recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til en ny mand i gamet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt hjælp til en ny mand i gamet!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Julbeck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt hjælp til en ny mand i gamet!
    Sendt: 25-November-2007 kl. 13:33

Er just blevet den lykkelige ejer af et Acer Aspire Idea 511 Media center med Vista MCE.

Jeg har læst mangt og meget i dette forum, før jeg besluttede mig for at købe.

Jeg har dog brug for lidt hjælp til et par "småting" som ikke kører helt optimalt.

1: Det klassiske problem med DVB-T jeg har ikke tekster på alle programmer ! Kan jeg selv ændre på det. Havde før en Set Top Box, som viste tekster på alle programmer der ikke var Dansk tale på.

2: LYD !!! Jeg har sat HDMI kablet direkte i mit 32PF5321 Philips LCD tv. Min Panasonic SA-XR 15 Surround forstærker er forbundet via den optiske port. Hvis jeg har sat lydkortet op til at aktiverer DTS kører surround lyden faktisk rigtig godt , men så er der kun "støj" fra TV'ets højtalere.

Så hvis DTS er aktiveret kan jeg ikke bruge tv højtalerene til f.eks at høre nyhederne, hvorfor ikke ? For det andet lyder nogle programmer lidt "uldne" på tv'et. Skal jeg virkelig til at bruge min forstærker hver gang jeg ser tv? Har jeg forbundet TV/media center/forstærker forkert, eller skal der et bedre lydkort til?

Jeg er som sagt ny på området, håber at der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 15:41

Kender ikke svaret på problem 2, men 1'eren kan jeg hurtigt klare: Det er ikke muligt at få undertekster via DVB i MCE. Hvis du vil have undertekster på de programmer hvor de ikke er direkte i billedet, så skal du andre veje. Det kan enten være DVBViewer som klarer det upåklageligt (efter hvad jeg hører), eller MediaPortal hvor der skal rodes en del med det for at få det til at virke.

DVBViewer findes i en gratis version, ved ikke hvilke features der så mangler. MP er helt og aldeles gratis.

Til top
Julbeck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Kender ikke svaret på problem 2, men 1'eren kan jeg hurtigt klare: Det er ikke muligt at få undertekster via DVB i MCE. Hvis du vil have undertekster på de programmer hvor de ikke er direkte i billedet, så skal du andre veje. Det kan enten være DVBViewer som klarer det upåklageligt (efter hvad jeg hører), eller MediaPortal hvor der skal rodes en del med det for at få det til at virke.

DVBViewer findes i en gratis version, ved ikke hvilke features der så mangler. MP er helt og aldeles gratis.

Det frygtede jeg desværre nok. Tror at jeg giver Mediaportal en chance

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 10:08

Jeg er netop gået fra DVBViewer til MediaPortal, da den er noget mere brugervenlig og WAF faktoren er betydeligt højere.

Undertekster ser ud til at virke perfekt nu, følg blot denne instruktion: http://forum.team-mediaportal.com/new_dvb_subtitle_filter_ts reader_based-t25838.html?t=25838&highlight=dvb+subtitles

Jeg har kørt med det en uges tid nu og der har ikke været nogen nævneværdige problemer indtil videre.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Julbeck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 11:12

Noget af det lyder lidt "langhåret" men jeg giver det en chance.

Har sat MP op, og den kører faktisk OK.

Skifter dog TV programmerne lidt langsomt.

Takker for de nyttige input.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu