|
Licens/studerende? |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | |
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tja, nu er min besked så også blevet fjernet. Men hvorfor er den nu egentlig det? Jeg nævner jo netop ligefrem, at jeg ikke vil råde folk til at snyde. Jeg anbefaler derimod, at trådstarter tager datterens udgift på sine skuldre i stedet. Der er vel intet ulovligt i at sige, at licensfar ikke har ret til at lure ind ad vinduet?
|
|
jsj1
Super bruger Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm, når nu visse pensionister kan få licens til halv pris, så burde det efter min mening også være muligt for studerende, lidt i samme båd......
|
|
Mvh
Jan |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
De visse pensionister, som kan få halv licens er dem, hvis tillægsprocent ligger på 100%. Og dette er afhængig af, hvor meget man har i indestående i diverse pengeinstitutter.
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.b.dk/danmark/aeldre-tager-af-kassen
Redigeret af jetdirect - 27-Maj-2014 kl. 22:38 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man bliver bare så træt af folk der vil suge på samfundets patter uden at give igen.
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
man kan også tømme kontoen inden man bliver 65
|
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er jeg uden forståelse for. men når jeg ser disse og andre regler så tænker jeg nu ofte "Led os ikke i fristelse ....." Mange af de, der i dag er på folkepension, har haft gode muligheder for at opspare noget til pension, men de har selv valgt at bruge pengene, da de blev indtjent. Der er således mange - men ganske rigtigt ikke alle - der nu får offentlige tilskud, ældrecheck mv. som har haft evnen til at spare, men helt har manglet viljen. De er så at sige "selvforskyldt fattige" Der er mange, som har ret store penge stående i fast ejendom, og de får tillæg og lav licens. Men bor du i en lille lejelejlighed og har blot 75.000 kr i banken til noget uforudset eller måske til at kunne fejre en rund fødselsdag skal du betale fuld licens (og får ældrecheck). Det er et levn fra gamle dage, at man giver licens rabat til ældre - det er en grundlovsikret statsopgave at sikre alle borgeres overlevelse - ikke en DR opgave. Lars Redigeret af reslfj - 28-Maj-2014 kl. 10:11 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
slettet
Redigeret af reslfj - 28-Maj-2014 kl. 10:11 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er det derfor boksene blev tømt i januar: http://www.sn.dk/faxe/130-kongsted-kunder-fik-toemt-boksen-ved-roeveriet/artikel/178668 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
timzor
Bruger Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
De har da IKKE haft samme mulighed for at spare op, som vi har i dag. Den generation, der pt er på pension, har tjent væsentligt mindre end vi gør i dag, og mulighederne for opsparing var IKKE de samme, da de ikke var sikret minimum 12 % opsparing, som de flest er i dag (hvis ikke alle?) Meget arbejde før 1973 havde INGEN pensionsopsparing involveret, og fra 1973 og frem kom der kun en meget lille opsparing, da man mente, at pensionister var sikret gennem folkepensionen. |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke korrekt timzor!
Mine forældre, som begge var offentligt ansatte de seneste 2-3 årtier, fik da 12-15% i pensionsopsparing. M.v.h, |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og dem der ikke var, fik?
Min mor var i mange år "hjemmegående husmor", idet min far ofte arbejdede ude. Min far var jord og betonarbejder, her var pensionen heller ikke det store. Jeg tager ingen chancer, og smider derfor ½ gang oveni, med hensyn til pension. Firmaet giver 8%, jeg giver som standard 4%, men har valgt at smide 6% yderligere oveni, så jeg lægger 18% til side hver måned! Klaus Redigeret af KlausDM - 28-Maj-2014 kl. 20:50 |
|
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |