemstilling, personlig syntes jeg at man skal afskaffe licens, og i stedet indføre en medieskat som alle skal betale over deres skattebillet. På den måde bliver alle sortseere ramt, og da der kommer flere betalere vil man muligvis se en reduktion i licensafgiften eller mulighed for at udvikle bedre programmer. Studerende syntes jeg dog skal være undtaget, da de på et senere tidspunkt normalt kommer til at læggge en god skattemæssig indkomst, og på den måde betaler tilbage til staten.

Jeg er dog stadig utilfreds at DR's nye hus på Ørestaden betyder at vi skal betale mere licens (dårligere programflade til samme pris)

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af Bjarke88 Bjarke88 skrev:

Studerende syntes jeg dog skal være undtaget,...

Nu er det sådan, at studerende får en ydelse af staten, der er fastsat efter, hvad 'man' mener er passende for en studerende at leve af inkl. mad, husleje, transport og medielicens.

Der er tilmed mulighed for at låne yderligere - på historisk set meget lempelige vilkår - og det er også OK at  arbejde og tjene ganske pænt ekstra.

Vor uddannelse er gratis og det skal den gerne blive ved med at være.

Det er da muligt, at mange studerende ikke synes, der er nok levestandard i SU; men sammenlignet med mange andres behov, med mulighederne i andre lande, ja næsten hvorhen man vender sig, så er Danmarks studerende  udenfor enhver sammenligning allerbedst stillet.

Selv om jeg og heldigvis mange med mig synes, at de unge skal have en uddannelse - og en god uddannelse -  så lever vi et frit land og der er da masser af jobs at få, hvis man synes, det er bedre og klogere .

Det er noget rod at give lidt støtte her og lidt der - fra den samme stat.  Hvis studerende skal have mere støtte, så må man overveje at regulere SU; men derefter skal de betale deres regninger inkl. skat og medielicens,  som alle andre.

Hvis de studerende ikke synes at medielicensen skal betales, kunne andre jo få den tanke, at de ikke synes, at SU skulle betales - og hvor var vi så henne?

Oprindeligt skrevet af Bjarke88 Bjarke88 skrev:

Jeg er dog stadig utilfreds at DR's nye hus på Ørestaden betyder, at vi skal betale mere licens (dårligere programflade til samme pris)

Det er noget rod, at politikerne har 'tørret' et nyt hus af på DR.  Det er helt ude i hampen, at DR skal afholde ikke 'forretningsmæssige udgifter' - her til et dyrt arkitekttegnet hus -  når DR  ikke længere har et monopol 'der kan betale hvadsomhelst'.  Så gælder kun kynisk - mest  'bang for the  "bug"'. 

DR's opgave er at sende TV og radio i Rønne, i Ringkøbing og i Rønde og ingen af disse steder får lyttere og seere det mindste bedre programmer, fordi DR bygger et arkitektegnet hus - uanset om budgettet var overholdt eller  som det har vist sig: 'at være et helt tilfældigt tal'.

Lars    

 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjarke88 Bjarke88 skrev:

Studerende syntes jeg dog skal være undtaget,...

Nu er det sådan, at studerende får en ydelse af staten, der er fastsat efter, hvad 'man' mener er passende for en studerende at leve af inkl. mad, husleje, transport og medielicens.

Der er tilmed mulighed for at låne yderligere - på historisk set meget lempelige vilkår - og det er også OK at  arbejde og tjene ganske pænt ekstra.

Vor uddannelse er gratis og det skal den gerne blive ved med at være.

Det er da muligt, at mange studerende ikke synes, der er nok levestandard i SU; men sammenlignet med mange andres behov, med mulighederne i andre lande, ja næsten hvorhen man vender sig, så er Danmarks studerende  udenfor enhver sammenligning allerbedst stillet.

Selv om jeg og heldigvis mange med mig synes, at de unge skal have en uddannelse - og en god uddannelse -  så lever vi et frit land og der er da masser af jobs at få, hvis man synes, det er bedre og klogere .

Det er noget rod at give lidt støtte her og lidt der - fra den samme stat.  Hvis studerende skal have mere støtte, så må man overveje at regulere SU; men derefter skal de betale deres regninger inkl. skat og medielicens,  som alle andre.

Hvis de studerende ikke synes at medielicensen skal betales, kunne andre jo få den tanke, at de ikke synes, at SU skulle betales - og hvor var vi så henne?

Oprindeligt skrevet af Bjarke88 Bjarke88 skrev:

Jeg er dog stadig utilfreds at DR's nye hus på Ørestaden betyder, at vi skal betale mere licens (dårligere programflade til samme pris)

Det er noget rod, at politikerne har 'tørret' et nyt hus af på DR.  Det er helt ude i hampen, at DR skal afholde ikke 'forretningsmæssige udgifter' - her til et dyrt arkitekttegnet hus -  når DR  ikke længere har et monopol 'der kan betale hvadsomhelst'.  Så gælder kun kynisk - mest  'bang for the  "bug"'. 

DR's opgave er at sende TV og radio i Rønne, i Ringkøbing og i Rønde og ingen af disse steder får lyttere og seere det mindste bedre programmer, fordi DR bygger et arkitektegnet hus - uanset om budgettet var overholdt eller  som det har vist sig: 'at være et helt tilfældigt tal'.

Lars    

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu