|
Licens/studerende? |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også beskrevet her:http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Medier/2013/06/17/111147.htm Det er heller ikke særligt mange, som kun har radio.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hold da op, hvilken tidsalder lever du i? De sidste 7 år har vi haft medielicensen...... http://www.dr.dk/om_dr/licens Klaus |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
en smartphone/tablet så skal der også betales
|
||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lars |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1997 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I lyset af at alle alligevel skal betale medielicens, så er en studerende imho et godt eksempel på hvorfor Public service TV burde finansieres igennem det almindelige skattesystem i stedet for en licensordning (som det oven i købet bare koster ekstra at administrere)
Redigeret af TBC1 - 19-Maj-2014 kl. 01:49 |
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Da jeg var studerende gik vi i byen hver weekend og spiste ganske udmærket mad.
Tag og få et kollegieværelse i stedet for at ville bo midt på Kultorvet og gå på café hver dag. Alternativt tag et studielån, der er så lav rente på sådan et i dag at det næsten er gratis... altså, renterne :) Utroligt som der pives i dag, jeg kender INGEN studerende der ikke har råd til licens.
|
||
Random_Hero
Super bruger Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Gooferen
Guld medlem Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det skal hun, har selv været studerende og boet i lejlighed og ja det er uretfærdigt, men der er ikke så meget at gøre.
|
||
Gooferen
Guld medlem Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kunne godt overveje at studere lidt om aftenen, blot for at kunne optage et stort SU lån, så kan man jo bruge det til udbetalingen på huset ;)
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Smart idé, hvis man da ellers kunne få SU, når man havde fuld- eller deltid ved siden af ;)
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Licensen skal betales, hvis man vil have hurtigt internet eller tv. Jeg kender meget få studerende som ikke har et job ved siden af studiet eller har studielån. Så det er svært at have egen lejlighed og klare sig selv kun på SU. Hvis hun ønsker egen lejlighed og ikke havde tænkt sig at arbejde, så skulle hun måske have tænkt sig om 2 gange. Mange vælger at flytte sammen 2-3 i et bofælleskab med et værelse hver for at nedbringe udgifterne. Måske var det en mulighed? |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
jsj1
Super bruger Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Woooooow, er sgu kommet lidt bagud mht til at takke for input/kommentere, overvældende deltagelse 😄
-HEY, JEG piver sguette, havde blot et par sp.mål! Men klart, vi kan som forældre jo bare vælge at betale licensen( og gør det måske også) for vores datter, men hun er 20 år, og det burde være muligt at stå på egne ben. Klart, hun kunne jo bare vælge et kollegieværelse, men det er tilsyneladende ikke nogen tag selv butik at få bolig i de større byer, kan da ikke bare sige at nu vil jeg ha den ene eller anden bolig, og nogen gange er man også nødt til at tage en bolig når nu chancen byder sig, selvfølgelig indenfor budgettet. Forstår bare ikke at staten ikke pålægger ALLE at betale licens igennem skattebilletten så, for der er vel ikke nogen danskere som ikke har en mobil/ pc /radio eller tv. Takker for alle inputs 👌 |
||
Mvh
Jan |
||
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |