|
Lidt know how om audyssey xt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2014 kl. 08:33 |
Jeg har en denon 2113 som jeg har kalibreret et 5.1 t med.
Zensor 5 & 1 samt zensor vokal.. Jeg har ændret crossover til 80 på de enkelte højtalere og ligeledes sat lfe crossover ved 80hz. Den måler afstanden og lydtryk ret præcist faktisk. Jeg har læst at man bør fjerne dynamic range og dynamic eq. Det første bruger jeg ikke, men dynamic eq er jeg faktisk ret glad for. Det giver et dejligt fyldigt billede - men, det giver altså lidt ekko på dybe mandestemmer. Fjerner jeg dynamic eq forsvinder det, men lyden er noget tynd til min smag. Med dynamic eq, kan jeg ane stemmer i sub'en og er da ret sikker på at det er det der giver den lidt mærkelige mandestemme. Nogen er jer der kender til det fænomen og har en løsning? Jeg ville meget nødig skulle af med dynamic eq, da det som sagt giver et fyldigt lydbillede og faktisk også gør film på lav volumen til en oplevelse. |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dynamisk EQ booster bunden (vist også lidt i toppen) ved volumen lavere end reference, så hvis der kommer for meget bass i sub, så kan du jo prøve at rykke crossover til 90 eller 100 og se om det hjælper.
I min gamle integra kunne jeg også vælge hvilken volumen der var reference. Jo tættere du sætter dette tal på den volumen du benytter jo mindre vil den booste bunden. Redigeret af Berdel - 12-September-2014 kl. 08:49 |
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
allerførst skal du sætte lfe til 120hz, og skrue op for sub i receiver.
Har selv prøvet at bikse med dynamic eq. og er kommet til den opfattelse at se film ved lav lydstyrke dyn.vol on, ved højere lydstyrke dyn.vol. off ellers synes jeg det er irriterende for ørene. har altid dyn. range til on. Redigeret af karula - 12-September-2014 kl. 09:11 |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Det er ikke dynamic range, men dynamic eq.
Dynamic range bruger jeg aldrig.. Han vil prøve med de råd i giver, men med lfe på 120hz, vil jeg vel høre endnu mere fra min sub?? Efter jeg Googlede det kan jeg se at folk oplever en tand for meget boost i bassen ved nogle film fremfor andre. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
du vil ikke få mere centerlyd i subben ved at skrue op for LFE..
LFE er et separat lydspor og det kan gå op i 120 hz, derfor er det den rigtige indstilling.. Dynamic EQ har desværre den triste tendens til at booste så meget i bassen at det påvirker din Crossover, hvilket er hvorfor du får stemmer i subben.. den eneste måde at undgå det på er at hæve din crossover, eller endnu bedre, kalibrere så du ikke har brug for Dynamic EQ.. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Dynamic boost (loudness) er bare et symptom på at anlægget ikke er rigtigt dimensioneret eller indstillet. Så forfalder man til div kunstgreb, der ødelægger den rene lydgengivelse.
Redigeret af Kampus - 12-September-2014 kl. 09:32 |
|
![]() |
|
Jeg prøvede lidt igår, men jeg formår ikke at få min sub op i samme db som de øvrige højttalere, ved manuel kalibrering.
Det er en b&w asw610 sub jeg har |
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
dine højtaler skal sættes til small, hvis de ikke er det.
|
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
hans højttalere er sat til small, ellers ville han ikke indstille crossover.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |