|
Lidt hjælp til Sonos |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For lige at slå det helt fast. Blev vi enige om at alle sonos enheder virkede som "extendere" selvom de var koblet på trådløst fra bridgen, eller forstærkede de kun signalet når de havde et LAN stik bagi ??
Redigeret af SilverLine - 30-December-2013 kl. 21:35 |
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
De forstærker uanset hvad. Ved ikke hvor folk har fået det fra, at Play 3 og Play 1 ikke skulle gøre det?
Hvorom alting er, så forstærker alle Sonos enheder signalet.
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Det lyder smart at de kan forstærke hinanden, så det kan være jeg kan nøjes med en Bridge i stuen, og så en PLAY1 midtvejs.
Så en Connect forlænger altså også signalet? Jeg har planer om at starte med at sætte en Connect til min Onkyo receiver, og så have en PLAY1 i køkkenet. Dvs. jeg skal have anskaffet mig en Bridge, Connect og PLAY1? Jeg må ud i HiFi Klubben og forhøre mig, de ligger heldigvis ikke så langt fra hvor jeg bor. Tak for jeres svar
![]() |
||
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Nu så jeg lige at Subwoofer fra Sonos kun fås i sort, øv, de har ikke lavet andre der kan fås i hvid?
Der står på HiFi klubbens hjemmeside at PLAY:1 kan bruges til både stereo og surround. Vil det sige at hvis jeg har 5 stk. PLAY:1 så kan det bruges til surround (4 satellitter og 1 center?) og virker det trådløst?
|
||
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
|
Play 1 kan bruges som bagkanaler sammen med playbar.
Ikke som 5 stk i et 5.0 / 5.1 opstilling |
||
![]() |
||
|
Hvis jeg så kunne tænke mig at koble Sonos til min surround receiver (en gammel Onkyo 607), så kan jeg ikke bruge Sonos som trådløs 5.1 løsning?
Jeg er nemlig træt af at mit Harman Kardon 5.1 højttalersystem bruger ledning, og vil gerne have en trådløs løsning, og der var det jo fedt, hvis PLAY:1 kunne bruges, men det kan de så ikke. Øv.
|
||
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
|
Du vil højst sandsynligt løbe ind i problemer med lipsync, hvis du forsøger dette. Et af kendetegnene for Sonos er, at de er hamrende gode til at holde lyden synkroniseret, hvis man spiller det samme på flere enheder. For at opnå dette forsinker de med vilje signalet, så der løbende kan justeres individuelt for den enkelte enhed for at holde synkroniseringen. Det giver problemer, når man blander video ind i det, for så risikerer man, at mundbevægelserne ikke passer til lyden. Undtagelsen er Sonos Playbar, der jo er designet til at håndtere tv-lyd. Her er forsinkelsen lavet så lille, at det ikke generer. Til gengæld garanterer de ikke, at tv-lyden kan afspilles fuldstændig synkront i flere rum. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Sonos Play-enheder, er ikke lavet til at slås sammen med andre ting. De virker for sig selv (pånær sammen med Playbar og Sub'en dog). Det eneste der kan slås til din forstærker, er deres Connect.
|
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
|
Samtidigt når de køre synkront går det ud over lydkvaliteten. Sikkert pga. DSPèn der har noget at se til. sonos enheder lyder bedst når de ikke er i "party" mode, her på adressen.
|
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
|
Okay så fik jeg det på plads. Sonos bliver kun til trådløst musik i mit hjem.
Men nu slår jeg lige lidt over i off topic. Hvis jeg så kunne tænke mig at skifte mit HKTS 11 ud med en trådløs 5.1 løsning, som ikke koster det hvide ud af øjnene, kan det så lade sig gøre? |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |