recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt begynderhjælp..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt begynderhjælp..

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 19:25
Stewin købte recieveren af mig og jeg har uden problemer trukket både et par Dali Zenzor 1 og B&W 602s2, dog uden sub. Jeg har derfor ret svært ved at tro den ikke skulle trække et par micropods. Husk på det er klasse D reciever.

Redigeret af Hifi_andy - 28-August-2012 kl. 19:48
Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 19:26
[ovenstående besked redigeret]

Redigeret af Hifi_andy - 28-August-2012 kl. 19:49
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 21:55
Klasse D eller ej, så lader jeg min påstand stå. Det er jo strømforsyningen der primært vejer. Måske syntes du at dit system lød fint men vi er jo alle forskellige ... :-)
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 22:05
UNDSKYLD! Jeg læste da af helvede til... læste MINIpod.. ikke MICROpod... ja, de er mega ineffektive. Lyder som en hård mave Thumbs Down 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Klasse D eller ej, så lader jeg min påstand stå. Det er jo strømforsyningen der primært vejer.

Og når så at forstærkeren er af klasse D skal strømforsyningen kun veje ca. det halve. Og køleripper kan reduceres med 80%.

Normalt er effektiviteten ca. 50%, ved klasse D er den ca. 90%.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Klasse D eller ej, så lader jeg min påstand stå. Det er jo strømforsyningen der primært vejer.

Og når så at forstærkeren er af klasse D skal strømforsyningen kun veje ca. det halve. Og køleripper kan reduceres med 80%.

Normalt er effektiviteten ca. 50%, ved klasse D er den ca. 90%.


Hej.
Effektiviteten af hvad,er det af strømforsyningen.
Kan det skæres ud i pap,for min skyld Smile
Mvh.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Klasse D eller ej, så lader jeg min påstand stå. Det er jo strømforsyningen der primært vejer.

Og når så at forstærkeren er af klasse D skal strømforsyningen kun veje ca. det halve. Og køleripper kan reduceres med 80%.

Normalt er effektiviteten ca. 50%, ved klasse D er den ca. 90%.


Hej.
Effektiviteten af hvad,er det af strømforsyningen.
Kan det skæres ud i pap,for min skyld Smile
Mvh.


Ja, det er af strømmen (watt) fra strømforsyningen.

Almindeligvis 50% til højtaleren og 50% til varme.
Klasse D 90% til højtaleren og 10% til varme.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 07:59
Tak til FLarsen.
Mvh.
Til top
stewin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2012
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stewin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af stewin stewin skrev:

Jeg kommer til at tænke på at vi jo hørte lyden fra en cd afspiller. Jeg tester med min iphone igennem ipod indgangen.. 

Og på din iPhone - er det fra det brede stik i bunden, eller stikket til ørepropperne?



Ja det var med det brede stik i bunden jeg hørte musik fra.. 
Til top
stewin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2012
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stewin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 14:14
Nu har jeg rodet en del med det i går aftes, og synes jeg er nået frem til et resultat som er til at leve med. Jeg har lånt en passiv bose sub af en af vennerne, og allerede da den blev sat til lød det meget bedre det hele.

Men den kalibrering´s mic kan man da godt stikke op et sted hvor solen ikke skinner.

Jeg er endt med at skrue helt op for begge front udgangene og kan nu få en ok vol ud ved -30 dB.
Men jeg er godt nok lidt spændt på om det bliver meget bedre når der kommer en aktiv sub på, og højtalere hele vejen rundt.. 

Indtil videre 1000 mange tak for jeres interesse for at hjælpe en noob i nød :) 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af stewin stewin skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af stewin stewin skrev:

Jeg kommer til at tænke på at vi jo hørte lyden fra en cd afspiller. Jeg tester med min iphone igennem ipod indgangen.. 

Og på din iPhone - er det fra det brede stik i bunden, eller stikket til ørepropperne?



Ja det var med det brede stik i bunden jeg hørte musik fra.. 

ok, det er også det bedste.


Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af stewin stewin skrev:

Nu har jeg rodet en del med det i går aftes, og synes jeg er nået frem til et resultat som er til at leve med. Jeg har lånt en passiv bose sub af en af vennerne, og allerede da den blev sat til lød det meget bedre det hele.

Men den kalibrering´s mic kan man da godt stikke op et sted hvor solen ikke skinner.

Jeg er endt med at skrue helt op for begge front udgangene og kan nu få en ok vol ud ved -30 dB.
Men jeg er godt nok lidt spændt på om det bliver meget bedre når der kommer en aktiv sub på, og højtalere hele vejen rundt.. 

Indtil videre 1000 mange tak for jeres interesse for at hjælpe en noob i nød :) 
Arh, det er nu meget godt at starte med en auto-kalibrering, da den indstiller faseforskelle i HT, og tildels kompenserer for rummets (dårlige) akustik. Men nu ved du at det er muligt at ændre lidt hen ad vejen på lyden og styrken Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu