recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt hjælp til Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt hjælp til Sonos

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 16:28
Men er der andre Sonos enheder imellem bryggers og dit hifi rum? Alle Sonos enheder booster nemlig signalet. Ikke kun Bridgen.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men er der andre Sonos enheder imellem bryggers og dit hifi rum? Alle Sonos enheder booster nemlig signalet. Ikke kun Bridgen.

Ja he he der er play 1 på badeværelset. Så nu du siger det, er det godt jævnt fordelt. Men Den play 1 er den nyeste medlem i sonos familien hos os, så det virkede også før den kom, hvor der altså ikke var noget mellem bryggers og det bagerste rum (hifi rum) Det er kun bridgen der er kablet. Min connect i hifi rummet er ikke, selvom jeg sagtens kunne, da jeg har sat  2x cat6 konnektore af samme årsag. Men fungerede som sagt uden.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 16:39
Jamen bare det virker, så er det jo også lige meget. Jeg har også kun kabel på min Bridge. Men jeg har dog ikke så langt til mine enheder. 1 meter til min ZP80 og 3 meter til min Play 5.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 17:36

Jeg tror ikke at Play 1 og 3 forstærker signalet.

Jeg har med success sat en ekstra play5 op og fået bedre dækning.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 17:45
Jo, det gør de altså. De kan bare ikke virke som den enhed, der starter kæden, da de ikke har LAN stik.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

Af ren interesse. Hvordan ved du at din dækning blev bedre ? Havde du udfald eller lig. ? Synes ikke man kan se nigen steder i menuen hvor godt signalet er ??

Redigeret af SilverLine - 30-December-2013 kl. 18:20
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:44
Jeg er nu også temmelig sikker på det kun er Play:5 der forstærker signalet.  Hverken Play:1 eller 3 skulle gøre dette.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:44
Både Play1 og Play3 har Lan stik, så de kan godt danne et Sonos netværk hvis bare den bliver koblet til en router.
Og begge enheder forstærker også et eksisterende Sonos netværket.

Det er jo ligesom det der er noget af det "geniale" ved Sonos.

Redigeret af Jever - 30-December-2013 kl. 18:52
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 18:48

Jo, det gør de altså. De kan bare ikke virke som den enhed, der starter kæden, da de ikke har LAN stik.

Første sætning korrekt, men ikke sidste. Alle afspillere har LAN stik og kan kobles til routeren som enheden der starter kæden. Som der står på Sonos' hjemmeside:

En af dine komponenter skal være tilsluttet din router med et Ethernet-kabel for at oprette et trådløst Sonos-netværk. Enhver afspiller (PLAY:1, PLAY:3, PLAY:5, CONNECT, CONNECT:AMP) eller en BRIDGE kan anvendes til den kabelbaserede tilslutning. Hvis du ikke vil have kabler i din afspiller, kan du anvende en BRIDGE i stedet for. En enkelt BRIDGE tillader op til 31 andre Sonos-komponenter at fungere trådløst.

Edit: Jever kom først.

Redigeret af JørgenR - 30-December-2013 kl. 18:50
/ Jørgen
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 20:12
DOH! Det er Line-in der mangler på de to :P

Men ja, alle enhederne forstærker signalet.

Redigeret af Nagash - 30-December-2013 kl. 20:13
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 20:40
Jo, ALLE sonos enheder fungere som bro/bridge/forstærker...

Men sonos er nu også afhængig af en god router men bare i mindre grad end Airplay. Så hvis du oplever problemer, så køb en ny til ca 800-1000kr
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

Af ren interesse. Hvordan ved du at din dækning blev bedre ? Havde du udfald eller lig. ? Synes ikke man kan se nigen steder i menuen hvor godt signalet er ??

Jeg havde problemer med at koble den ene Play:5 på nettet i køkkenet. Den fik time out under opsætning. Det forsvandt da jeg satte en connet op på kontoret og der blev færre mure den skulle igennem.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu