recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt hjælp til Sonos

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt hjælp til Sonos
    Sendt: 29-December-2013 kl. 23:13
Hey!

Jeg har overvejet at købe Sonos. Jeg er helt ny indenfor dette område, men har overvejet at købe en PLAY1, da en af mine kammerater anbefalede mig dette.

Men hvis jeg  allerede har en Bridge, er der så andre alternativer der kan kobles til i stedet for PLAY1, i samme prisklasse? 

Noget andet.

Hvis jeg har en - efterhånden gammel - surround receiver (Onkyo 607), kan man så koble den til Sonos på en eller anden måde i stedet? Det er vel Sonos Connect jeg skal have fat i der, ikke? Og slutte den til en port i min receiver.

Det er vel også en Sonos Connect der skal til, hvis jeg skal streame via Sonos til et sæt aktive højttalere?

Håber på lidt nemt overskueligt hjælp til en Sonos rookie Smile

Redigeret af ladiesman217 - 29-December-2013 kl. 23:28
          
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:25
Hvis du vil bruge eksisterende anlæg skal du bruge denne.

Herfra kan du udvide med play i andre rum.

Har kun set og hørt det opsat, så jeg er ikke så bekendt med brugerflade og opsætning.

Selv bruger jeg Airplay som kører sammen med mit Wifi netværk.

Redigeret af Mufti - 29-December-2013 kl. 23:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:30
Ja okay. Så Connect skal i min receiver, og vil jeg så have lyd i andre rum, så kan man sætte de små Sonos højttalere op (fx. PLAY1) og så vil de spille, hvis min trådløse forbindelse rækker så langt.

Jeg har også AirPlay lige pt. med en AirPort Express/Apple TV, men hold nu k... jeg kan ikke få det til at køre optimalt. Det falder af konstant og jeg har prøvet alt for at undgå det :/
          
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:44
Smut forbi HiFiklubben og se udvalget.Spørg om ikke du kan låne en Sonos Connect med hjem og prøve det af.
Det er de sikkert villige til.
Og overvej hvor du vil placere dine kommende enheder.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja okay. Så Connect skal i min receiver, og vil jeg så have lyd i andre rum, så kan man sætte de små Sonos højttalere op (fx. PLAY1) og så vil de spille, hvis min trådløse forbindelse rækker så langt.

Jeg har også AirPlay lige pt. med en AirPort Express/Apple TV, men hold nu k... jeg kan ikke få det til at køre optimalt. Det falder af konstant og jeg har prøvet alt for at undgå det :/
Sonos laver sit eget trådløse netværk.
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 00:33
Ja, jeg har godt nok hørt at de er gode til at låne folk deres produkter med hjem, og det må jo siges at være en fed service, skal da helt klart prøves Smile

Så Sonos laver sit eget netværk, det vidste jeg ikke. Men nu bor jeg i en 165m2 lejlighed der er meget aflang i det, stue og køkkenet er i den ene ende, og i den anden ende ligger så soveværelse og badeværelse, med en ca. 20 meter lang gang i mellem.
Det kunne være fedt at få en PLAY1 ned på badeværelset også, men det bliver nok svært at få det signal helt derned, når Bridge nok kommer til at hænge i stuen, men det må så komme an på en prøve, tak. Jeg kører ude og snakker med HiFi Klubben.
          
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 02:04
Så må der bare en Bridge imellem. Hvis signalet ikke kan nå, så sætter du bare en mere op på midten. Den opfanger bare signalet fra dine eksisterende enheder, og booster det så og sender videre. Det er netop det, der gør Sonos så skide smart.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 06:02

Ikke fordi jeg skal tale dig fra Sonos.

Apple Airport Express udvider også Wifi netværket.

Jeg oplever ingen udfald når jeg bruger Airplay.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 11:12
Tak for det Nagash, og ja det er nemlig skide smart og flot design også, så det er klart det jeg skal prøve.

Mufti, jeg kommer nok aldrig tilbage til Airplay igen. Jeg har haft så dårlige oplevelser med Airport Express og Apple TV så det gør helt ondt, og det var både hjemme ved de gamle og i min egen lejlighed.
Signalet falder ud, billedet fryser, lyden stopper osv. osv. Det er skide irriterende at sidde og se en film via iPad'en til Apple TV over Netflix eller Viaplay, og så skal man i løbet af filmen genstarte 2-3 gange fordi signalet til Apple TV ryger sig en tur, og jeg ved virkelig ikke hvad det er der konflikter.

Jeg jeg har endda haft to forskellige routere med hjemme for at teste om det var dem, to forskellige slags Internet, haft en IT-mand på besøg for at tjekke de forskellige porte osv. Det kan godt være vi bare har været "dumme" og ikke har kunnet finde ud af det, for jeg har oplevet mange udfald.

Så nu er det Sonos jeg er ude efter, og giver det en chance.

Men skønt for dig du har fået dit Airplay til at virke. Det er lige før jeg overvejer at invitere dig hjem til mig for at fikse mit Big smile
          
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 11:25
Jeg ved faktisk ikke hvad jeg har gjort for at få Apple til at virke hos mig.

Har bare sat det op.

Er sikker på at du nok skal blive glad for Sonos.

Held og lykke med projektet.Smile
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ikke fordi jeg skal tale dig fra Sonos.

Apple Airport Express udvider også Wifi netværket.

Jeg oplever ingen udfald når jeg bruger Airplay.

Det gør dem kun hvis du
A) Har en router fra Apple, eller
B) Sætter din Airport til din non-Apple router med kabel

B) er lidt fesen, da det jo netop var for at slippe for kabler at man skulle bruge den. Den kan derimod godt oprette et nyt netværk, men så booster den jo ikke det eksisterende og dine enheder hopper ikke automatisk på den. Mine forældre har også en Airport stående, men da den ikke booster noget, så fungerer den kun som AirPlay modtager med ligeså ringe signal som altid.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 16:08
Vores hus er 170 m2. Vores brigde står ude i bryggerset sammen med routeren. Ellers er der en enhed i den ene ende, og i den anden ende af huset (mit hifi rum) vi opblever ingen udfald overhovedet. Køre endda lyden ukomprimeret (kan vælges i indstillinger) Så en tur i hifi klubben med dig :-)
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu