|
Lidt hjælp til Sonos |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Men er der andre Sonos enheder imellem bryggers og dit hifi rum? Alle Sonos enheder booster nemlig signalet. Ikke kun Bridgen.
|
|||
![]() |
|||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
||
Ja he he der er play 1 på badeværelset. Så nu du siger det, er det godt jævnt fordelt. Men Den play 1 er den nyeste medlem i sonos familien hos os, så det virkede også før den kom, hvor der altså ikke var noget mellem bryggers og det bagerste rum (hifi rum) Det er kun bridgen der er kablet. Min connect i hifi rummet er ikke, selvom jeg sagtens kunne, da jeg har sat 2x cat6 konnektore af samme årsag. Men fungerede som sagt uden.
|
|||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Jamen bare det virker, så er det jo også lige meget. Jeg har også kun kabel på min Bridge. Men jeg har dog ikke så langt til mine enheder. 1 meter til min ZP80 og 3 meter til min Play 5.
|
|||
![]() |
|||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
||
Jeg tror ikke at Play 1 og 3 forstærker signalet. Jeg har med success sat en ekstra play5 op og fået bedre dækning. ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Jo, det gør de altså. De kan bare ikke virke som den enhed, der starter kæden, da de ikke har LAN stik.
|
|||
![]() |
|||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
||
Af ren interesse. Hvordan ved du at din dækning blev bedre ? Havde du udfald eller lig. ? Synes ikke man kan se nigen steder i menuen hvor godt signalet er ?? Redigeret af SilverLine - 30-December-2013 kl. 18:20 |
|||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|||
![]() |
|||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
||
Jeg er nu også temmelig sikker på det kun er Play:5 der forstærker signalet. Hverken Play:1 eller 3 skulle gøre dette.
|
|||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|||
![]() |
|||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
||
Både Play1 og Play3 har Lan stik, så de kan godt danne et Sonos netværk hvis bare den bliver koblet til en router.
Og begge enheder forstærker også et eksisterende Sonos netværket. Det er jo ligesom det der er noget af det "geniale" ved Sonos. Redigeret af Jever - 30-December-2013 kl. 18:52 |
|||
![]() |
|||
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
||
Første sætning korrekt, men ikke sidste. Alle afspillere har LAN stik og kan kobles til routeren som enheden der starter kæden. Som der står på Sonos' hjemmeside:
En af dine komponenter skal være tilsluttet din router med et Ethernet-kabel for at oprette et trådløst Sonos-netværk. Enhver afspiller (PLAY:1, PLAY:3, PLAY:5, CONNECT, CONNECT:AMP) eller en BRIDGE kan anvendes til den kabelbaserede tilslutning. Hvis du ikke vil have kabler i din afspiller, kan du anvende en BRIDGE i stedet for. En enkelt BRIDGE tillader op til 31 andre Sonos-komponenter at fungere trådløst.
Edit: Jever kom først. Redigeret af JørgenR - 30-December-2013 kl. 18:50 |
|||
/ Jørgen
|
|||
![]() |
|||
||
DOH! Det er Line-in der mangler på de to :P
Men ja, alle enhederne forstærker signalet. Redigeret af Nagash - 30-December-2013 kl. 20:13 |
|||
![]() |
|||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
||
Jo, ALLE sonos enheder fungere som bro/bridge/forstærker...
Men sonos er nu også afhængig af en god router men bare i mindre grad end Airplay. Så hvis du oplever problemer, så køb en ny til ca 800-1000kr |
|||
![]() |
|||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
||
Jeg havde problemer med at koble den ene Play:5 på nettet i køkkenet. Den fik time out under opsætning. Det forsvandt da jeg satte en connet op på kontoret og der blev færre mure den skulle igennem. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |