recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til min nye NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt hjælp til min nye NAS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 15:17
... og ikke nok med de kan nappe kopier af dine data, de får jo også adgang til en lille uskyldig gang formattering. :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

... og ikke nok med de kan nappe kopier af dine data, de får jo også adgang til en lille uskyldig gang formattering. :)

Det kommer nu an på hvordan tingene er sat op. Jeg kender ikke Synology's struktur, men en del server OS har mulighed for at opsætte begrænsede "brugere" til de forskellige opgaver. En webserver til at vise fx. et fotoalbum kan være startet fra en bruger der ikke har andre rettigheder end at læse fra den mappe billederne ligger i, samt en mappe serveren har brug for. Muligvis har den brug for skriveadgang til en mappe hvor den kan lægge en swapfil. Kompromiterer en hacker webserversoftwaren ender han/hun med adgang til nogle mapper der kun kan læses og en enkelt mappe hvor han kan slette/ødelægge webserverens swapfil og that's it..

Der er selvfølgelig også dem der kører samtlige services med rootadgang så der er frit slag på alle hylder hvis først en hacker baner sig vej.

Jeg mener Synology er linux baseret, jeg vil gætte på at det er sat op med begrænsede "brugere" til de forskellige services.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 19:39
men bare man har backup så det jo ikke et problem.. især ikke hvis man har husket og krydse af at backupsystemet ikke må slette filer på backupdrevet.. sådan at slettes en fil på originalen tilsigtet/utilsigtet kan den altid findes på backupdrevet.. sådan kører jeg det ihvertfald... sålænge jeg har plads
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu