recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til en forvirret...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt hjælp til en forvirret...

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Neonode Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 21:30
Jeg for står det heller ikke, men ja jeg vil købe en cykel frem for en bil hvis jeg have 300 meter til arbejde og ikke skulle brug en bil til andet...Så kunne man jo købe fladskærm for de penge man sparet :)
Til top
Neonode Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej.

Når du er tilsluttet kabel-TV, er det MEGET tvivlsomt at du vil kunne få glæde af DVB-T... Kun meget få antenneforeninger har valgt at lægge de Digitale signaler ud via DVB-T... Kabel-TV køres normalt via DVB-C, og der skal bruges en Dekoder fra udbyderen til dette signal.

Okay takker, så bliver det uden når jeg alligevel ikke kan få glæde af det...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Neonode Neonode skrev:

Hej.

Når du er tilsluttet kabel-TV, er det MEGET tvivlsomt at du vil kunne få glæde af DVB-T... Kun meget få antenneforeninger har valgt at lægge de Digitale signaler ud via DVB-T... Kabel-TV køres normalt via DVB-C, og der skal bruges en Dekoder fra udbyderen til dette signal.

Nu fik jeg ikke lige fat i hvilken antenneforening du brugte for det er faktisk mit indtryk at rigtigt mange (hvis ikke alle) af de små antenneforeninger faktisk udelukkende lægger dvb-t signalet ud pga deres must carry forpligtelse af det digitale signal og det kun er i de helt store byer hvor TDC feks kører dvb-c via selector, det små har endnu ikke økonomi og teknologi til at de vil hoppe på DVB-C endnu.

Så er du tilsluttet en lille antenneforening der feks. har Dansk kabel tv som leverandør er det faktisk meget sansynligt at du kan få stor glæde af en fladskærm med indbygget DVB-T tuner... men tjek det hos din lokale antenneforening evt deres hjemmeside der plejer de at skrive om de har lagt et spejl ud af det luftbårne DVB-T signal.

edit. og vær forberedt på at dvb-t løsningen ved de små foreninger er en "midlertidig" løsning da den rette teknologi er dvb-c for dem, men de står på lur for at den rigtige løsning er på banen både med dvb-c tunere og den større investering de skal lave for at ombygge deres central, så jeg tror ikke det er noget de springer ud i det næste års tid.. måske endda endnu længere

Nu lyder det til at du har valgt LCD og fair nok med det, men jeg syntes alligevel du burde have plasma med i dine overvejelser omend ikke andet så for sammenligningens skyld i beslutningsprocessen, det er da bedst at vægte begge teknologier ligeligt også vælge udfra det som man syntes giver det billede som man syntes passer til ens behov, der er jo plusser og minusser ved begge teknologier (jeg er ihvertfald ikke skuffet over min flade plasma, og vil da syntes det er synd at vælge plasma fra pga. af en formodning om noget der måske kan ske).

Redigeret af rhsin - 17-April-2007 kl. 22:30
Mvh

René
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 07:12

Hej!

Du søger hjælp til at "købe det mest rigtige"-men samtidig vil du under ingen omstændigheder lytte til dem som venligt prøver at fortælle dig at med dit forbrug skal du nok købe plasma.DA VED DU BEDRE.....

Måske køber du en 32" Toshiba til at se film,tv på.......hva`er det du vil rådes til her`?

Er du sikker på at du ikke bare vil bekræftes i de valg du allerede HAR gjort??

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 08:29

Irev

Opfør dig nu ordentlig - han har jo lov til at vælge det som passer bedst til ham. Der er ingen grund til at spille fornærmet.

Til top
patfigs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 08:31

Et plasma bliver det aldrig, gider ikke have bøvl med billeder der brænder fast på skærmen osv..

Det er vist et meget lille problem i dag især på panasonic og pioneer

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Neonode Neonode skrev:

Hej.

Nu fik jeg ikke lige fat i hvilken antenneforening du brugte for det er faktisk mit indtryk at rigtigt mange (hvis ikke alle) af de små antenneforeninger faktisk udelukkende lægger dvb-t signalet ud pga deres must carry forpligtelse af det digitale signal og det kun er i de helt store byer hvor TDC feks kører dvb-c via selector, det små har endnu ikke økonomi og teknologi til at de vil hoppe på DVB-C endnu.

(Klip - Klip)

Hej.

Okay, syn's bare ikke jeg rigtigt har hørt om nogle endnu, selv det har været påstået indtil flere gange.

Men, så lad os da ændre det til, at det jeg skrev, nok hovedsagelig "kun" omfatter de antenneforeninger (store som små) som sender et signal til medlemmerne via kabel-TV leveret af TDC og Stofa.

Redigeret af Pokerface - 18-April-2007 kl. 08:34
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Irev

Opfør dig nu ordentlig - han har jo lov til at vælge det som passer bedst til ham. Der er ingen grund til at spille fornærmet.

Hva snakker du om?.......hvis DU er fornærmet,så deal med det-og lad det ikke gå ud over mig.

Læs evt.mit indlæg igen,hvis du ikke rigtigt forstod det første gang.

Jeg er IKKE fornærmet.......heller ikke engang selom du gør dit "bedste"!

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 18-April-2007 kl. 09:19
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Irev

Hva snakker du om?.......hvis DU er fornærmet,så deal med det-og lad det ikke gå ud over mig.

Læs evt.mit indlæg igen,hvis du ikke rigtigt forstod det første gang.

Jeg er IKKE fornærmet.......heller ikke engang selom du gør dit "bedste"!

lrev

Jeg har svært ved at tyde dit indlæg som andet end at være negativ ladet - også efter jeg har læst det igen. I hvertifald har jeg svært ved at se at indlægget skulle kunne hjælpe spørgeren med noget som helst.

Der er vel ingen grund til at jage nye medlemmer væk - bare fordi man selv synes man er klogere

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 11:18

Nej......og heller ikke "gamle"!

lrev

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 12:23

Hej.

Er der ikke 2 antenneindgange på TV'et? En til DVB-T og en til alm. analog?

Så kan man jo godt få glæde af DVB-T selvom man har kableTV.

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 12:28

Hej "Pallec".

Nej, det er der ikke, og det er der da vist heller ikke nogen andre "flade" der har... IKKE mig bekendt ihvertfald.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu